محمدرضا محسنی ثانی:

بعضی دستگاه های اجرایی در مقابل نیروگاه برق و منطقه ویژه اقتصادی سبزوار کارشکنی می کنند

یکی از بزرگترین دستاوردهای اقتصادی سبزوار و بلکه شمال شرق کشور در سال های اخیر اخذ مجوز منطقه ویژه اقتصادی سبزوار  است که در سال 89 تحقق یافت و هم مجلس هشتم و هم شورای نگهبان با اجرای این پروژه اقتصادی در شهرستان سبزوار موافقت کردند و هیأت وزیران نیز در سال 90 اجرایی شدن آن را ابلاغ کرد.

 به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه منطقه ویژه اقتصادی سبزوار در سال های 89 و 90 روندهای قانونی خود را به شرح زیر طی کرده است:
تصویب منطقه ویژه اقتصادی سبزوار در مجلس شورای اسلامی در تاریخ 28/9/1389
 تایید شورای محترم نگهبان در تاریخ 15/10/1389
 ابلاغ هیات وزیران طی نامه شماره 250228/ت 40324 ک مورخ 20/12/1390

 اما اینکه پس از طی همه مراحل فوق، چگونگی اجرایی شدن این پروژه مهم اقتصادی و زمان به ثمر رسیدن آن در حوزه وظایف ادارات و دستگاه های اجرایی است که گویا تعلل های بدون توجیه و حتی کارشکنی های متعدد جلوی اجرایی شدن این پروژه و البته پروژه های دیگری نظیر نیروگاه 500 مگاواتی برق سبزوار را گرفته است!

محسنی ثانی یکی از نمایندگانی که در مجلس هشتم برای مصوب شدن منطقه ویژه اقتصادی سبزوار تلاش های زیادی کرد، در سال های اخیر چند مرتبه نسبت به کارشکنی بعضی دستگاه ها در مقابل اجرایی شدن این پروژه انتقاد کرده است.

وی در یکی از جدیدترین اظهارات انتقادی خود در این زمینه، دیروز در حضور استاندار خراسان رضوی که برای شرکت در جلسه شورای اداری به سبزوار سفر کرده بود گفت: اجرای مهمترین پروژه های سبزوار از جمله نیروگاه برق و منطقه ویژه اقتصادی شهرستان در گرو کارشکنی های دستگاه ها ی اجرایی متوقف شده است.
 
خبرگزاری مهر متن کامل اظهارات محسنی ثانی در این زمینه را به شرح زیر منتشر کرده است:
 
در شورای اداری سبزوار؛
نماینده مردم سبزوار خواستار رسیدگی به کارشکنی برخی ادارات شد
 
سبزوار- نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی ادارات مانع از اجرای پروژه های توسعه ای در این شهرستان هستند از استاندار خراسان رضوی خواستار پیگیری این موضوع شد.
به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا محسنی ثانی در جلسه شورای اداری سبزوار که ظهر امروز با حضور استاندار خراسان رضوی در محل فرمانداری تشکیل شد بیان کرد: اجرای مهمترین پروژه های سبزوار از جمله نیروگاه برق و منطقه ویژه اقتصادی شهرستان در گرو کارشکنی های دستگاه ها ی اجرایی متوقف شده است.
 
وی از استاندار خراسان خواست تا با توجه به معیشت نامناسب مردم و فسادهایی که رواج پیدا کرده به این موضوع  رسیدگی کند.
 
وی ادامه داد: برخی از دستگاه ها با سختگیری و بروکراسی اداری مانع اجرای پروژه های سرنوشت ساز در منطقه شدند.
 
محسنی ثانی گفت: ارگان هایی که  کارشان  اطاله خدمت است متاسفانه در اجرای طرح هایی که در توسعه منطقه و تحول معیشت مردم سروکار دارد کارشکنی های زیادی انجام می دهند.
 
محسنی ثانی از جمله این پروژه ها را منطقه ویژه اقتصادی سبزوار بیان کرد و گفت: چهار سال است از اجرای پروسه قانونی این طرح می گذرد و پروژه ای که به تصویب دولت، مجلس و شورای نگهبان  رسیده و برای اجرا به رئیس جمهور ابلاغ شده اما بلاتکلیف است.
 
وی اظهار کرد: متاسفانه اجرای طرح منطقه ویژه اقتصادی سبزوار در دو دستگاه  که کارشکنی زیادی دارند  معطل مانده است که این بروکراسی برای چنین پروزه عمرانی که می تواند علاوه بر اشتغالزایی، جهش خوبی در رونق اقتصادی باشد این همه کارشکنی های و عدم انگیزه بسیار سخت است.
 
نیروگاه برق در بروکراسی اداری و بانکی
 
محسنی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی را از دیگر طرح های متوقف شده عنوان و اظهار کرد: این طرح نیز بعد از چهار سال هنوز در بروکراسی مالی، بانک مرکزی و صندوق توسعه دیر کرده و انجام نمی گیرد.
 
وی اظهار کرد: برای ما سخت است که در دو دولت آزاد راه حرم تا حرم در این مسیر کلنگ زنی شده  اما هنوز به سرانجام نرسیده است.
 
وی اظهار کرد:متاسفانه ۶۰ کیلومتر این آزاد راه بین سبزوار- نیشابور که در دو سال قبل انجام شده عملیات اجرایی آن خوابیده است و  تمامی  سرمایه گذاری های انجام شده در این مسیر  در سیل و برف در حال نابودی است.
 
نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی خواستار جراحی برخی از دستگاه های کارشکن شد و افزود: دولت باید پیگیر  ضعف مدیریتی این دستگاه ها و علت این همه کارشکنی باشد.
 
کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:

 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما