نشسبت مطبوعاتی پیرامون واگذاری بیمارستان حشمتیه سبزوار به بخش خصوصی

بیمارستان حشمتیه سبزوار که یکی از قدیمی ترین  مراکز بهداشتی و درمانی استان خراسان است ، این روزها به شدت در معرض توجه مسوولان ، رسانه ها و مردم دیار سربداران قرار گرفته است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه از حدود دوماه  قبل که در جلسه تودیع و معارفه رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ، دکتر علیرضا مسلم از طرح واگذاری بیمارستان حشمتیه سبزوار به بخش خصوصی خبر داد ، حرف و حدیث های زیادی در میان دلسوزان توسعه سبزوار در این رابطه ایجاد شد.

عده ای معتقدند قدمت تاریخی این بیمارستان و همچنین وقفی بودن آن دو دلیل مهمی است که براساس آنها نباید با واگذاری این بیمارستان به بخش خصوصی موافقت شود.

در مقابل عده ای دیگر معتقدند ، واگذاری یک بیمارستان به بخش خصوصی منافاتی با وقفی بودن آن ندارد. زیرا سیاست های کلی کشور از حدود دو دهه گذشته به سمت خصوصی سازی رفته است و در این بین تجربه نشان داده است بیمارستان هایی که توسط بخش خصوصی اداره می شوند معمولا از کیفیت بهتری در خدمات دهی برخوردارند. زیرا بخش خصوصی برای افزایش مشتریان و سوددهی اقتصادی خود مجبور است خدمات بهتری را ارائه کند ، لذا به عملکرد پزشکان ، پرستاران و نیروهای خدمه خود رسیدگی بیشتری می کند.

با وجود این دیدگاه های ضد و نقیض بحث واگذاری بیمارستان حشمتیه به بخش خصوصی به یکی از مسائل پیچیده روز دیار سربداران تبدیل شده است.

از همین رو دفتر محمدرضا محسنی ثانی نماینده مردم سبزواربزرگ خبر از برگزاری نشستی مطبوعاتی برای بحث و بررسی جنبه های مختلف این موضوع با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان داده است.

متن کامل منتشر شده در وبسایت محسنی ثانی به شرح زیر است:

 

بررسی محاسن و معایب واگذاری بیمارستان حشمتیه سبزوار به بخش خصوصی

محاسن و معایب واگذاری بیمارستان حشمتیه سبزوار به بخش خصوصی بررسی می شود

به گزارش روابط عمومی وبسایت محمدرضا محسنی ثانی نماینده مردم شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب ، داورزن و ششتمد ، بیمارستان حشمتیه قدیمی ترین بیمارستان سبزوار است که به دلیل قدمت نزدیک به 100 ساله و فرسودگی بنای قدیمی آن ، در سال های اخیر تخریب و مجددا بازسازی شد.

اینک در آستانه افتتاح و شروع به کار مجدد این بیمارستان ، ایده واگذاری آن به بخش خصوصی مطرح شده است .

این ایده دارای بعضی محاسن و معایب است که به دلیل قدمت و اهمیت این بیمارستان تصمیم گیری درباره واگذاری یا عدم واگذاری آن به بخش خصوصی را دشوار ساخته  و نیازمند بحث و بررسی های متعدد کارشناسانه کرده است.

به همین منظور دفتر نماینده مردم سبزوار بزرگ تصمیم دارد در صبح روز پنجشنبه 26 دی ماه جاری در حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه دیار سربداران به تجزیه و تحلیل ابعاد مختلف این موضوع بپردازد و از طریق خبرنگاران فرهیخته ای که پیگیر مطالبات مردم از مسؤولان هستند ، محاسن و معایب طرح واگذاری بیمارستان حشمتیه به بخش خصوصی را جهت تصمیم گیری عقلایی و شفاف در این زمینه ، مورد بررسی قرار دهد.

لذا بدین وسیله از مجموع خبرنگاران فرهیخته و دلسوز رسانه های شهرستان اعم از نشریات و سایت های خبری و تحلیلی دعوت می شود ، روز پنجشنبه 26 دی 92 در ساعت 10:30 صبح در محل دفتر ارتباط مردمی دکتر محمدرضا محسنی ثانی حضور به هم رسانده و ضمن ملاقات حضوری با نماینده مردم نقطه نظرات و دیدگاه های خود را در این زمینه با وی مطرح سازند.

شماره تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر:

2222498

منبع: وبسایت شخصی محمدرضا محسنی ثانی

 

تصاویر سه بعدی از بیمارستان حشمتیه سبزوار پس از بازسازی

 

تصاویری از اسناد و مدارک قدیمی مربوط به بیمارستان حشمتیه

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

نگاهی به سیر تغییرات اولین بیمارستان نوین خراسان در دارالمومنین سبزوار

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما