تهمت بزرگی که بعضی ها به امام خمینی(ره) می زنند!

مذاکره با مک‌فارلین با اجازه امام (ره) و مجوز مذاکره با ۵+۱ د‌‌ر د‌‌ولت د‌‌هم

تهران امروز از جمله روزنامه‌هایی است که صد‌‌ور مجوز مذاکره با ۵+۱ د‌‌ر د‌‌ولت د‌‌هم و در ده ماه پایانی آن را مورد توجه قرار داده ‌و نوشته است: اسماعیل کوثری نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس د‌‌ر اولین کنفرانس حماسه سیاسی و حماسه اقتصاد‌‌ی که صبح جمعه د‌‌ر سفارت سابق آمریکا برگزار شد‌‌، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۵+۱ گفت: مقام معظم رهبری ۱۰ ماه قبل از د‌‌ولت جد‌‌ید‌‌، مجوز مذاکرات را صاد‌‌ر کرد‌‌ه بود‌‌ند‌‌ و این گونه نبود‌‌ه که چون د‌‌ولت آقای روحانی روی کار آمد‌‌ه، مجوز صاد‌‌ر شد‌‌ه است.

در حالی که این سخن کوثری به مذاق روزنامه آرمان خوش نیامده است، شرق سخنان موسوی تبریزی، دادستان منصوب بنیانگذار جمهوری اسلامی را ‌‌مفصل و با تیتر «مذاکره با «مک‌فارلین» با اجازه امام (ره) بود» این گونه پوشش داده و نوشته است: او با انتقاد از مواضع برخی از گروه‌های مخالف دولت درخصوص توافق هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با گروه ۱+۵، گفت: «جمعی در این مملکت فریاد می‌زنند همه ‌چیزمان از بین رفت و نابود شد، چراکه سفیران ایران رفتند با منطق و عزت و عظمت با عده‌ای از قدرت‌های خارجی صحبت کردند؛ متأسفانه بعضی‌ها هم می‌گویند امام‌خمینی همیشه دلش می‌خواست که با آمریکا بجنگد؛ تهمت از این بالا‌تر می‌شود؟ کی امام (ره) دلش می‌خواست با کسی بجنگد؟ چه زمانی امام (ره) گفت ما با آمریکا قطع رابطه می‌کنیم؟ وقتی امام (ره) از فرانسه به ایران آمد و انقلاب پیروز شد، سفارت آمریکا در ایران فعال بود؛ مأمور کمیته با اسلحه حکومت ایران گذاشتند که حتی سفارت آمریکا در ایران را محافظت کنند؟ این حرف‌ها چیست که به منطق جمهوری‌اسلامی توهین می‌کنند؟ کی امام دلش می‌خواست با این جنگ کند، با آن جنگ کند؟ هیچ وقت نمی‌خواست. حتی امام (ره) در رابطه با مسائلی هم که لازم بود وقتی در اطلاعیه بفرمایند، به مسئولان مملکتی اعم از وزارت‌خارجه کشور و... می‌فرمودند شما بروید کار خودتان را کنید، یعنی راه دیپلماسی را باید انجام دهید‌‌».

وی با بیان اینکه ما نباید چشممان را به واقعیات ببندیم، گفت: «برخی دایم‌ شعار می‌دهند آمریکا با ما خوب نمی‌شود، خب معلوم است خوب نمی‌شوند؛ فکر می‌کنند علم غیب می‌گویند یا کشف بزرگی کرده‌اند؛ چه کسی هست که نداند آمریکا ابرقدرت جهان با آن هژمونی که دارد، می‌آید و امروز به نفع ما حرکت می‌کند؟ اصلا مگر می‌شود؟ اگر یک قدم هم برمی‌دارد، خودش نیاز دارد؛ اما اگر ما عاقل باشیم، آن یک قدم آمریکا برای نیاز خودش را تبدیل می‌کنیم به دو قدم برای خودمان؛ اما در عین حال آگاهیم و اطلاعات را باید به دست بیاوریم که دشمن چگونه حرکت می‌کند، ولو در سایه صلح‌‌».

دادستان اسبق انقلاب در ادامه گفت: «یک وقتی مرحوم آیت‌الله‌العظمی منتظری (رض) نامه‌ای به امام (ره) در رابطه با پایان جنگ نوشتند؛ امام‌خمینی (ره) در جواب نامه آیت‌الله منتظری، نامه نوشته بودند که در مجلس هم خوانده شد؛ یک جمله مهم آن نامه امام (ره) این بود که شما اطمینان داشته باشید و تردید در ادامه جنگ، خیانت به رسول‌الله (ص) است و شما با همه بزرگی‌تان از مسئولان جنگ حمایت کنید؛ آیت‌الله منتظری هم دیگر جواب ندادند. حدود ۱۳روز پس از نامه آیت‌الله منتظری و جواب امام به نامه ایشان، امام (ره) قطعنامه را قبول کردند؛ یعنی‌‌‌ همان شخصیت سیاسی که گفته بودند تردید در جنگ خیانت به رسول‌الله است همین آدم گفتند من در اینجا حاضرم خودم را فدا کنم و فدا کرد و جام زهر خورد؛ یعنی اینکه می‌خواستم در جنگ پیروز شوم اما به خاطر مصلحت مردم، خودم را فدا کردم. این یکی از بهترین ویژگی‌های رهبر است که ۱۳روز پیش یک همچین حرفی گفته و اکنون بیاید این قطعنامه را قبول کند. چرا؟ روشن است. ما در مجلس بودیم و می‌دانستیم.

آقای «محسن رضایی» به‌ عنوان فرمانده کل سپاه پاسداران نامه‌ای نوشته بود و حضرت آیت‌الله «هاشمی» هم برده بود، خدمت امام (ره). آقای مهندس «میرحسین موسوی»، آن وقت به امام (ره) نامه نوشته بود که از نظر بودجه، ما دیگر هیچ بودجه‌ای نداریم، چون واقعا مسأله فروش نفت بسیار بسیار کم شده بود، تحریم‌ها اثر گذاشته بود و...؛ این دو نامه خدمت امام (ره) رفت؛ وقتی امام (ره) این دو نامه را دید حجت برایشان تمام شد؛ مصلحت در این بود که قطعنامه را بپذیرد، هیچ اشکالی هم ندارد؛ این بزرگی امام (ره) است‌‌».

«موسوی تبریزی» در ادامه افزود: «شما فکر می‌کنید جریان «مک ‌فارلین» و مذاکراتی که دوستان آن موقع راه انداختند و خیلی هم مذاکرات خوبی بود، بدون اجازه «امام‌خمینی» (ره) بود؟ نه؛ با اذن «امام‌خمینی» (ره) و با اطلاع امام (ره) و اطلاع بزرگان بود؛ حالا شرایط جوری عنوان شد که مساله دیگری است. یک روزی در همین مجلس‌شورای‌اسلامی، برخی از تندرو‌ها آمدند علیه آقای «ولایتی» به‌عنوان وزیرخارجه کارهایی کردند و می‌خواستند به بهانه جریان مک فارلین او را استیضاح کنند؛ البته پشت پرده‌اش می‌خواستند علیه آقای «هاشمی» اعتراض کنند، چون ریشه این مذاکره دست آقای «هاشمی» به‌عنوان رئیس مجلس بود؛ آن وقت بعضی‌ها که آن وقت گروه خاصی در مجلس بودند نامه نوشتند و آقای «ولایتی» را در مجلس خواستند که استیضاح یا سؤال کنند.

امام راحل متوجه شدند پشت این جریان خراب کردن آقای «هاشمی» است؛ آن تعبیر امام‌خمینی (ره) که این‌ها از اسرائیل بدترند در اینجاست؛ چرا؟ برای اینکه یکی از حساسترین قدرت‌هایی که آن روز نمی‌خواست این مذاکرات انجام بگیرد اسرائیل بود؛ البته طوری هم برخی کار‌ها با اسرائیل انجام شده بود که من کار ندارم، بنا این بود که آن مذاکرات مخفی باشد، اما وقتی اسرائیل اطلاعات پیدا کرد مساله را فاش کرد؛ اسرائیل به خاطر منافع خودش این جنجال را کرد. اما چهارنفر در مجلس و جای دیگر جنجال می‌کردند و آگاهانه یا نا‌آگاهانه به نفع دیگران این کار را کردند و اگر آن روز آن مساله جریان «مک‌فارلین» درست دنبال می‌شد و به نتیجه می‌رسید قطعا خیلی از ضرر‌ها را نمی‌کردیم و این کار پیش نمی‌آمد و امروز هم به بسیاری از این تحریم‌ها دچار نمی‌شدیم و مسائل خیلی بهتر حل می‌شد‌‌».

منبع: تابناک

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما