کافه دانش

از تلاش جدید ناسا تا طرح ابرپروژه جدید دبی

فاطمه سادات رضوی/مجله اینترنتی اسرارنامه

با سلامی دوباره خدمت شما همراهان گرامی

 

1)تلاش دوباره ناسا برای پرتاب آرتمیس 1: تاریخ‌های احتمالی اول و چهارم مهر ماه

*ناسا تاریخ‌های اول و چهارم مهرماه را برای این ماموریت در نظر می‌گیرد. برای آنکه آرتمیس بتواند در یکی از این تاریخ‌ها به فضا پرتاب شود، باید عوامل متعددی در نظر گرفته شوند، ازجمله تعمیر سیستم سوخت‌رسانی موشک، تائیدیه نیروی فضایی و زمان‌بندی پرتاب.
*ناسا قصد دارد در تاریخ 26 شهریور آزمایش برودتی سیستم را تکرار کند تا در صورت اطمینان از کارکرد موفق آن، آرتمیس 1 در تاریخ اول مهر به فضا پرتاب شود.

2) و اما ببینید چگونگی از بین بردن زنگ آهن با لیزر :

 

3)دبی احتمالا با ساخت سازه‌ای 5 میلیارد دلاری، ماه را به زمین می‌آورد

*دبی احتمالا به میزبانی برای یک مجموعه تفریحی لوکس با ظاهری شبیه ماه تبدیل خواهد شد که هزینه ساخت آن حدود 5 میلیارد دلار برآورد شده است. طرح این مجموعه از سوی شرکت معماری کانادایی Moon World Resorts Inc ارائه شده و ساخت آن می‌تواند تا چند سال طول بکشد.
*شهر دبی به هیچ عنوان با طراحی‌های جاه‌طلبانه غریبه نیست. حالا این پروژه جدید که گویی می‌خواهد نمونه کوچک‌تری از ماه را به شکل یک ساختمان به روی زمین بیاورد، پیش‌بینی شده که سالانه 10 میلیون بازدیدکننده داشته باشد. البته «مایکل هندرسون» به عنوان یکی از مدیران این شرکت کانادایی می‌گوید هنوز هیچ چیز درباره ساخت این پروژه قطعی نشده است.

 

4)وای فای 7 به سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه رسید؛ 5 برابر سریع‌تر از نسل قبل

*اینتل و برادکام پیش از تاییدیه‌ای که احتمالا در سال 2023 برای وای فای 7 منتشر خواهد شد، دمویی از این فناوری را نشان داده‌اند که خیره‌کننده به نظر می‌رسد. در این دمو سرعت این فناوری به 5 گیگابیت بر ثانیه می‌رسد که حدود پنج برابر سریع‌تر از وای فای 6 و 2.5 برابر سریع‌تر از وای فای 6E است.
*بر اساس گزارش‌ها، این آزمایش میان یک لپ‌تاپ اینتل و یک اکسس پوینت برادکام انجام شده و نشان داده که این سیستم می‌تواند چه پتانسیل‌هایی داشته باشد. گفتنی است که وای فای 7 همچنان در دست توسعه قرار دارد و حتی می‌توان انتظار دستیابی به سرعت‌های بالاتری را با آن داشت.

1-5

5)دانشمندان می‌خواهند با خفه کردن سلول‌های سرطانی، این بیماری کشنده را شکست دهند

*«تانیا ویل»، «دیوید ان‌جی» و چند پژوهشگر دیگر از موسسه تحقیقات پلیمر مکس پلانک به منظور متوقف‌سازی سلول‌های سرطانی نگاه دقیق‌تری به روش‌های مقابله با این بیماری انداخته‌اند. در بیانیه‌ای که پیرامون تحقیقات آن‌ها منتشر شده، آمده است: «آن‌ها با ایجاد اختلال در اجزای سلول مسئول تبدیل اکسیژن به انرژی شیمیایی، موفقیت اولیه در حذف سلول‌های بیرون کشیده‌شده از سرطان متاستازی غیرقابل درمان را نشان داده‌اند.»
*دانشمندان کار خود را با این ایده شروع کردند که سلول‌های سرطانی به شدت انطباق‌پذیرند و می‌توانند مکانیزم‌هایی را برای جلوگیری از درمان‌ها به وجود بیاورند. ان‌جی می‌گوید: «ما می‌خواهیم با حمله به ستون اصلی حیات سلولی – یعنی شیوه تنفس آن‌ها – و تولید انرژی شیمیایی برای رشدشان، مانع از چنین وفق‌پذیری‌هایی شویم.»

do2222d

6)کشف موجودی عجیب در اعماق اقیانوس اطلس با ظاهری شبیه یک گوی آبی رنگ

*همان دانشمندانی که قبلا حفره‌هایی عجیب‌و‌غریب را در اعماق اقیانوس اطلس کشف کرده بودند، این بار رمز و راز جدیدی در اعماق دریا پیدا کرده‌اند: یک موجود عجیب «شبیه به گوی آبی رنگ». خدمه کشتی اکتشافی Okeanos Explorer اداره ملی اقیانوسی و جوی (NOAA) این بار در اقیانوس اطلس، یک موجود دریایی ناشناخته و عجیب‌و‌غریب را مشاهده کرده‌اند.

7)اولین کراس اوور تاریخ فراری معرفی شد

* فراری سرانجام و پس از سالها تحقیق و توسعه، نسخه نهایی از اولین کراس اوور خود را رونمایی کرد، موتور 6.5 لیتری 12 سلیندر به قدرت 715 اسب بخار، شتاب صفر تا صد 3.2 ثانیه و حداکثر سرعت فراتر از 300 کیلومتر در ساعت از جمله ویژگی های فنی این کراس اوور سریع و فوق گران قیمت است که قرار است با بهایی در حدود 400 هزار دلار راهی بازار شود.
*به گفته فراری این خودرو شاسی بلند نیست و نباید با این لقب خوانده شود، اما با توجه به مدل خاص بدنه و سامانه انتقال قدرت به چهارچرخ، قطعا در درسته کراس اوورها قرار می گیرد. تاکنون در حدود 2000 دستگاه از این خودرو پیش فروش شده است.

 

8)آیفون 14 پرو مکس به دست کاربران رسید؛ انتشار اولین ویدیوها از پرچمدار اپل

9)این سیستم تخلیه می تواند 800 نفر را از غرق شدن کشتی نجات دهد.

 

شاد و پیروز باشید

 

 

 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما