مدیرکل فرودگاه های استان:

برنامه ریزی های خوبی برای گسترش فعالیت فرودگاه های خراسان رضوی شده است / فرودگاه سبزوار ، فرودگاهی با سابقه است

خبرگزاری فارس نوشت:

 

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی از افزایش 800 متری باند فرودگاه سبزوار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، محمدباقر قاسم‌زاده صبح امروز در حاشیه بازدید از فرودگاه سبزوار در جمع مسئولین اجرایی شهر سبزوار با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های خوبی برای گسترش فعالیت فرودگاه‌های استان شده است، اظهار داشت: فرودگاه سبزوار، فرودگاهی با سابقه است و در حال حاضر رشد خوبی نیز داشته و زیرساخت‌های آن نیز تکمیل شده است.

وی در ارتباط با به روز شدن پروازهای فرودگاه سبزوار نیز گفت: در این زمینه بررسی‌هایی صورت گرفته و اگر ناوگان هوایی کشور اجازه دهد پروازهای فرودگاه سبزوار نیز به روز خواهد شد.

وی در خصوص بحث تأخیر پروازهای فرودگاه سبزوار نیز گفت: این مسئله مربوط به برنامه‌ریزی شرکت‌هاست و براساس آنچه که گزارش داده شده برخی از پروازهای فرودگاه سبزوار صبح و برخی در آخرشب صورت می‌گیرد که این برنامه‌ریزی باید اصلاح شود.

وی با بیان اینکه طول باند فرودگاه سبزوار در حال حاضر 3 هزار و 200 متر است؛ گفت: با افزایش آن طول باند به 4 هزار متر می‌رسد.

قاسم‌زاده در ارتباط با سایر فرودگاه‌های استان نیز گفت: یکی از برنامه‌های اجرایی که مورد توجه ماست بحث فرودگاه شهرستان گناباد است که در حال حاضر لایه دوم آسفالت باند آن تمام شده و در حال بستن قرار داد برای آسفالت لایه سوم باند هستیم.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی تصریح کرد: در حال حاضر پیگیر هستیم تا بتوانیم با همراهی مدیران اجرایی شهرستان گناباد ساختمان جانبی این فرودگاه را نیز بسازیم.

وی در خصوص برنامه‌های اجرایی فرودگاه مشهد نیز گفت: برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته و در یک ماهه آینده شاهد جابه‌جایی پروازهای عتبات عالیات از سالن پروازهای خارجی به سالن زیارتی فرودگاه مشهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: در یک ماهه آینده نیز سالن ترانزیت جدید فرودگاه مشهد به مساحت 8 هزار متر مربع در سالن پروازهای داخلی به بهره‌برداری خواهد رسید.

قاسم‌زاده در ارتباط با کاهش بار فرودگاه مشهد و تقسیم آن با دیگر فرودگاه‌های استان ادامه داد: این مسائل مربوط به سیاست‌گذاری‌های کلان کشوری است و اگر این ظرفیت در فرودگاهی باشد با دستور مقامات بالادستی امکان آن فراهم می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

افزایش 93 درصدی استقبال مسافران از پروازهای فرودگاه سبزوار در فروردین 93

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما