پزشکی

کلیه سم زدای بدن

فاطمه سادات رضوی/مجلع اینترنتی اسرارنامه

کلیه سم زدای بدن

برای اینکه بتوانید سلامتتان را حفظ کنید، باید اعضایی از بدنتان را که وظیفه پاکسازی بدن را بر عهده دارند، تمیز نگه دارید؛ دو نمونه از این اعضای کلیدی کلیه‌ها هستند. کلیه‌ها وظیفه دارند شر مواد زائد را از سر بدن کم، الکترولیت‌های بدن را بالانس و هورمون ترشح کنند.

پاکسازی کلیه یکی از مواردی است که این روزها زیاد در مورد آن می شنویم. کلیه ها اندام های کوچک و شگفت انگیزی هستند که هر روز حدود 200 کوارت خون را پردازش می کنند. در طی این عملیات، بدن از شر آب اضافی و مواد زائد خلاص می شود و سموم را دفع می گرند. اگر کلیه ها نتوانند سموم و مواد زائد را از بدن دفع کنند، مشکلاتی نظیر خستگی، درد معده، سردرد، احتباس آب و آسیب به کبد به وجود می آید. همچنین، تجمع سموم می تواند منجر به بروز سنگ کلیه شود.

راهکارهای موثر برای پاکسازی کلیه

۱) آب کافی بنوشید

میزان آب توصیه شده برای مردان و زنان به صورت تقریبی ۳.۷ و ۲.۷ لیتر است. زمانی که فعالیت بیشتری دارید یا هوا گرم است، این مقدار بسته به نیاز بدن بیشتر خواهد شد.

۲)میوه های مفید

آب نارگیل

طالبی

هندوانه

گیلاس

خیار

انگور

۳) دمنوش‌های پاکسازی کننده کلیه 

از دمنوش های گرنه، قاصدک و زنجبیل میتوان استفاده کرد.

۴)عرقیجات گیاهی مفید

گلاب معروف‌ترین عرق گیاهی است که در تمام دنیا به فروش می‌رسد؛ اما عرقیات دیگری هم از جمله عرق یونجه، عرق خارخاسک، هل و خارشتر برای بدن و به ویژه کلیه‌ها خواص زیادی دارند. نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که درست است که اغلب گفته می‌شود گیاهان دارویی عوارضی ندارند؛ اما واقعیت این است که باید در مصرف‌شان حد تعادل را نگه دارید و زیاده روی نکنید. اگر هم شرایط خاصی دارید حتماً قبل از مصرف با یک پزشک مشورت کنید.

 ۵)دوسین

 

 

 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما