عنابستانی: انتظار برون داد عملی داریم

درد تعاونی‌های سبزوار خیلی زیاد است

چهارشنبه تعاونی‌های سبزوار شاهد حضور مسئولین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک توسعه و تعاون بود بازدید از چند تعاونی و نشست بی واسطه با تعاونگران سبزوار اتفاق ویژه‌ای بود به خصوص آنکه فضا برای بیان گلایه‌های شدید تعاونگران باز بود. جالب‌تر اینکه مسئولین هم به کاستی‌های بخش خود معترف بودند.

عنابستانی با خطاب قرار دادن مسئولین بانک توسعه و عمران، خواهان جبران شد و به صراحت گفت: تامین مالی تعاونی‌ها به صورت ویژه باید در دستور کار شما عزیزان -بانک توسعه و تعاون و صندوق ضمانت تعاون- قرار بگیرد. هر چند ساختار بانکی کشور بیمار است هر چند متاسفانه ساختار بانکی که باید به سمت تامین هزینه‌های تولید برود بنگاه‌دار شده خودش رفیب تولیدی شده است. اشکال عجیبی است که در ساختار بانکی وجود دارد؛ این باید اصلاح شود. بانک به‌ویژه بانک‌های توسعه‌ای، به صورت خاص بانک توسعه و تعاون وظیفه‌اش توسعۀ تعاون است برای همین، شاخص این بانک نباید سود ده بودن باشد. یعنی باید نظام ارزشیابی برمبنای اینکه این بانک در آخر سال چقدر سود می‌دهد نباید باشد. باید بر این مبنا بگذاریم که در آخر سال این بانک، چقدر تعاونی را توسعه داده است. اگر این اتفاق افتاد بانک وظیفه‌اش رو انجام داده است.

وی با توجه به عدم حمایت بانک و توسعه سبزوار از تعاونگران تاکید کرد: واقعا ما باید توجه ویژه‌ای به تغییر ساختار تامین مالی تعاونی‌ها بکنیم درد این تعاونی‌های ما خیلی زیاد است. انتظار برون داد عملی از جلسه داریم.

نظرت را بنویس
comments

دانایی

توجه به تعاونی‌های سبزوار آنهم با محدودیت‌های فعلی و کم تحرکی اداره شهرستان و ناتوانی مفرط اداره تعاون، کار ورفاه اجتماعی و بانک توسعه و تعاون سبزوار، تنها با ایجاد ساختاری مشترک بین تعاونی‌ها، اداره و بانک شهرستان و اداره کل و بیمه مسیر خواهد بود
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما