حجت الاسلام و المسلمین سید محمد قریشی امام جمعه موقت سبزوار

فهرست روحانیون و شخصیت های مذهبی سبزواربزرگ(کلیک کنید)

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد قریشی در سال 1312 هجری شمسی در سبزوار دیده به جهان گشود و در نوجوانی به تحصیل علوم دینی همت گماشت و بعد از چند سال تحصیل در سبزوار، برای طی مدارج عالیه علمی عازم قم شدند و از محضر بزرگانی چون حضرت امام خمینی‌‌(ره) و علامه طباطبایی(ره) کسب فیض نمود. (منبع)

در ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی به سبزوار بازگشت و با سخنرانی در مساجد و اجتماعات صدر انقلاب در صف اول مبارزه موثر با رژیم ستمشاهی قرار گرفت. وی همچنین در حوزه علمیه به عنوان مدرس و محقق مشغول تدریس علوم اسلامی شد. تدریس و تبحر ایشان در فقه و اصول فرصت مغتنمی بود تا طلاب و فضلای زیادی از چشمه جوشان علم و معرفت آن عالم وارسته بهره مند شوند.
 
وی سال ها در کسوت امام جماعت مسجد جامع و امامت موقت جمعه شهرستان، ضمن پاسخگویی به چالش های عقیدتی و مشکلات دینی مومنین به خصوص جوانان به تبیین مبانی و ایدئولوژیک مکتب تشیع، تکریم و تعظیم شعائر مذهبی و دفاع از ارزشهای ناب اسلامی و انقلابی پرداخت. مرحوم حجت الاسلام قریشی به دعوت سفیر وقت یونان به این کشور سفر کرد و مدت کوتاهی را به اشاعه مبانی علوم اسلامی در این کشور پرداخت.
 
اتکال و اعتماد به خداوند، محبت و اظهار خشوع به مقام و معارف اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، مناعت طبع و فروتنی در برابر مردم ویژگی بارز شخصیت ایشان بود. علاقه وافر مرحوم به حضور در حریم حرم مشعشع خاندان پاک نبوی (ص) سببی شد تا عمر شریفش در کنار بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) به پایان برسد و سرانجام روح آن مرحوم در صبحگاه دوشنبه 15 ذی الحجه سال 1431 قمری مصادف با اول آذر ماه 1389 سبکبال به دیدار حق شتافت. (منبع)

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما