پیشخوان اسرارنامه

انتقاد «فضائلی» از عملکرد «بی‌بی‌سی» در پوشش خبری «مرگ الیزابت دوم»

فاطمه سادات رضوی/مجله اینترنتی اسرارنامه

با سلام و وقت بخیر خدمت همراهان گرامی 

 

1)انتقاد «فضائلی» از عملکرد «بی‌بی‌سی» در پوشش خبری «مرگ الیزابت دوم»

مهدی فضائلی نوشت: از نشانه‌های فریبکاری حکمرانان انگلستان اینکه BBC امکان نظردهی در باره تمام پست های مربوط به مرگ ملکه را در صفحه اینستاگرامش مسدود کرده و این در حالی است که ادعا می‌کند اخبار خانواده سلطنتی برای مردم جهان مهم است. برای حقانیت نظام جمهوری اسلامی ایران همین بس که چنین حکام و چنین رسانه‌ای شبانه روز علیه آن دسیسه می چینند و سخن پراکنی می‌کنند.

پیرامون ما اتفاقات و رویدادهایی رخ می نماید که هر کدام می تواند برای ما در بعد شخصی، اجتماعی، فرهنگی یا سیاسی درس آموز یا عبرت انگیز باشد.
انسان هوشمند تلاش می‌کند این وقایع را راحت و مجانی از دست ندهد و با دقت در آنها بعد یا ابعادی از زندگی خود را عمق ببخشد.
یکی از این رویدادها، مرگ الیزابت دوم، ملکه انگلستان است که این روزها زیاد در باره آن می‌شنویم و می‌بینیم و می‌خوانیم.
پیرزنی ۹۶ ساله که با حدود هفتاد سال سلطنت در انگلستان، رکوردی بی‌سابقه را طی هزارسال گذشته این کشور بنام خود ثبت کرد!
دقت کنید! انگلستان؛ معروف به روباه پیر، یکی از پرمدعاترین و پرسابقه ترین کشورهای اروپایی است که در عین حال سوابق زشت و خائنانه زیادی در کشورهای مختلف از جمله ایران عزیز ما دارد. این کشور با سیاست هایش و رسانه معروفش یعنی BBC نقش آفرینی های زیادی داشته و دارد.
مرگ ملکه الیزابت دوم، فرصتی است برای شناخت یکی از دشمن‌ترین حکومت ها با مردم و نظام ما و اینکه چقدر می شود به این کشور، سیاستمدارانش و رسانه اش اعتماد کرد.

1-6                 

2)کمیته امداد سبزوار ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پرداخت

ایرنا- مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) سبزوار گفت: این نهاد در نیمه نخست امسال ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در قالب ۳۰۰ طرح به مددجویان این شهرستان پرداخته است.

 

3)سه هزار و ۸۵۷ دانش‌آموز سبزواری از طرح تثبیت یادگیری بهره بردند

ایرنا- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش سبزوار گفت: سه هزار و ۸۵۷ دانش‌آموز ابتدایی شهری و روستایی این شهرستان از مزایای طرح تابستانی تثبیت یادگیری، پیرامون افت‌ تحصیلی ناشی از کرونا بهره‌مند شدند.

2223

 

4)تعهد سوادآموزی سبزوار از اهداف‌ پیشی گرفت

ایرنا- رییس نهضت سوادآموزی سبزوار گفت: سهمیه این شهرستان برای جذب سوادآموزان در سال تحصیلی سپری شده ۹۰۰ نفر ابلاغ شده بود که در عمل فراتر از این هدف‌گذاری محقق شد.

5)اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی سبزواری جان سه نفر را نجات داد

ایرنا- مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اهدای اعضای بیمار ۵۶ ساله مرگ مغزی ساکن سبزوار به سه بیمار نیازمند عضو، حیاتی دوباره بخشید.

3336

 

6)فرآوری ۹۵ درصد زیره سبز کشور در سبزوار

دیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: حدود ۹۵ درصد زیره سبز کشور در سبزوار به فرآوری می‌رسد که در نهایت این محصول با برند سبزوار به آسیا، اروپا و آمریکا صادر می‌شود.

علی اصغر امانیان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص تولید زیره سبزوار اظهار کرد: در حال حاضر ۱۸۰۰ هکتار از اراضی مستعد کشاورزی در سبزوار زیر کشت زیره است و این شهرستان رتبه نخست سطح زیر کشت این محصول را در استان به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: میانگین عملکرد این محصول در سبزوار در شرایط ایده آل ۸۰۰ کیلوگرم در هکتار برآورد شده است. با توجه به اینکه کشت زیره در این شهرستان به صورت دیم است، عملکرد این محصول به شدت تحت تاثیر شرایط آب‌وهوایی قرار می‌گیرد.

 

7)فعالیت ۳ مدرسه کانکسی در سبزوار

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: سه مدرسه کانکسی در سبزوار فعالیت دارد که با احداث هفت مدرسه در این شهرستان که تنها ۲ مدرسه از آن تا ابتدای مهر ماه تکمیل می‌شود، تلاش می‌شود مدارس کانکسی جمع‌آوری گردد.

سید ولی‌الله حسینی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت مدارس سبزوار برای سال تحصیلی جدید اظهار کرد: تاکنون برای سال تحصیلی جدید ۵۶ هزار دانش‌آموز سبزواری در مدارس این شهرستان ثبت نام کرده‌اند.

وی کمبود معلم و نبود فضای مناسب آموزشی را از مهم‌ترین معضلات سال تحصیلی جدید دانست و افزود: کمبود معلم در مقطع ابتدایی بیش از سایر مقاطع احساس می‌شود. ما در مقاطع راهنمایی و دبیرستان هم با کمبود نیرو مواجه هستیم اما چندان مشهود نیست زیرا معلم در این مقاطع می‌تواند به صورت چرخشی همکاری لازم را با اداره آموزش و پرورش انجام دهد اما معلم ابتدایی تمام روز هفته را به آموزش مشغول است و فرصتی برای اضافه‌کاری ندارد.

 

8)ساماندهی طرح سیل‌بند شمال شهر سبزوار اعتبار می‌خواهد

ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: سازه‌های حفاظتی لازمه مقابله با سیل است و بر این اساس، ساماندهی و تکمیل طرح سیل‌بند شمال شهر سبزوار ضروری و نیازمند اعتبار است.

991)

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما