رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر سبزوار:

دبستان معمارزاده سبزوار نمونه ای از سرمایه گذاری موفق خیرین در امر مدرسه سازی/خانه ترشیزی می تواند به فرهنگسرای تاریخ ومشاهیر سبزوار تبدیل شود/تبریک موفقیت هنرمندان معلول سبزوار در جشنواره سراسری تئاتر معلولان

رئیس  کمیسیون فرهنگی شورای شهر سبزوار گفت: دبستان معمارزاده سبزوار نمونه ای از سرمایه گذاری موفق و پیش روانه خیرین  در امر مدرسه سازی است.
به گزارش  مجله اینترنتی اسرارنامه ، مهدی مقصود در گفتگویی تلفنی با خبرنگار این وبسایت افزود: دبستان  معمارزاده در سال های 67 یا 68 توسط یک خیرمحترم سبزواری و با استفاده از استانداردهای روز معماری مدارس جهان ساخته شده است.که این به دلیل آن است که سازنده این مدرسه همانطور که از فامیلش پیداست ، خود متعلق به خانواده ای بوده است که نسل اندرنسل معمار بوده و از دانش و تجربه خوبی در این زمینه برخوردار بوده اند.
وی همچنین اظهار داشت: مدرسه معمارزاده درزمانی توسط خیران در سبزوار ساخته شده است ، که پدیده خیرین مدرسه ساز هنوز در کشور وجود نداشت و اگر هم بود ، به صورتی محدود وجود داشت و مانند امروز پدیده رایجی محسوب نمی شد.
مقصودی ادامه داد: در حال حاضر خیری که این مدرسه را ساخته است به دلیل کهولت سن ، افتاده و زمین گیر شده است و لذا می طلبد از وی تقدیر مناسبی به عمل آید.
مسوول کمیسیون فرهنگی شورای شهر سبزوار افزود: خوشبختانه مدیر و دست اندرکاران کنونی دبستان معمارزاده هر سال با اجرای سنتی جالب به پاسداشت تلاش های موسسین این  مدرسه می روند و زحمات آنان را ارج می نهند. اما مطمئنا باید کار بیشتری روی این موضوعات مهم فرهنگی و اجتماعی در جامعه صورت پذیرد.
مقصودی سپس وعده داد ، از کانال مسئولیت خود در کمیسیون فرهنگی شورای شهر ، این موضوع را پیگیری خواهد کرد و با دکتر طالبی شهردار منتخب شورا نیز رایزنی هایی در این زمینه داشته و ابراز  امیدواری کرد در آینده در این زمینه اقدامات موثری انجام پذیرد .

وی در ادامه گفت: نگاه دکتر طالبی شهردار منتخب شورای چهارم ، یک نگاه  مخصوص فرهنگی است که برای این گونه موضوعات اهمیت خوبی قائل است.و حتی می تواند اعضای شورای شهر را هم بر سر شوق آورد.

*     *    *


مقصودی در بخش دیگری از این مصاحبه به پروژه خانه تاریخی ترشیزی در سبزوار اشاره کرد و گفت: یکی از کارهای مهم و ماندگاری  که در زمان فعالیت شهردار پیشین آقای حسین مقصودی شاهد آن بودیم ، خریداری خانه ترشیزی توسط شهرداری با مبلغی در حدود 700 میلیون تومان بود که در حال حاضر این خانه ، قیمتی بیش از سه میلیارد تومان دارد.
وی درباره مشخصات معماری خانه ترشیزی اظهار داشت: این خانه متعلق به دوره پهلوی است و از همان سبک معماری تبعیت می کند و دارای فضایی وسیع و ترکیبی بسیار زیباست که در صورت رسیدگی صحیح می تواند به یک مکان فرهنگی و جاذبه گردشگری در سبزوار تبدیل شود.
این عضو شورای چهارم سبزوار افزود : تا پیش از شهردار شدن حسین مقصودی ، در ارگان شهرداری سبزوار رسم نبود که چنین هزینه هایی برای خرید و مالکیت بناهای تاریخی و میراث فرهنگی شهر پرداخت شود ، و اصولا شهرداری به این جور موضوعات بی توجه بود ، اما شهردار پیشین سبزوار توجهات خوبی به این گونه مسائل نشان داد اما به دلیل عملکرد ضعیف روابط عمومی شهرداری در آن زمان اطلاع رسانی کافی و به موقعی ازاین گونه اقدامات مثبت شهرداری انجام نشد.
وی سپس ابراز امیدواری کرد در دوره فعالیت شورای چهارم ، و حضور دکتر طالبی در شهرداری سبزوار خانه ترشیزی بتواند به یک مجموعه فرهنگی مناسب نظیر مرکز سبزوارشناسی ، فرهنگسرای تاریخ یا مشاهیر و ... تبدیل شود.

*     *     *


مهدی مقصودی در بخش دیگری از صحبت هایش به موفقیت هنرمندان انجمن معلولین شهرستان  در پنجمین جشنواره سراسری تئاتر معلولین اشاره کرد و ضمن تبریک این موفقیت خواستار توجه بیشتر رسانه های محلی به این ظرفیت های ارزشمند فرهنگی و هنری در دیار سربداران شد.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

مهدی مقصودی: با حضور دکتر طالبی به آینده سبزوار امیدوارم

نظرت را بنویس
comments

نامی فرد

میبینم که ستاد انتخاباتی حسین مقصودی برای مجلس فعالیتش رو شروع کرده!آقای مهدی مقصودی یه خورده استقلال آدم رو نمیکشه!راستی از دیگر اقدامات ارزنده ایشان تخریب حسینیه قنادهاست که قابل تقدیر می باشد.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما