کتابخوانی

با خواندن این کتاب ها خودت را ارتقا بده

فاطمه سادات رضوی/مجله اینترنتی اسرارنامه

 اگر در تمام عمرتان فقط یک کتاب خوانده باشید، می‌دانیدکتاب خواندن چه موهبتی است. کتاب لذتی وصف‌ناپذیر به شما می‌دهد. گرچه در ارزش مطالعه شکی نیست، ولی عادت کتاب خواندن از میان ما رخت بربسته است. یکی از دلایل کم شدن مطالعه رشد تکنولوژی است. با این حال، اکثر ما از فواید پرشمار مطالعه بی‌خبریم.

به همین منظور کتاب هایی رو در ادامه خدمتتان معرفی خواهیم کرد تا به معنای واقعی کلمه شخصیت و آینده خود را ارتقا دهید :

1)کیمیاگر

رمان کیمیاگر اثر مشهور و برجسته پائولو کوئیلو است که تاکنون به بیشتر از ۵۰ زبان ترجمه شده است. بیش از ۶۵ میلیون نسخه از کتاب کیمیاگر به فروش رفته است و یکی از پرطرفدارترین کتاب‌های جهان محسوب می‌شود.

این رمان محبوبیت بسیار زیادی بین مردم ایران نیز دارد و ترجمه‌های مختلفی از آن روانه بازار شده است. از جمله بهترین ترجمه‌های کتاب کیمیاگر ترجمه آرش حجازی است که اخیرا دیگر به شکل قانونی چاپ نمی‌شود. ترجمه حسین نعیمی که توسط نشر ثالث منتشر شده است نیز یکی دیگر از ترجمه‌های خوب این کتاب است.

2)اثر مرکب

 این اثر با آن ‌که در مورد موضوعی ساده حرف می‌زند اما باز هم به صورت اعجاب‌آوری تاثیرگذار و ارزشمند است. در این کتاب راجع به یک موضوع بسیار ساده صحبت می‌شود و آن موضوع، کمک گرفتن از اثر مرکب در زندگی است. دارن هاردی یا «Darren Hardy» نویسنده کتاب اثر مرکب یکی از بهترین سخنرانان و نویسندگان حوزه موفقیت است که تاکنون با سخنرانی‌ها و آثار خود کمک زیادی به رشد و پیشرفت بشریت کرده است. آثار او یکی از بهترین و تأثیرگذارترین آثار انگیزشی به حساب می‌آید.

3)عادت های اتمی

کتاب عادت‌ های اتمی در اواخر سال 2018 به چاپ رسید و از آن زمان فروش بالایی داشته است. در این کتاب، نویسنده (جیمز کلییر) نشان می‌دهد که چگونه عادت‌های کوچک روزمره می‌توانند اثرات بزرگی در زندگی بگذارند. او هم‌چنین راهکارهایی برای ایجاد عادات جدید و پایبند ماندن به آن‌ها ارائه می‌کند.

4)اعتماد به نفس

در یک تعریف ساده، اعتماد به نفس، آگاهی ما از میزان توانایی‌ها و استعدادهایی است که در اختیار داریم. به این معنی که ما زمانی می‌توانیم در کاری اعتماد به نفس کافی داشته باشیم و به موفقیت برسیم که آن کار در راستای توانایی‌ها و استعدادهای‌مان باشد.

5)باشگاه پنج صبحی‌ها

به زبان ساده، مسئله‌ای که بزرگترین ناراحتی شما در آن نهفته است، مکانی است که بیشترین زمان خود را درونش سپری می‌کنید و فرصت‌های زندگی‌تان را در آن، می‌سوزانید. در باشگاه پنج صبحی ها یاد می‌گیرید که چگونه هرروز صبح، سر ساعت 5 از رختخواب برخیزید و برای استفاده بهتر از زمان، برنامه‌ریزی کنید.

6)بیاندیشید و ثروتمند شوید

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید، اثری سازنده از ناپلئون هیل، راهنمای ضروری برای پیوستن به صف موفق‌ترین افراد دنیاست. امروزه رازهای به‌ هم‌ زدن ثروت برای هیل به اندازه‌ی همان موقع نیرومندند و می‌توانند زندگی را برای همیشه تغییر دهند.

7)هرگز سازش نکنید

با خواندن کتاب هرگز سازش نکنید (Never Split The Diffrences)، یاد خواهید گرفت که چگونه با استفاده از داشتن درک عمیقی از روانشناسی انسان، ماشین را با قیمت پایین‌تری بخرید، حقوقتان را افزایش دهید و کاری کنید کودکتان در زمان مقرری بخوابد.

8)بنویس تا اتفاق بیافتد

خانم کلاوسر خواندن کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد را به همه افراد توصیه می کند زیرا نکته هایی درباره نحوه استفاده درست از بیولوژی مغز در دل کتاب گنجانده شده که می تواند روی زندگی هر فرد اثر مثبت داشته باشد اما اگر عاشق نوشتن هستید یا به آثار ناپلئون هیل – که در لا به لای کتاب نقل قول هایی از او خواهید یافت – علاقه مند می باشید بی شک شیفته این کتاب خواهید شد.

 

 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما