حجت الاسلام محمد عبدالله زاده روحانی مخترع سبزواری با بیش از «380» اختراع علمی

 
 
 
حجت الاسلام محمد عبدالله زاده متولد روستای دهنو بخش ششتمد شهرستان سبزوار خراسان رضوی است و از سال 1387 در مدرسه علمیه علامه قزوینی فردوس از استان خراسان جنوبی وارد حوزه شده و همزمان با دروس حوزوی نیز مباحث دانشگاهی خود را با رشته مهندسی عمران گرایش پیش ساخته ها پیگیری کرده است.
 
وی همچنین سه سال مدیر تحقیق و توسعه شرکت زرین زعفران نام آور بوده و پیش از ورود به حوزه نیز در چند شاخه از رشته برق درس خوانده است.
 
عبدالله زاده در سال های حضور در حوزه خراسان، سابقه شش سال بازیگری و کارگردانی نمایش های پندآموز حوزه علمیه خراسان را نیز داشته و در حال حاضر پایه دهم حوزه بوده و ملبس به لباس مقدس روحانیت شده است.
 
برخی از اختراعات مهم وی شامل 10 مدل نیروگاه برق پاک است که از انرژی های تجدیدپذیر استفاده کرده و هیچ وابستگی به محیط ندارد؛ به این معنا که بودن آفتاب و باد و ... یا نبودن آنها تفاوتی ندارد.
 
یخچال فریزر فوق کم مصرف از دیگر اختراعات مهم عبدالله زاده است که 4 ساعت از برق استفاده کرده و 5 شبانه روز بدون برق، سرما می دهد.
 
این روحانی سبزواری همچنین علمی را بر اساس آیات و روایات به ثبت رسانده است که مخفف آن واژه «شاپن» و نام تفصیلی آن «شیوه اسلامی پرورش نبوغ» می باشد و برخی هم با نام «پان» به معنی «پرورش اسلامی نبوغ» می گویند.
 
منبع: قم پرس
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما