وقتی مفاخر سبزوار در دیگر شهرها بزرگ داشته می شوند / تجلیل از محمود دولت آبادی و هادی مرزبان در نوشهر

دو تن از هنرمندان برجسته و مفاخر شهرستان سبزوار در روزهای اخیر طی مراسمی که در نوشهر برگزار شد، مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه محمود دولت آبادی و هادی مرزبان که برای شرکت در هفتمین شب ملی نشان نیما به نوشهر در استان مازندران سفر کرده بودند، به پاس سال ها فعالیت هنریشان تجلیل شدند تا یک بار دیگر کم کاری مسئولان فرهنگی ، همچنین مردم و انجمن های ادبی و هنری سبزوار در شناخت و تجلیل به موقع از بزرگانشان یادآوری شود.

گفتنی است هر سال چندین مراسم فرهنگی و هنری در شهرستان سبزوار توسط دانشگاه ها یا ادارات و دستگاه ها و انجمن های فرهنگی شهرستان برگزار می شود، اما در این مراسم ها کمتر از توان و ظرفیت فرزندان نام آور این شهر استفاده می شود به طوری که اکنون سال هاست محمود دولت آبادی بدون اینکه هیچ پیگرد یا منع و محدودتی به لحاظ قانونی داشته باشد، نتوانسته است رسماً به زادگاه خود سبزوار سفر کند و در برنامه های متعدد فرهنگی این شهر نظیر همایش های سالانه بزرگداشت ابوالفضل بیهقی، یا کنگره بین المللی سربداران یا جشنواره های ادبی و تئاتری برگزار شده در این شهر حضور یابد.

در نقطه مقابل این کم کاری سبزواری ها را در قبال بزرگان و مشاهیر خود، مردمان دیگر شهرها و مناطق کشور دائما جبران می کنند. به طور مثال دولت آبادی پارسال در نمایشگاه بین المللی کتاب استان یزد حضور یافت و بسیار مورد  استقبال مردمان این استان قرار گرفت(منبع1) ، (منبع2) و اخیراً هم که در کنار دیگر همشهری سبزواری خود، هادی مرزبان از بازیگران و کارگردانان برجسته تئاتر ایران در نوشهر حضور یافته و مورد تقدیر واقع شده است.

اسرارنامه در ادامه متن خبر مهر از برگزاری هفتمین شب نشان نیما در نوشهر و تقدیر از از محمود دولت آبادی و هادی مرزبان را منتشر می کند:

هفتمین شب نشان ملی نیما یوشیج در نوشهر برگزار شد
 
نوشهر - هفتمین شب ملی نشان نیما یوشیج با حضور هنرمندان رشته های مختلف هنری و ادبی در نوشهر برگزار شد.
 
به گزارش خبرنگار مهر، هفتمین شب ملی نشان نیما یوشیج شاعر پرآوازه ایران و پدر شعر نو شامگاه پنجشنبه با حضور هنرمندان و ادب دوستان ایران در سالن بندر نوشهر برگزار شد.
 
در این همایش ملی از استاد حسین علیزاده آهنگ‌ساز، ردیف‌دان، پژوهشگر و نوازنده تار و سه‌تار ایرانی، محمود دولت‌آبادی نویسنده پیشکسوت، هادی مرزبان، خسرو سینایی و شمس لنگرودی در عرصه‌های فرهنگ و هنر و ادبیات تجلیل شد.
 
نیما یوشیج یکی از استوانه‌های فرهنگ مازندران در حوزه شعر و هنر است که تاثیرات مثبت بسیار زیادی داشته و کاری که این شاعر مازندرانی در حوزه شعر انجام داده سرآغاز فصل و راه جدیدی در ادبیات ایران شده است.
 
منبع: مهر
 
 
 
 
 
 
گفتنی است نام محمود دولت آبادی و هادی مرزبان پیش از این در فهرست هنرمندان سبزوار بزرگ که مدتی است توسط مجله اینترنتی اسرارنامه گردآوری می شود، درج شده است:
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما