با حمایت 5 میلیون تومانی

دکتر ژیلا آگاه عضو سابق شورای شهر به انجمن خیرین کتاب سبزوارپیوست

وبسایت اداره کتابخانه های عمومی سبزوار در ماه های اخیر ضمن اعلام تأسیس انجمن خیرین کتاب در این شهرستان همچنین از پیوستن دکتر ژیلا آگاه عضو سابق شورای شهر و کمک 5 میلیون تومانی وی به این انجمن خبر داده است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه ، دکتر آگاه که از پزشکان مطرح سبزوار در زمینه زنان و زایمان است ، همچنین از معدود بانوان سبزواری است که تا کنون موفق شده است در شورای اسلامی شهر عضویت یابد.

این بانوی موفق سبزواری که در حال حاضر در تهران سکونت دارد، همچنان ارتباط کاری و اجتماعی خود را با دیار سربداران حفظ کرده و عضویت او در انجمن خیرین کتاب سبزوار ، یکی از جلوه های فعالیت های اخیر اجتماعی اوست.

نام و توضیحاتی درمعرفی دکتر ژیلا آگاه پیش ازاین در فهرستی که درباره زنان موفق سبزواری تهیه شده وهمچنان در حال تکمیل است ، درج گردیده است. شماگرامیان هم اکنون می توانید برای مطالعه این فهرست به پیوند زیر مراجعه نمایید:

زنان موفق سبزوار بزرگ

 

اسرارنامه در ادامه به انتشار  متن کامل دو خبر از وبسایت اداره کتابخانه های عمومی سبزوار درباره پیوستن دکتر آگاه به انجمن خیرین کتاب و کمک وی به این انجمن می پردازد:

 

دکتر ژیلا آگاه به انجمن خیرین کتاب پیوست

در جلسه ای که در اداره کتابخانه های عمومی و با حضور چند نفر از اعضای انجمن خیرین کتاب برگزار شد،  خانم دکتر ژیلا آگاه (متخصص زنان، زایمان و نازایی) و عضو سابق شورای اسلامی شهر به عضویت انجمن خیرین کتاب سبزوار درآمد.

خانم دکتر آگاه بر اهمیت کتاب خصوصا کتب چاپی تاکید کرده و خواستار کمک همه جانبه مسئولین جهت ترویج فرهنگ مطالعه و برطرف نمودن مشکلات کتابخانه های عمومی سبزوار شد.

مسعود پسندیده بر جهت دهی سنت وقف به سمت امور فرهنگی بویژه کتاب و کتابخوانی تاکید کرده و اذعان داشت با وجود داشتن ریشه های قوی در زمینه وقف میتوان وقف فرهنگی را جا انداخت.

ایشان ضمن بیان این نکته که رویکرد شهرداری و شورای شهر فرهنگی است، اظهارداشت: همزمان با دولت تدبیر و امید نگاه ما این است که هر چه بیشتر در حوزه فرهنگ سرمایه گذاری کنیم در آینده سود دهی بیشتری خواهد داشت.

نایب ریس شورای شهرافزود: باید از پشتوانه فکری خانم دکتر آگاه در انجمن خیرین استفاده شود. با توجه به پتانسیلی که اعضای شورای شهر دارند می توان به تقویت فرهنگ کتاب و مطالعه امیدوار بود.

مهدی مقصودی اولین هدف انجمن را بررسی نیازها و اولویت بندی آنها عنوان کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر ادامه داد: باید برای انجمن خط مشی مشخصی تعیین کرد. دربحث ترویج فرهنگ کتاب و مطالعه توجه به کتابداران و نیروی انسانی بسیار مهم و موثر خواهد بود.

منبع: اداره کتابخانه های عمومی سبزوار

 

 

کمک۵ میلیون تومانی دکتر ژیلا آگاه به کتابخانه ها

اداره کتابخانه های عمومی سبزوار با داشتن ۷ کتابخانه نهادی و ۸ کتابخانه مشارکتی به شهروندان ارائه خدمت می کند. منابع کتابخانه های عمومی درکل کشور از سه طریق تامین می شود:

۱٫منابعی که توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشوراز تهران ارسال می شود

۲٫منابعی که توسط شهروندان و اعضای کتابخانه اهدا می گردد.

۳٫ طرح کتاب من

طرح کتاب من از ابتکارات نهاد کتابخانه های عمومی کشوراست که در تمامی کتابخانه های عمومی سراسرر کشور اجرا می شود ومورد استقبال اعضا و مراجعان کتابخانه ها قرار گرفته است. در این طرح، منابع کتابخانه توسط اعضا انتخاب می شوند. درصورت نیازعضو به منبع خاصی که در کتابخانه موجود نیست مسئول کتابخانه منبع مورد نظر را از طریق سامانه اینترنتی طرح کتاب من سفارش داده و منبع مذکور پس از گذشت حداکثر ۲ هفته به کتابخانه می رسدو اولین خواننده آن فرد سفارش دهنده خواهد بود.

این مطالب مقدمه ای بود برای پرداختن به مشکلی که گریبانگیر کتابخانه های عمومی سبزوار شده است.تمامی  کتابخانه های عمومی نهادی سبزوار به دلیل کمبود قفسه چندی است که هیچ کتابی دریافت نمی کنند و قادر به سفارش کتاب از طریق طرح کتاب من نیز نیستند. اداره کتابخانه های عمومی سبزوار نیز به دلیل بودجه محدود نمی تواند این مشکل را حل کند.

طی رایزنی هایی که سرپرست اداره و مسئولین کتابخانه ها با خیرین و نیک اندیشان شهرمان انجام داده اند مشکل چند کتابخانه حل شده و ان شاء الله به زودی دریافت کتاب های ماهیانه و سفارش طرح کتاب من آغاز خواهد شد.

خانم دکتر ژیلا آگاه ازژرف اندیشان و آگاهان سبزوارهستند که با بینش عمیق فرهنگی خود به یاری کتابخانه های شهرمان شتافتند و با خرید چندین قفسه به مبلغ ۵۰ میلیون ریال مشکل کمبود قفسه کتابخانه های دکتر شریعتی و امامزاده شعیب را مرتفع ساختند.

اداره کتابخانه های عمومی سبزوار از خانم دکتر ژیلا آگاه برای این اقدام خیر خواهانه و خداپسندانه تشکر و قدردانی می نماید.

منبع: اداره کتابخانه های عمومی سبزوار

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

مهدی مقصودی: مرحوم سرهنگ ناوی از طلایه داران عرصه وقف فرهنگی در سبزوار بود

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما