با حضور دکتر طالبی به آینده سبزوار امیدوارم / قطعا با شهردار جدید همکاری خواهیم کرد

مهدی مقصودی عضو شورای اسلامی شهر سبزوار ، ضمن تبریک انتخاب دکتر محمدعلی طالبی به سمت شهرداری سبزوار ، گفت: با حضور دکتر طالبی به آینده سبزوار امیدوارم.
مسئول کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا شنبه شب ، در حالی که پس از یک روز کاری مهم و سرنوشت ساز به خانه بازگشته و ساعات استراحت در کنار خانواده را سپری می کرد ، با گشاده رویی و متانتی که خاص شخصیت فرهنگی اوست به تماس تلفنی خبرنگار اسرارنامه پاسخ داد، و در طول مدت مصاحبه با لحنی سرزنده و پرانرژی با اسرارنامه به گفتگو پرداخت .
وی در رابطه با انتخاب شهردار جدید شهردیرینه های پایدار گفت: آقای طالبی فردی است که به نظر من در سبزوار یک استثناست.زیرا از معدود مدیرانی است که هم از سابقه اجرایی خوبی برخوردار است و هم سواد علمی و تئوریک بالایی دارد.
مقصودی ادامه داد: دکتر طالبی که سوابق مدیریتی خوبی در سطح ملی دارد ، پیش از این یک مرتبه دیگر نیز در سال 64 سمت شهرداری سبزوار را برعهده داشته و از این حیث وی ، اولین شهرداری است که در دو برهه زمانی متفاوت برای این سمت انتخاب می شود.
وی سپس ابراز امیدواری کرد : پس از روی کارآمدن دکتر طالبی قطار آبادانی سبزوار که در سال های اخیر به حرکت درآمد اما در 4 ماه گذشته برای مدتی با توقف مواجه شد ، مجدداً با سرعت بیشتری به سمت جلو به حرکت در بیاید.
وی ادامه داد با روی کارآمدن فردی بزرگ و توانمند نظیر دکتر طالبی شورای چهارم می تواند تا حد زیادی از جانب شهرداری آسوده خاطر باشد و بدون اینکه وظیفه نظارت بر شهرداری را فراموش کند ، با فراغ بال بیشتری به سایر امور و وظایف ضروری خود بپردازد.
مقصودی سپس خاطرنشان کرد : در این که با همدلی و همکاری هرچه تمامتر در کنار دکتر طالبی قراربگیریم، هیچ شکی نیست.زیرا 4 ماه گذشته دورانی بسیار فرسایشی برای همه بود که هم باعث شد انتظارات بسیار بالا برود و هم انتقادات زیادی به بار آید. لذا برای جبران این آسیب ها ، اینک وقت همدلی و همکاری جانانه اعضای شورا با یکدیگر و نیز با شهردار منتخب فرارسیده است تا بخشی از فرصت های از دست رفته جبران شود.
وی افزود: قطعا حالا وقت انتقاد نسبت به یکدیگر و نسبت به رویدادهایی که در جریان انتخاب شهردار پیش آمد ، نیست . اما در آینده باید به یک آسیب شناسی دقیق از ماجراهایی پرداخته شود که در 4 ماه اخیر به طولانی شدن بیش از حد انتخاب شهردار سبزوار انجامید.
وی سپس درباره حسین مقصودی و تلاش بعضی از اعضای شورا برای انتخاب مجدد او اظهار داشت:
هرچند بنده از ابتدا مایل بودم آقای مقصودی مجددا به سمت شهرداری انتخاب شوند ، اما در این 4 ماه گذشته ، با وقفه ای که ایجاد شد و اتفاقاتی که روی داد ، شرایط به گونه ای پیش رفت که دیگر شهردار شدن مجدد آقای مقصودی نه به صلاح خود او بود نه به صلاح مجموعه و یقینا ایشان با شایستگی هایی که دارند در موقعیت های بهتری مشغول به خدمت خواهند شد. اما اینک نیز با روی کارآمدن دکتر طالبی در شهرداری سبزوار ، به عنوان فردی که از قدیم دغدغه توسعه و پیشرفت سبزوار را داشته ، و از آگاهی و تجربه کافی هم برخوردار است ، امید می رود روند توسعه شهری سبزوار با سرعت بیشتری از سر گرفته شود.
مسؤول کمیسیون فرهنگی شورای شهر سبزوار سپس تصریح کرد: البته مشکلات زیادی وجود دارد و نمی توان انتظار داشت که در یک مدت کوتاه همه معضلات برطرف شود ، اما می توان امیدوار بود که با مدیریت دکتر طالبی و همدلی و اتحاد شورا با ایشان ، نتایج خوبی حاص شود و شهر چند قدم به جلو برود.
وی سپس به تعدادی از مشکلات شهرداری اشاره کرد و گفت: در شهرداری سبزوار نیروی انسانی کارآمد کم داریم و به مقوله آموزش هیچ گاه به صورت حرفه ای و نظام مند ، نگریسته نشده است.
مقصودی همچنین درباره حال و هوای امشب جلسه شورای شهر توضیح داد و گفت: انتخاب شهردار در شرایط بسیار دوستانه و تفاهم آمیز انجام شد و اعضای 13 نفره امشب به یکدیگر قول دادند شهرداری که انتخاب می شود ، شهردار همه اعضا باشد و اینطور نباشد که پس از انتخاب ، اعضایی که به او رأی نداده اند ، در فکر کارشکنی و سنگ اندازی باشند.
رئیس سابق اداره فرهنگی ورزشی شهرداری سبزوار و عضو کنونی شورای چهارم این شهر سپس به یکی دیگر از ویژگی های مثبت دکتر طالبی اشاره کرد و افزود: ایشان از لحاظ فکری با دولت فعلی همسو و همراه است و طبق اطلاعات بنده ، حتی ایشان در سطح وزرا دوستان و ا رتباطاتی نزدیک دارند که این موضوع می تواند برای پیشرفت سبزوار عامل بسیار موثری باشد.
مقصودی در ادامه با ابراز تأسف از طولانی شدن زیاد ، فرآیند انتخاب شهردار سبزوار گفت: معتقدم اگررسانه مکتوب قوی و هدفمندی در شهرستان می بود که توان اطلاع رسانی و بسیج کردن صحیح افکار عمومی را می داشت ، به موقع جلو این روند فرسایشی را می گرفت.
مقصودی ادامه داد البته منظوربنده از رسانه مکتوب قوی ، نشریات کاغذی است ، زیرا در عرصه اینترنت سایت های خوبی در سطح شهرستان داریم. اما با توجه به اینکه کاربران اینترنت عمدتاً یک قشر خاص جامعه هستند و هنوز عموم مردم ، دسترسی همیشگی به اینترنت ندارند ، نشریات کاغذی همچنان به لحاظ فراگیری هنوز تأثیر دیگری در سطح جامعه دارند.
وی سپس ادامه داد: اتفاقا ایده راه اندازی یک روزنامه در سبزوار یکی از مواردی است که بنده پیگیر آن بوده ودر چند جا بیان کرده ام و خوشبختانه در برنامه های دکتر طالبی نیز این موضوع وجود دارد.

وی  همچنین اظهار داشت: بسیاری از دوستان به یاد دارند که شعارهای من هم در زمان انتخابات و هم بعد ازآن عموما در زمینه فرهنگی و اجتماعی بود که این شعارها با شخصیت و اهداف دکتر طالبی بسیار نزدیک است و بنده پیش بینی می کنم که بتوانیم فعالیت های بسیار خوبی را در آینده برای سبزوار داشته باشیم.
وی افزود: 4 ماه فرصت را از دست داده ایم اما ان شاءالله با این انتخاب شایسته که انجام شد در مدت سه سال و نیم باقی مانده ، طوری عمل کنیم که گامی رو به جلو در جهت تصحیح خطاهای گذشته خود یعنی عزل عجولانه آقای مقصودی و تأخیر 4 ماهه در انتخاب شهردار برداشته باشیم.

مقصودی سرانجام مصاحبه خود را با یادآوری یک شعار زیبا از حسین مقصودی شهردار پیشین سبزوار  زینت بخشید و گفت : به امید ساختن شهری در حد نام سبزوار و در حد مردم سبزوار....

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

مسعود پسندیده: شهردار سبزوار به گونه ای کاملا عقلایی و به دور از هرگونه جناح بندی انتخاب شد.

نظرت را بنویس
comments

میلادکلاته

لطفااطلاعیه ی مردم محله ی کلاته سیفررو روی سایتتون بذارید توروخدا لطفاممنون. به نام خالق زیبایی ها باسلام وعرض ارادت فراوان نسبت به شما: جناب آقای دکترعلی طالبی انتخاب درست ومنطقی شمابه عنوان شهردارجدید دیارسربداران رابه شما تبریک وتهنیت عرض می نماییم.وامیدواریم بابرنامه های کارآمدخود بتوانیدمشکلات اجتماعی وفرهنگی و.... مردم سبزوار را برطرف نمایید.جناب آقای طالبی مردم محله ی شهیدپرور کلاته سیفراز جنابعالی انتظار دارند که دربرنامه هایتان به محله های محروم سبزوار ارجمله محله ی کلاته سیفربیشتربپردازید ومتاسفانه درمحله ی مافقرامکانات زیادبه چشم میخورد.مسئولان زیادی باوعده های خودبر صندلی شهرداری نشستند ودیگر مشکلات مردم راازخاطربردند واکثربودجه های شهرداری که حق برطرف شدن مشکلات محله هابودبه کارهای تزئینی وجلوه نمایی شهرپرداختند.درپایان ازشماانتظار داریم که نگاه عمیقی به محله ی کلاته سیفر داشته باشد. برای شماآرزوی توفیق وسربلندی آرزومندیم. باسپاس مردم شریف محله ی کلاته سیفر وب سایت کلاته سیفر(میلادکلاته)

مفتح

مقصودی نامه اگر کمی به سایت اسرار نامه در ماهای قبلی رجوع می داشتی هیچ وقت چنین قضاوتی نسبت به این نمی کردی متاسفم که جناب عالی همه ی تفکرات را عین تفکر خودت مادی میانگاری نه اتفاقا این سایت ها هستند که قبل از این که ما از خبری از شهرستان سبزوار مطلع بشیم کسب می کنند و بنابراین بهتر از من و تو می دونند کی نون به نرخ روز بخورنند برو خدا روزیتو جای دیگه بده

مقصودی نامه

اسرارنامه عزیز نه ببخشید مقصودی نامه عزیز متاسفم برات که حتی وقت شناسم نیستی! اگرم می خوای پاچه خواری کنی. حسین مقصودی دیگه مهره سوخته است برو حداقل برای طالبی پاچه خواری کن که از این به بعد روی کاره

ابراهیم

داری میزنی تو خاکی مفتح جان

مفتح

اعضا محترم شورا ی سبزوار ، انتخاب شایسته شما حتی خداوند را به سر ذوق آورد و رحمت خودش را که مدتها بود از مردم سبزوار دریغ کرده بود ارزانی داشت. دستمریزاد
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما