نسبت به فروردین 92

فرودگاه سبزوار در فروردین 93 با افزایش 93 درصدی استقبال مسافران مواجه شد

فرودگاه سبزوار ، که در حال حاضر تنها فرودگاه استان خراسان رضوی بعد از فرودگاه بین المللی مشهد است، در فروردین 93 با افزایش 93 درصدی استقبال مسافران  نسبت به فروردین 92 مواجه شد

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه ، این اطلاعات توسط جدیدترین شماره ماهنامه آماری شرکت فرودگاه های کشور منتشر شده است و نشان می دهد و نشان می دهد افزایش تعداد پروازهای فرودگاه سبزوار که از تاریخ 9 فروردین ماه گذشته از 4 روز در هفته به 5 روز افزایش یافت، با موفقیت خوبی مواجه شده و استقبال مناسبی را از جانب مسافران به همراه آورده است.

بر همین اساس فرودگاه سبزوار در فروردین 93 تعداد 34 پرواز رفت و برگشت را انجام داده است که در این پروازها مجموعا 2721 نفر  مسافر  به همراه 20 هزار و 705 کیلوگرم بار جابه جا شده اند که این ارقام در سال 92 به ترتیب عبارت بوده است از 18 فروند پرواز رفت و برگشت با جابه جایی 1407 نفر مسافر و 11 هزار و 770 کیلوگرم بار.

بنابراین تعداد پروازها در فروردین 93 نسبت به 92 ، با افزایش 89 درصدی مواجه شده ، میزان جابه جایی مسافر 93 درصد افزایش داشته و میزان جابه جایی بار نیز با رشد 76 درصدی مواجه شده است.

 

 

براین اساس عملکرد فرودگاه سبزوار در پروازهای داخلی در فروردین 93 از عملکرد 4 فرودگاه یاسوج ، شهرکرد، زنجان و همدان مراکز استان های کهکیلویه و بویراحمد ، چهارمحال و بختیاری ، زنجان و همدان پررونق تر بوده است.

همچنین طبق همین آمار متوسط جابه جایی مسافر و بار در هر پرواز فرودگاه سبزوار در فروردین 93 به ترتیب 80 مسافر و 609 کیلوگرم بار بوده است که از این حیث رتبه فرودگاه سبزوار از رتبه فرودگاه بجنورد با 71 مسافر و 515 کیلوگرم بار در هر پرواز بالاتر بوده است.

 

 

گفتنی است استان خراسان رضوی در حال حاضر دارای حدود 30 شهرستان و جمعیتی بالغ بر 6 میلیون نفر است که در این استان پهناور و پرجمعیت تنها دو شهر مشهد و سبزوار دارای فرودگاه فعال هستند و این موضوع می تواند در صورت برنامه ریزی صحیح بازار خوبی را برای هر یک از این فرودگاه ها فراهم آورد.

شهرهای تربت حیدریه ، کاشمر ، سرخس و گناباد نیز در حال احداث فرودگاه هستند.

شما گرامیان هم اکنون می توانیدفایل کامل شماره پنجاه و سوم ماهنامه آماری عملکرد فرودگاه های کشور را به صورت PDF در پیوند زیر مطالعه نمایید.

ماهنامه اماری عملکرد فرودگاه های کشور فروردین 93

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

رشد 25 درصدی استقبال مسافران از فرودگاه سبزوار در اسفند 92

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما