دانشگاه آزاد اسلامي واحد گناباد در جمع سه دانشگاه برتر استان


سی و نهمین نشست کمیته معاونان آموزشی منطقه 9دانشگاه آزاد اسلامی ، با حضور رئیس و مدیر کمیته آموزشی و کلیه معاونان آموزشی منطقه 9دانشگاه ، در واحد گناباد برگزار گردید.


درابتدای این نشست و بعد از تلاوت آیاتی چند از قرآن مجید ، دکتر زارع ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گناباد ، ضمن خیرمقدم و خوش آمدگویی به معاونان آموزشی منطقه به ویژه دکتر اشرف زاده ، معاون آموزشی واحد مشهد و رئیس کمیته آموزشی منطقه 9 ، و با آرزوی طول عمر با عزت و برکت برای مقام معظم رهبری ، به تاریخچه تاسیس واحد گناباد پرداخت.

وی سپس به رشته های مهندسی برق ، پتانسیل ها و ظرفیت هایی که واحد دارد و دانشگاه آزاد اسلامی گناباد را در زمینه برق در کشور مطرح نموده است ، اشاره کرد.

دکتر زارع از تصویب 6 رشته کارشناسی ارشد در گروه برق ، راه اندازی رشته دکتری مهندسی برق در آینده نزدیک ، آزمایشگاه ها و کارگاه های برق از جمله آزمایشگاه ماشینهای الکتریکی - که به اذعان بازرسان وزارت علوم در کشور بی نظیر است-راه اندازی دانشکده مهندسی برق که یک دانشکده کاملا تخصصی می باشد ، را از پتانسیل ها و امتیازات واحد گناباد ، دانست.

رییس واحد گناباد ، سپس به همایش ها و کنفرانس هایی که در چند سال اخیر در این واحد در زمینه های مختلف ، فرهنگی : همایش ملی بهلول شگفتی روزگار ، اجتماعی : دو کنفرانس مددکاری اجتماعی و مهندسی آ چهار کنفرانس مهندسی برق و الکترونیک ایران ،برگزار گردیده ، اشاره کرد و خاطر نشان ساخت : پنجمین کنفرانس مهندسی برق و الکترونیک ایران نیز در مردادماه سال جاری برگزار خواهد شد.

دکتر زارع ، طرح آموزشی دانشگاه را یک کار خوب توصیف کرد که واحدهای منطقه خواهند توانست از پتانسیل های اساتید منطقه استفاده کنند.

وی در پایان با اشاره به نام گذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به نام سال حماسه ی سیاسی و حماسه اقتصادی گفت : مردم ما با حضور پرشور در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و با انتخاب اصلح یک حماسه بزرگ را رقم خواهند زد.

سپس دکتر یعقوبی اول ریابی ، معاون آموزشی واحد گناباد، با عرض خیرمقدم ،با نمایش نموداری ، به وضعیت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی گناباد که در سال 1364 با دو رشته در مقطع کاردانی آغاز به کار کرده است ، پرداخت و افزود : از بیش از60 رشته دارای مجوز ، 50 رشته در دانشگاه فعال می باشد.

 بیشترین دانشجو را در رشته های کارشناسی داریم و از معدود واحدهایی می باشیم که در گروه های فنی مهندسی ، علوم پایه ، علوم کشاورزی و علوم انسانی مجوز فعالیت در 11رشته در مقطع کارشناسی ارشد را داریم.

 بیشترین تصویب رشته ها در چندسال اخیر در مقطع کارشناسی ارشد بوده است.سی درصد دانشجویان واحد ، خانم ها و بقیه آقایان می باشند و در مجموع طبق آمار و ارقام که نشان داده می شود ، روند رو به رشد واحد به سمت تحصیلات تکمیلی است.

در ادامه این نشست دکتر اشرف زاده ، معاون آموزشی واحد مشهد و رئیس کمیته آموزشی منطقه 9دانشگاه آزاد اسلامی ، ضمن تشکر از واحد گناباد به دلیل میزبانی خوبی که در برگزاری سی و نهمین نشت کمیته معاونان آموزشی منطقه 9 داشته است ،به کارشناسی هیات نظارت بر دانشگاه ها در استانداری خراسان رضوی اشاره کرد که طی این ارزیابی سه دانشگاه در سطح استان از نظر امکانات ، تجهیزات و پتانسیل ها برتر شناخته و انتخاب شده اند که یکی از آنها ، دانشگاه آزاد اسلامی گناباد می باشد که بیانگر عملکرد خوب این واحد است.

سپس نشت واردموضوعات تخصصی شد و نقطه نظرات مختلف آموزشی مطرح که مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

در پایان این نشست ، معاونان آموزشی منطقه 9دانشگاه آزاد اسلامی و مسئولین واحد گناباد با حضور بر سر مزار دو شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس دانشگاه ، به مقام شامخ آنان با نثار گل ادای احترام نمودند.نماز حماعت ظهر و عصر نیز در مسجد دانشگاه اقامه گردید. (منبع: صبح گناباد)


کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
سبزوار قطب علمی و دانشگاهی شرق کشور است

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما