ادامه جنبش رسانه ای سبزوار با راه اندازی مجله اینترنتی سبزواری ها


مجله اینترنتی سبزواری ها ، در ادامه روند روبه رشد ، جنبش رسانه ای در دارالمومنین سبزوار راه اندازی شد.
این رسانه نوظهور در فضای رسانه های دیجیتالی سبزوار ، در اولین پست خود به معرفی مختصری از اهداف و انگیزه های راه اندازی این وبسایت صحبت کرده است.
متن کامل اولین پست منتشر شده در مجله اینترنتی سبزواری ها به شرح زیر است :
مجله اینترنتی سبزواری‌ها .کام شاید پاسخی باشد به نیاز چند ساله فضای رسانه ای شهرستان سبزوار
با وجود تعداد زیاد رسانه‌های خبری در فضای مجازی شهرستان هنوز هم موارد زیادی وجود دارد که متاسفانه مورد غفلت قرار گرفته است.
امیدواریم بتوانیم با رویکردی نوین در عرصه اطلاع رسانی ، بخشی از نیازهای جامعه سبزواری را پاسخگو باشیم.
—-
تا مدتی محدود فعالیت سایت به صورت آزمایشی خواهد بود. پوسته فعلی به زودی تغییر خواهد کرد و بخش‌های زیادی در آن لحاظ خواهد شد.
از دوستان عزیزی که در زمینه‌های مختلف می‌توانند به ما یاری برسانند نیز طلب یاری می‌کنیم.

منبع : مجله فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی و ورزشی سبزواری ها
گفتنی است دارالمومنین سبزوار در حدود دو سال اخیر با یک رشد چشمگیر در عرصه رسانه ای مواجه بوده است که به جاست از این فرآیند به عنوان  جنبش رسانه ای در غرب خراسان رضوی یاد کرد.اسرارنامه پیش از این در مورد جنبش رسانه ای سبزوار مطلبی منتشر کرده بود.که در پیوند زیر قابل مشاهده است :
جنبش رسانه ای در سبزوار

گواه این ادعا فعالیت حدود 8 وبسایت خبری و تحلیلی به صورت همزمان در شهر سبزوار است که بعضی از این رسانه ها مخاطبانی از سرتاسر استان و حتی کشور دارند.به عنوان مثال هم استانی های عزیز نیشابوری و شماری از هم استانی های تربت حیدریه ای و کاشمری از مدت ها قبل به جمع مخاطبان همیشگی اسرارنامه پیوسته اند و مطالب این وبسایت متعلق به خطه سربداران را دنبال می کنند.
به جز سبزوار دیگر شهرهای مهم منطقه سربداران نظیر شهر نقاب ، شهر جغتای ، شهر سلطان آباد ، شهر داورزن و ... نیز هرکدام از یک تا چند رسانه فعال در عرصه خبری و تحلیلی برخوردارند.
به جزرسانه های دیجیتال در زمینه سایر فعالیت های رسانه ای نیز دارالمومنین سبزوار و منطقه سربداران در شمال شرق کشور ، حرکت پیش روانه ای را آغاز کرده اند. به طوری که دفتر خبر صدا و سیمای سبزوار نیز با همت و تلاش آقایان رضا نامنی مدیر دفتر و آقایان محمود درقدمی ، فاتحی نیا ، برزویی و خانم علی اکبری توانسته است با تولید شمار زیادی از خبرها و گزارش هایی که از بخش های مختلف خبری در صدا و سیمای خراسان و حتی شبکه های سراسری منتشر شده است ، سبزوار را به اولین قطب خبری خراسان رضوی بعد از مشهد تبدیل کنند.
در زمینه نشریات کاغذی نیز هرچند با عملکرد ضعیف دو نشریه محلی سربداران و فرهنگ ، تا چند ماه گذشته وضعیت مطلوبی در خطه سربداران مشاهده نمی شد ، اما اخیراً با انتشار دو نشریه محلی ندای کویر به مدیرمسوولی آقای روح الله مهری و سردبیری اقای محمد مهرنیا ، و نیز نشریه ساسویه زیر نظر اداره فرهنگی ورزشی شهرداری سبزوار ، ناگهان رشد چشمگیر و قابل قبولی در این زمینه مشاهده شده است.
علاوه بر نشریات و سایت های محلی ، خبرنگاران ارجمند رسانه هایی نظیر خبرگزاری ایرنا ، خبرگزاری ایسنا ، خبرگزاری مهر و فارس و روزنامه های خراسان ، قدس و جام جم و ... نیز در مدت های اخیر در سبزوار فعالیت خوب و چشمگیری از خود به نمایش گذاشته اند.
اینک شهرستان های 6 گانه خطه سربداران (سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب ، داورزن و ششتمد) به همت ایجاد این فضای رسانه ای گسترده ، در سطح استان و کشور حرف های زیادی برای گفتن دارند و دائماً در مرکز توجهات هستند.
رسانه ها اگر فعالیت خود را به درستی انجام دهند و از مدیریتی هدفمند ، آگاه و خیرخواه برخوردار باشند ، می توانند عوامل موثری برای پیشرفت اجتماعی و فرهنگی هر جامعه باشند و البته خود نشانه های توسعه فرهنگی و اجتماعی یک منطقه هستند. به ویژه تعدد رسانه های دیجیتال در یک شهر که آینده دنیای رسانه ای جهان در دست این گونه از رسانه ها خواهد بود ، نشان دهنده وجود شمار زیادی از کاربران ، مدیران و دست اندرکاران رسانه ای در آن شهر است که خود یکی از ظرفیت های فرهنگی منطقه را نشان می دهد.
اینک سبزوار از شمار زیادی از رسانه ها برخوردار است که هریک به نوعی سبک کار و فعالیت خاص خود را دارند و خوشبختانه تعداد این رسانه ها آنقدر زیاد است که مخاطبان شاید وقت نکنند که هرروز به همه آنها سر بزنند. به همین دلیل مخاطب از یک حق انتخاب برخوردار می شود.
البته با اینکه تعداد رسانه های محلی سبزوار زیاد است ، اما اکثر این رسانه ها در قالب پایگاه های خبری فعالیت می کنند و هنوز در زمینه راه اندازی مجلات اینترنتی با محوریت انتشار مطالب عمیق تحلیلی و فرهنگی جای کار بسیاری در سبزوار وجود دارد.
اینک وبسایت سبزواری ها به عنوان دومین مجله اینترنتی شهر کهن بیهق ، تلاش دیگری از مردم فرهنگ دوست و فرهنگ پرور خطه سربداران است که باید دید در آینده این وبسایت چه فعالیتی را از خود به نمایش خواهد گذاشت.
گفتنی است ، مدیریت مجله اینترنتی سبزواری ها برعهده آقای امیرمسکنی یکی از جوانان فعال سبزوار در عرصه مسائل فرهنگی و رسانه ای است که مجله اینترنتی اسرارنامه به مناسبت راه اندازی وبسایت سبزواری ها ، با آقای مسکنی مصاحبه ای انجام داده است ، که در روزهای آینده در همین وبسایت منتشر خواهد شد.
تا آن زمان با ما همراه باشید...

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:
نشریه تحلیلی ، اجتماعی و فرهنگی ندای کویر در سبزوار منتشر شد.
نظرت را بنویس
comments

یک نفر شاهد

با سلام به دیدن تصاویری تاریخی ...از دیار سربداران سرافراز در وبلاگ هوادارن شهردار سبزوار دعوتید

سبزواری ها

با سلام و سپاس از توجه شما امیدواریم در کنار هم گام های موثری در تعالی فرهنگ رسانه ای برداریم. پایدار باشید.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما