کافه دانش

از سقوط مجدد بیت کوین تا معرفی جدیدترین محصولات اپل

فاطمه سادات رضوی/مجله اینترنتی اسرارنامه

با سلام و وقت‌بخیر خدمت همراهان همیشگی

با دومین هفته از اخبار تازه های‌تکنولوژی در خدمتتون هستیم.

 

1)اپل امشب در رویدادی به نام Far Out از جدیدترین محصولات سخت افزاری خود رونمایی کرد که مهم‌ترین آن‌ها سری آیفون 14 بود.

‌ گوشی‌های هوشمندی که در مدل‌های پرو بجای ناچ، حفره درون نمایشگر خود دارند و به دوربین 48 مگاپیکسلی و قابلیت نمایشگر همیشه روشن مجهز شده‌اند.

یکی دیگر از محصولات قابل توجه و البته متفاوت اپل در این رویداد، اپل واچ اولترا بود؛ ساعت هوشمندی جان‌سخت و بزرگ با شارژدهی بالا که قیمتش تقریبا دو برابر اپل واچ سری 8 است.

2) معرفی کامل ایرپاد پرو 2 اپل

این هدفون مجهز به چیپ H2 و قابلیت حذف نویز بهبود یافته است.

 

3) و اما ببینید از نحوه کاشت ایمپلنت دندانی:

 3)قیمت بیت کوین برای اولین بار طی دو ماه گذشته به کمتر از 19 هزار دلار سقوط کرد

محبوب‌ترین رمزارز بازار یعنی بیت کوین در تایم فریم 24 ساعته با قیمتی کمتر از 19 هزار دلار معامله شد. داده‌های وب سایت کوین‌مارکت‌کپ نشان می‌دهند در این بازه زمانی قیمت بیت کوین حتی به حدود 18600 دلار نیز رسید. لازم به ذکر است طی دو ماه گذشته این نخستین باری است که قیمت بیت کوین به کمتر از 19 هزار دلار می‌رسد.

در زمان نگارش این مطلب، براساس داده‌های وب سایت کوین‌مارکت‌کپ، بیت کوین با ریزش حدود 8 درصد طی 7 روز گذشته، با قیمت 18735 دلار معامله می‌شود.

4)شناسایی یک آسیب‌پذیری خطرناک در گوگل کروم؛ همین حالا مرورگر خود را آپدیت کنید

 کاربران گوگل کروم در ویندوز، مک و لینوکس باید جدیدترین آپدیت این مرورگر را نصب کنند، چون آسیب‌پذیری امنیتی خطرناکی در این برنامه وجود دارد که هکرها در حال استفاده از آن هستند.

گوگل در پستی در وبلاگ خود می‌گوید: «گوگل از گزارش‌هایی که می‌گویند آسیب‌پذیری CVE-2022-3075 مورد سوءاستفاده قرار گرفته، آگاه است.» این مشکل اولین بار در تاریخ 30 اوت توسط یک منبع ناشناس گزارش شد و اهالی ماونتین ویو اعلام کرده‌اند که به‌روزرسانی مربوطه تا چند روز یا هفته آینده در دسترس تمام کاربران قرار می‌گیرد. 

5)بریتانیا استفاده از دارایی‌های دیجیتال برای فرار از تحریم‌ها را غیرممکن می‌کند

بعد از حمله روسیه به اوکراین، بریتانیا قوانین جدیدی را برای تمامی دارایی‌های دیجیتالی درنظر گرفته است. در همین راستا، صرافی‌های کریپتو موظف هستند هرگونه مورد مشکوک مرتبط با نقض تحریم‌ها را به مقامات بریتانیا گزارش دهند.

دستورالعملی رسمی در تاریخ 30 آگوست به همین منظور بروزرسانی شده که به موجب آن «دارایی‌های دیجیتالی» نیز جزو دارایی‌هایی محسوب می‌شوند که در صورت اعمال تحریم‌ها علیه یک شخص یا شرکت، آن دارایی‌ها هم باید مسدود شوند. بر این اساس، علاوه بر رمزارزهایی مانند بیت کوین، اتر و تتر، سایر دارایی‌های رمزنگاری شده مانند توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) جزو دارایی‌های دیجیتال محسوب می‌شوند.

6)در مقایسه سال به سال گوشی‌ها، گاهی تغییر دراماتیکی رو حس نمی‌کنیم، اما مثل این ویدئو وقتی تفاوت گوشی‌های جدید رو با برترین گوشی‌ها نزدیک به دو دهه پیش مقایسه می‌کنیم، تفاوت از زمین تا آسمان است.

7)هوش مصنوعی DALL-E حالا می‌تواند تصاویر را فراتر از کادر آن‌ها گسترش دهد

🔸شرکت OpenAI قابلیت جدیدی را به مدل هوش مصنوعی DALL-E اضافه کرده که Outpainting نام دارد و به سیستم اجازه می‌دهد کادر تصاویر را گسترش داده و با توجه به سبک و سیاق محتوای اولیه اثر، به آن محتوای جدید اضافه کند.
🔸در ویدیویی که در بالا می‌بینید، پیداست که این سیستم با الگوبرداری از اطلاعات نسبتا کمی که از تصویر اصلی در اختیار دارد، چگونه به خوبی می‌تواند سبک نقاش این اثر، «یوهانس فرمیر» را تقلید کند و برای نقاشی او پس‌زمینه بسیار بزرگ‌تری بکشد. 

 

8)دانشمندان: افزایش ضربان قلب می‌تواند باعث گذر سریع‌تر زمان از نظر شما شود

محققان دریافته‌اند که درک ما از سرعت گذر زمان بی‌تاثیر از تغییرات بدنمان نیست. آن‌ها می‌گویند هرچه ضربان قلب بالاتر و رسانایی الکتریکی بیشتر باشد، زمان در نظر افراد با سرعت بالاتری حرکت می‌کند. این اولین باری است که محققان توانسته‌اند برانگیختگی فیزیولوژیکی را در تناسب با درک ما از زمان اندازه‌گیری کنند.
پژوهشگران در مقاله‌ای که در مجله Nature: Scientific Reports منتشر شده، نوشتند: «تحقیقات قبلی به‌طور کلی نشان داده که خستگی، انزوای اجتماعی و استرس سرعت گذر زمان را کم می‌کنند، در حالی که خشنودی و سطح استرس پایین باعث می‌شود زمان سریع‌تر بگذرد.» منتها این تاثیر تاکنون در فعالیت‌های جهان واقعی و بر اساس برانگیختگی‌های فیزیولوژیکی اثبات نشده بود.

 

شاد و پیروز باشید

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما