رمان «داغ سرخ» اثر حسین شمس‌آبادی

کسب مقام دوم جایزه کشوری «داستان حماسی»

رمان «داغ سرخ» اثر حسین شمس‌آبادی هنرمند پیشکسوت دیار سربداران، مقام دوم جایزه کشوری «داستان حماسی» حوزه هنری را کسب کرد.

دومین دورۀ جایزه سراسری «داستان حماسی» که توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود دارای جایگاه و اهمیت ویژه‌ای نزد هنرمندان کشور است در این دوره که مورد استقبال هنرمندان بسیاری از سراسر کشور واقع شد رمان «داغ سرخ» اثر حسین شمس‌آبادی موفق به کسب مقام دوم شد و در شب اختتامیه دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۳۰ میلیون تومانی را از آن خود کرد.

دوشنبه، شب ۲۶ اردیبهشت ماه آرامگاه حکیم طوس فردوسی بزرگ  میزبان اهالی قلم و نویسندگان داستان و رمان از سراسرایران  بود. این مراسم که با حضور بسیاری از بزرگان ادبیات ایران  و علاقمندان این رشته در محوطه باز آرامگاه با شکوه خاصی برگزار می‌شد به برگزیدگان در بخش‌های مختلف جوایزی اهدا و از آنان تجلیل شد.همراه با شاهنامه خوانی و اجرای زنده موسیقی حماسی جلوه و شکوه دیگری داشت. در این مراسم آقایان حسینی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، مجید عسکری مسئول حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی، مهمانانی از تهران و مدیرانی از مشهد مقدس حضور داشتند، تقدیم نماد «دستار حکیم طوس» به شاعر افغانی، نماد جشنواره و دیپلم افتخار به خانواده مرحوم زنده یاد سعید تشکری «دبیر فقید جشنواره» از دیگر برنامه‌های ویژۀ این رسم‌آیین بود. با قرائت بیانیه هیئت داوران به‌همراه گزارشی کوتاه توسط محمد رضا شرفی خبوشان دبیر مسابقه داستان نویسی، این جشنواره به پایان رسید.

لازم به ذکر است بر اساس گزارش دبیر جشنواره، ۲۴۰ داستان در دو بخش داستان نیمه بلند و رمان با نگاه حماسی به دفتر دبیرخانه رسیده بود که طی چند مرحله داوری و پس از رقابت سخت و تنگاتنگ بین ۸ کاندیدا در بخش داستان نیمه بلند و ۸ کاندیدا در بخش رمان، برگزیدگان معرفی شدند. براساس فراخوان اولیه تنها ۳ رتبه در بخش داستان نیمه بلند و سه رتبه در بخش رمان باید معرفی می‌شدند که خوشبختانه اثر ماندگار «داغ سرخ» در بخش رمان نوشته حسین شمس‌آبادی توانست کاندیداها را پشت سر گذاشته و افتخاری دیگر برای دیار سبزوار کسب کند.

حسین شمس آبادی تاکنون به عنوان نمایش‌نامه نویس، کارگردان و بازیگر تئاتر و سریال‌های تلویزیونی شناخته می‌شد که در حوزه‌های مختلفی از جمله فیلمنامه‌نویسی در جشنواره‌های مختلف کشوری و بین المللی حائز رتبه‌های برتر شده است. این هنرمند فرهیخته اینک نیز با کسب مقام دومی مسابقه سراسری رمان‌نویسی، ویترین افتخارات خود را پر رنگ‌تر کرد.

عناوین برگزیدۀ جایزه سراسری داستان حماسی:

نفر اول جشنواره  آقای محمود مهدوی از شهرستان اردبیل با رمان «چاه سرخ»، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۵۰ میلیون تومان جایزآ نقدی.

مقام دوم حسین شمس آبادی از سبزوار کسب دیپلم افتخار ودریافت مبلغ ۳۰ میلیون تومان .

نفرات سوم مشترکا به دو نویسنده دیپلم افتخار و مبلغ ۲۰ میلیون تومان اختصاص یافت. 

شایان ذکر است رمان داغ سرخ بزودی توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی منتشر خواهد شد.

 شورای سردبیری اسرارنامه کسب این جایزه نفیس و ارزشمند را به جامعه هنری سبزوار و بویژه هنرمند مردمی و پیشکسوت دیارمان استاد حسین شمس آبادی تبریک عرض می‌کند.

کد خبرنگار: 970129 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما