روحانیون و شخصیت های مذهبی سبزوار بزرگ

این فهرست توسط مخاطبان گرامی و نیز اعضای تحریریه اسرارنامه تکمیل می شود.و در هر زمان قابل ویرایش و افزودن موارد جدید و یا حتی در صورت ضرورت حذف برخی موارد قبلی است. هرگونه ویرایش در مطالب این فهرست با ارسال پیشنهادات و انتقادات مخاطبان گرامی به بخش نظرات اسرارنامه و سپس بررسی و اقدام تحریریه این مجله صورت می پذیرد.

شما مخاطب عزیز نیز از همین لحظه می توانید در تکمیل و ویرایش فهرست زیر که از روحانیون برجسته متعلق به ناحیه سبزوار بزرگ (سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب ، داورزن و ششتمد ....)تهیه می شود ، یاری رسانید.

این فهرست به ترتیب حروف الفبا تنظیم می شود:

 

آ:

 


الف:

ابراهیمی، غلامحسین: غلامحسین ابراهیمی. حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین ابراهیمی امام جمعه سبزوار. برای آشنایی بیشتر با این روحانی هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.

اسلامي سبزواري، حاج شيخ عباسعلي: حاج شیخ عباسعلی اسلامی سبزواری. برای آشنایی بیشتر با این روحانی برجسته کشور هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.

افتخار واعظ سبزواری، سیدعباس: (اطلاعات در حال جمع آوری و تکمیل است)

امین الشریعه سبزواری، میر سید حسن: (اطلاعات در حال جمع آوری و تکمیل است)


ب:

بهتاش، حاج یدالله: حاج یدالله بهتاش. برای آشنایی با این مداح برجسته سبزواری هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.


پ:

 


ت:

 تقدیری سبزواری، حاج شیخ هاشم: حاج شیخ هاشم تقدیری سبزواری. برای آشنایی بیشتر با این عالم روحانی سبزواری هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.


ث:

 


ج:

 


چ:

 


ح:
 
 
 

خ:
 
 
 

د:

 


ذ:

 


ر:

 
رحمانی فرد، علی : آیت الله علی رحمانی فرد. برای آشنایی با این عالم روحانی سبزواری هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.
 

ز:
 
 

ژ:
 
 

س:
 
سبزواری، عبد الحسین : (اطلاعات در حال جمع آوری و تکمیل است)
 
سبزواری، سیدعبدالاعلی :  (اطلاعات در حال جمع آوری و تکمیل است)
 
 سیادتی، سید مصطفی: سید مصطفی سیادتی. برای آشنایی با این روحانی عالم سبزواری هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.
 

ش:

شهرستانی، حاج حسین : (اطلاعات در حال جمع آوری و تکمیل است)

ص:

 


ض:

 


ط:

 


ظ:

 


ع:

عالمی، حسن: آیت  الله حسن عالمی. برای آشنایی بیشتر با این روحانی برجسته سبزواری، هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.

 

عبدالله زاده، محمد: حجت الاسلام محمد عبدالله زاده. برای آشنایی بیشتر با این روحانی مخترع سبزواری هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.


غ:

غفوری نژاد، علی اکبر: حاج شیخ علی اکبر غفوری نژاد. برای آشنایی با این روحانی سبزواری هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.

غفوری نژاد، محمد علی: حاج شیخ محمد علی غفوری نژاد. برای آشنایی با این روحانی سبزواری هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.


ف:

فقیه سبزواری، حاج میرزا حسین: برای آشنایی با آیت الله العظمی حاج میرزا حسین فقیه سبزواری هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.
 
 
فقیه سبزواری، سید صادق: برای آشنایی با آیت الله سید صادق فقیه سبزواری هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.
 

ق:
 
 
قریشی، سید محمد: سید محمد قریشی. برای آشنایی بیشتر با این روحانی سبزواری هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.

ک:

کرابی، میرزا احمد: دکتر میرزا احمد کرابی. برای آشنایی بیشتر با این شخصیت قرآنی سبزوار هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.


گ:
 
 
 

ل:
 
 
 

م:
 

محقق سبزواری: محقق سبزواری از بزرگترین دانشمندان علوم دینی در قرن یازدهم هجری بود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این روحانی برجسته هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.

 

مقیسه، حسین: حجت الاسلام حسین مقیسه. برای آشنایی با این روحانی سبزواری و امام جمعه تعدادی از شهرهای کشور هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.
 
 
مقیسه، حسین: حسین مقیسه. برای آشنایی با این شخصیت مذهبی سبزوار و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.
 
 
مقیسه، غلامرضا: حجت الاسلام غلامرضا مقیسه. برای آشنایی با این روحانی سبزواری هم اکنون  روی اینجا کلیک کنید 

ن:

 

 


و:

 

 


ه:
 
 
 

ی:

 


 

* * *

با سپاس از آقای میلاد کلاته و سایر آقایان و خانم هایی که در تنظیم این فهرست به اسرارنامه یاری رسانیده اند.

 

در پایان تحریریه اسرارنامه اعلام می کند ، این مطلب قابل ویرایش و قابل تکمیل است و مخاطبان گرامی می توانند در آینده با معرفی روحانیون برجسته دیگری در سطح شهرها و روستاهای منطقه سبزوار بزرگ یا دیگر نقاط کشور و جهان که اصالتی سبزواری دارند و ارائه توضیحات مستند در خصوص آنان ، به تکمیل شدن این لیست یاری رسانند.
با آرزوی موفقیت و بهروزی برای همه تلاش گران توسعه و آبادانی دیار سربداران .

 

شما نیز همین حالا ، با ارسال پیشنهادات خود به بخش نظرات اسرارنامه ، به تکمیل شدن این فهرست یاری رسانید.

 

نظرت را بنویس
comments

سبزواری

از حاج آقای اخلاقی پیش نماز مسجد سبزواری غافل نشوید

تدین

باسلام خدمت شما و تشکر از انجام این کار بسیار عالی شما روحانیونی که میتوان از آنها نام برد و قابل درج در فهرست شما میباشد: آیت الله امین ،حاج آقا شمس آبادی، حاج آقای شیخ عباس مقیسه امام جمعه نهاوند ، حاج آقا شیخ حسین مقیسه امام جمعه کلاردشت، حاج آقا شیخ محمد حسین مغیثی نماینده سابق ولی فقیه در ارتش و استاد دانشگاه، حاج آقا شیخ حسین مقیسه استاد دانشگاه، حاج شیخ عباس مقیسه که در حوزه علمیه قم سمتی دارند، حاج آقای احمدی استاد دانشگاه

تدین

زندگی نامه علمی حجت‌الاسلام‌ والمسلمین غلامرضا مقیسه الف)سابقه تحصیلی: ورود به حوزه علمیه گرگان در سال 1350، و ادامه تحصیلات حوزوی در شهر مقدس قم از سال 1355. تحصیل سطح عالی حوزه در دروس اساتید برجسته مرحوم آیت الله ستوده، فاضل لنکرانی و سیدابوالفضل موسوی تبریزی. همچنین شرکت در دروس خارج فقه و اصولِ اساتید بزرگوار آیات عظام مرحوم شیخ جواد تبریزی و وحید خراسانی به مدت 15 سال؛ دروس فلسفه در محضر اساتید دکتر احمد بهشتی، آیت‌الله جوادی آملی و آیت‌الله حسن‌زاده آملی؛ و درس تفسیر آیت‌الله مشکینی. ب)سابقه تدریس: با بیش از 30 سال تدریس دروس حوزوی از ادبیات تا خارج فقه و اصول در حوزه علمیه قم. ج) سابقه پژوهشی: 1. کتب: 1) ولایت در کتاب و سنت؛ 2) رجعت از نگاه عقل و دین. 2. مقالات: 1) «رابطه جبریل و پیامبر (ص) در نقد دکتر سروش»؛ 2) «اضطرار»؛ 3) «ماهیة الحق و اقسامه از منظر امام خمینی(ره)». 3. راهنمایی و مشاوره پایان‌نامه: ‌راهنمایی و مشاوره ده‌ها پایان‌ و رساله‌ سطح 3 و 4 حوزه علمیه. د) سابقه اجرایی: قاضی در دستگاه قضایی جمهوری اسلامی در سال‌های 1360 الی 1362. هـ)سوابق فرهنگی: 1. تبلیغ در ایام محرم و ماه رمضان از 40 سال پیش؛ 2. روحانی کاروان در بعثه مقام معظم رهبری در حج به مدت 20 سال؛ 3. همکاری با بعثه مقام معظم رهبری در حج در آموزش و تربیت روحانیون کاروان

تدین

حسین مقیسه محل تولد : سبزوار شهرت تابعیت : ایران تاریخ تولد : 1333/1/1 زندگینامه علمی پس از پایان تحصیلات ابتدائى، حدود سال 1350 وارد حوزه علمیه شدم، دو سال در حوزه مشهد و بقیه را در قم بوده ام. حدود چهار سال پس از شروع تحصیلات حوزوى، سفرهای حوزوى - تبلیغی و کلاسهای قرآن داشته ام، حدود سال 1365مدتی در جامعه الزهرا (س) تدریس اعتقادات و در حوزه تدریس دروس حوزوی داشته ام. سال 66 درآزمون تربیت مدرس دارالشفاء شرکت و پذیرفته شدم و پس از گذراندن دوره سه ساله آن در دانشگاه شهید بهشتی تهران و در گروه معارف اسلامی عضو هیئت علمی شدم و تدریس دروس معارف اسلامی را آغاز کردم که تاکنون ادامه دارد. علاوه بردانشگاه شهید بهشتی در دانشگاههای تهران، علامه، بهزیستى، آزاد علمی کاربردی و علوم پزشکی شهید بهشتی و تهران هم تدریس وهمکاری علمی داشته ام. تاکنون بیش از 11مقاله در موضوعات مختلف معارفی و قرآنی در مجلات مختلف و مجموعه مقالات همایشها و نیز کتاب نظم هستی که پایان نامه دوره تربیت مدرس قم بود با اضافات و اصلاحاتی توسط بوستان کتاب چاپ و منتشر شده در تهیه و تنظیم کتاب مفتاح مجمع البیان نیز همراه و همکار نویسندگان آن بوده ام که به اهتمام پژوهشکده باقرالعلوم(ع) و انتشارات اسوه چاپ شد. حدود ده سال هم هست که توفیق همراهی با حجاج خانه خدا و تشرف به حرمین شریفین و عتبات عالیات را به عنوان روحانی کاروان دارم . نوشته های چاپ نشده متعددی هم دارم که احتمالاً در آینده اگر خدا بخواهد منتشر خواهد شد.

محراب

حاج شیخ عباسعلی رحیمی هم از روحانیون سرشناس و خوش نام سبزوار در سال های قبل بوده اند که هم اکنون 2تن از فرزندانشون هم ملبس به لباس روحانیت هستند.

احمد از مشهد

متاسفانه اسرار نامه از حجج اسلام حاج شیخ محمد علی غفوری نژاد و حاج شیخ علی اکبر غفوری نژاد که از روحانیون تراز اول سبزوار بودند و در قبل وبعد از انقلاب خدمات فراوانی علی الخصوص در بحث قضاوت و در سمت ریاست دادگستر سبزوار هر دو برادر خدمات شایانی را ارائه دادند حادثه اولین سخنرانی حاج شیخ محمدعلی در جمع فرهنگیان به عنوان راهپیمائی وحدت در سال 57 فراموش نشدنی است از شاگردان مبرز سیدعبدالاعلی سبزواری و حضرت امام و شهید مدنی است و حاج شیخ علی اکبر نیز از یاران و شاگردان حضرت آیت الله میلانی بوئد که عمر خودرا در راه تبلیغ در قبل از انقلاب ئ بعد از انقلاب ئ هم چنین عضو جنگهای نامنظم شهید چمران بود که به افتخار جانبازی نیز نائل گردید

خوشبخت

مرحوم حضرت حجت الاسلام و المسلمین قریشی امام جمعه موقت سبزوار و پیشنماز مسجد جامع .

سلام

سلام پیشنهاد میکنم از علما و بزرگان زنده غافل نباشید.ایه اله علوی، ایت اله عالمی، حاج اقای شهرستانی، حاج اقای اخلاقی و ....

میلادکلاته

سلام. دوست عزیز خداقوت/ بنظرمن حاج شيخ عباسعلي اسلامي واعظ سبزواري،شیخ کمال شیخ محمد سبزواری ، آیة الله العظمی فقیه سبزواری،حجت الاسلام والمسلمین حاج سید عباس افتخار واعظ سبزواری،آیت الله «سیدعبدالاعلی سبزواری»، ،حجت الاسلام و المسلمین عبد الحسین سبزواریحضرت آیت الله حاج حسین شهرستانی سبزواری قابل درج است.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما