دندانپزشکی

درمان خانگی دندان درد

فاطمه سادات رضوی/مجله اینترنتی اسرارنامه

 

روش‌هایی برای درمان خانگی موقت دندان درد  وجود دارند که برای مواقعی مورد استفاده قرار می‌گیرند که درد شما را بی نهایت آزرده است و می‌خواهید هرچه زودتر درد دندان خود را کم کنید. بهتر است همیشه با مراقبت‌های درست از دندانتان از این مشکل پیشگیری کنید و به‌صورت روتین حداقل یکبار در سال  پیش دندان‌پزشک خود ویزیت شوید. بااین‌حال اگر در موقعیتی قرار گرفته‌اید که به دندانپزشک دسترسی ندارید و از درد دندان هم رنج می‌برید، می‌توانید از چند راهکار برای درمان خانگی دندان درد  خود استفاده کنید و باید در سریع‌ترین زمان ممکن، خود را به دندانپزشک برسانید.

 

۱) آب ‌نمک

اولین کاری که میتوانید برای درمان خانگی دندان درد انجام دهید، استفاده از آب‌نمک است. در یک فنجان آب گرم، مقداری نمک بریزید. سپس دهان خود را با این آب‌نمک بشویید. این کار به جلوگیری از رشد باکتری در داخل دهان کمک می‌کند. همچنین غرغره آب‌نمک فواید درمانی دارد و می‌تواند در تسکین فوری ‌درد دندان موثر باشد.

۲) سیر تازه

سیر را له کنید و آن را روی قسمتی که درد می‌کند، قرار دهید.شما بعد از چند دقیقه حس بهتری خواهید داشت. شما می‌توانید با اضافه‌کردن کمی نمک به سیر له‌شده، اثرات این روش را  بیشتر کنید.

۳) میخک یا روغن میخک

میخک و روغن آن دارای خواص ضدالتهابی هستند .شما میبایست کمی میخک آسیاب‌شده را در کنار دندانی که درد می‌کند قرار دهید. با گذشت زمان درد شما کمتر می‌شود. شما حتی می‌توانید میخک کامل را در دهان قرار دهید و آن را بجوید.

۵)استفاده از یخ

چند تکه یخ را درون یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و یک حوله نازک دور آن بپیچید. برای تسکین  دندان درد، کیسه یخ را در سمتی که درد می‌کند قرار دهید. این کار به بی‌حس‌کردن اعصاب برای کاهش درد کمک می‌کند. کمپرس سرد می‌تواند تورم اطراف دندان را کاهش دهد.

 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما