هشت بهشتی که تک بهشت هم نشد!

شهرداری سبزوار اخیرا ضمن اظهاراتی که توسط رسانه های محلی واستانی نیز انعکاس یافته، به افزایش 80 هکتاری فضای سبز شهری سبزوار اشاره کرده است.(منبع)

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، اما بعضی از شهروندان سبزواری اعتقاد دارند این آمار چندان مطابق با واقعیت نیست زیرا عملا تأثیر آن را در سطح فضای سبز شهری مشاهده نمی کنند.

البته این گفته به معنای آن نیست که شهردار سبزوار قصد ارائه آمار دروغ داشته است، اماممکن است مشکل ازجایی نشأت می گیرد که مسئولان مربوطه هنگام اعلام این گونه آمارها فقط به اقدامات اولیه ای که برای درخت کاری و ایجاد فضاهای سبز جدید انجام می شود، توجه می نمایند و چندان بررسی نمی کنند که آیا درختانی که کاشته شده و فضای سبز جدیدی که ایجاد گردیده است، عملا به رشد و بارآوری رسیده و یا خشک شده و از بین رفته است؟

یکی از شهروندان دلسوز سبزواری در روزهای بعد ازاعلام این خبر توسط شهردار سبزوار به سراغ بعضی نواحی شهر رفته که مدتی قبل درختکاری شده و برای ایجاد فضای سبز جدید آماده سازی شده اند، اما اکنون با گذشت چند ماه اکثر آن نهال های کاشته شده، خشک شده و حتی یک برگ سبز هم روی آن ها دیده نمی شود.

عکس هایی که در این گزارش مردمی مشاهده خواهید کرد، توسط محمود فتح الهی از بولوار هشت بهشت سبزوار تهیه شده است.

گفتنی است مدیر پروژه بولوار هشت بهشت سبزوار، مدتی قبل این پروژه را بزرگترین پروژه شهرداری سبزوار معرفی کرده بود که شهرداری وارد فاز دوم احداث آن شده است.(منبع)

با این حال تصاویری که اخیرا توسط یک شهروند سبزواری از این بولوار به دست آمده است، وضعیت چندان امیدوارکننده ای رانشان نمی دهد.

البته ممکن است کار ساخت و ساز بولوار 8 بهشت در بعضی قسمت های دیگر پروژه پیشرفت هایی داشته باشد که نباید زحمات انجام گرفته را نیز نادیده گرفت، با این حال مشاهده درختان خشک شده ای که در ضلع شرقی کمربند شرقی شهر ، همین چندماه قبل کاشته شده اند، نشان دهنده آن است که شهرداری باید نظارت بیشتری بر کار سازمان های تابعه و پیمانکاران پروژه های خود داشته باشد.

به هرحال اگر قرار باشد هر سال در ایام 15 اسفند به مناسبت هفته درختکاری، در نقاط مختلف شهر درخت هایی کاشته شود که فقط چند ماه بعد به علت کم آبی، یا به علت انتخاب نادرست نوع درخت که بااقلیم منطقه سازگاری ندارد یا به هر دلیل دیگری خشک شوند، این نوع درختکاری فقط یک کار تشریفاتی است که باعث اتلاف سرمایه ها شده و در عمل تأثیری بر افزایش سرانه فضای سبز دیار سربداران نخواهد داشت.

 

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

واکنش ها به قطع یک درخت سبز، در سبزوار ادامه دارد 

نظرت را بنویس
comments

باشکوه

شنیده ها حکایت از معامله مسعود پسندیده یکی از اعضا شورای شهر با پیمانکار کاشت این درختان دارد که شهرداری مجبور شده با این پیمانکار قرار داد ببندد

قاسمی

امان از تهمت
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما