دکتر حسین مقیسه عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران در گروه معارف اسلامی

فهرست روحانیون و شخصیت های مذهبی سبزوار بزرگ (کلیک کنید)

دکتر حسین مقیسه متولد اول فروردین 1333 شهرستان سبزوار و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران در گروه معارف اسلامی است.

وی پس از پایان تحصیلات ابتدائى، حدود سال 1350 وارد حوزه علمیه شد، دو سال در حوزه مشهد و بقیه را در قم بوده است. حدود چهار سال پس از شروع تحصیلات حوزوى، سفرهای حوزوى - تبلیغی و کلاسهای قرآن داشته است و حدود سال 1365مدتی در جامعه الزهرا (س) تدریس اعتقادات و در حوزه تدریس دروس حوزوی را داشته است.

وی سال 66 درآزمون تربیت مدرس دارالشفاء شرکت و پذیرفته شد و پس از گذراندن دوره سه ساله آن در دانشگاه شهید بهشتی تهران و در گروه معارف اسلامی عضو هیئت علمی شد و تدریس دروس معارف اسلامی را آغاز کرد که تاکنون نیز ادامه دارد.

حسین مقیسه علاوه بردانشگاه شهید بهشتی در دانشگاههای تهران، علامه، بهزیستى، آزاد علمی کاربردی و علوم پزشکی شهید بهشتی و تهران هم تدریس وهمکاری علمی داشته است.

وی تاکنون بیش از 11مقاله در موضوعات مختلف معارفی و قرآنی در مجلات مختلف و مجموعه مقالات همایشها و نیز کتاب نظم هستی که پایان نامه دوره تربیت مدرس قم بوده را با اضافات و اصلاحاتی توسط بوستان کتاب چاپ و منتشر کرده در تهیه و تنظیم کتاب مفتاح مجمع البیان نیز همراه و همکار نویسندگان آن بوده است، که به اهتمام پژوهشکده باقرالعلوم(ع) و انتشارات اسوه چاپ شد.

علاوه بر این ها، مقیسه اکنون حدود ده سال است که توفیق همراهی با حجاج خانه خدا و تشرف به حرمین شریفین و عتبات عالیات را به عنوان روحانی کاروان دارد.

وی همچنین نوشته های چاپ نشده متعددی نیز دارد که احتمالاً در آینده منتشر خواهد شد.

 

با سپاس از آقای اسماعیل تدین به خاطر همکاری در تهیه این مطلب

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما