رشد 25 درصدی استقبال مسافران از فرودگاه سبزوار در اسفند 92

جدیدترین شماره از ماهنامه آماری شرکت فرودگاه های کشور که به تازگی منتشر شده ، از رشد 25 درصدی استقبال مسافران از فرودگاه سبزوار در اسفند 92 نسبت به مدت مشابه در سال 91 خبر داده است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه شماره پنجاه و دوم ماهنامه آماری مذکور که به بررسی آمار عملکرد فرودگاه های ایران در آخرین ماه سال 92 اختصاص یافته است، تعداد پروازهای انجام شده در این فرودگاه را در مدت مذکور 32 فروند اعلام کرده که مجموعاً 2هزار و 591 نفر از طریق این پروازها جابه جا شده اند.

طبق همین اعلام در اسفند 91 درهمین فرودگاه 31 فروند پرواز انجام شده بود که به جابه جایی 2 هزار و 74 نفر مسافر انجامید.

بدین ترتیب استقبال مسافران از پروازهای فرودگاه سبزوار در اسفند 92 با 25 درصدرشد مواجه بوده است.

در زمینه جابه جایی بار نیز فرودگاه سبزوار در اسفند 92 با افزایش 12 درصدی نسبت به اسفند 91 مواجه بوده است و مجموعاً 14 هزار و 865 کیلوگرم بار در مدت مذکور از طریق فرودگاه سبزوار جابه جا شده اند که این رقم در اسفند 91 حدود 13 هزار و 300 کیلوگرم بوده است.

 

فرودگاه سبزوار دومین فرودگاه استان خراسان رضوی است که به  عنوان مرز مجاز هوایی شناخته می شود و از مهمترین زیرساخت های توسعه در این ناحیه از کشور است.

این فرودگاه می تواند بیش از 10 شهرستان غرب ، جنوب غرب و مرکز خراسان رضوی را تحت پوشش خدمات خود قرار دهد. همچنین در صورت افزایش تعدادپروازها و گسترش مقاصد پروازی در داخل و خارج از کشور بخشی از نیاز شهرستان های جنوب خراسان شمالی و شرق سمنان را نیز مرتفع نماید.

فرودگاه سبزوار هرچند تا کنون به دو کشور خارجی (سوریه و عراق) پرواز داشته است و پروازهای عراق به مدت حدود یک سال به صورت مرتب دایر بود، اما در حال حاضر هیچ پرواز خارجی از طریق این فرودگاه انجام نمی پذیرد. این در حالی است که حداقل در مسیرهای زیارتی نظیر عربستان، عراق و سوریه بازار خوبی در مجموع حدودا یک و نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان های اطراف سبزوار وجود دارد و بنابراین انتظار می رود نمایندگان و مسوولان مربوطه پیگیری های لازم را برای برقراری هرچه سریعتر پروازهای خارجی به مقاصد زیارتی از فرودگاه دیار سربداران انجام دهند.

شما گرامیان هم اکنون می توانید شماره کامل ماهنامه آمار عملکرد فرودگاه های کشور را که به صورت فایل PDF توسط اسرارنامه درج شده است، با کلیک روی پیوند زیر مطالعه نمایید.

ماهنامه آماری شرکت فرودگاه های کشور شماره 52

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

فرودگاه سبزوار در نوروز 93 بیش از 2500 نفر مسافر را جابه جا کرد

 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما