به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سبزوار

خانۀ شاعر انقلاب مرمت شد

خانۀ شاعر انقلاب مرمت شد

 منزل مسکونی استاد حمید سبزواری که به دلیل ناپایداری ساختمان بخشی از آن تخریب شده بود در فاز اول مرمت شد.

سبزوار زادگاه استاد حمید سبزواری ست و خیابان قائم، محله‌ایست که این شاعر برجسته رشد و نمو داشته است. خانه‌ای که با قدمتی طولانی در بافت پیشین خود، تعلقات استاد سبزواری را شکل داده  متاسفانه در بی‌باوری برخی مسئولین به فرهنگ میراث معنوی، تخریب شد. اسف‌بارتر اینکه عقب‌نشینی این ساختمان جهت تعریض کوچه، بسیار مهمتر از میراث انقلاب بود آن‌هم توسط کسانی‌که داعیه جهادی داشتند.

 

به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سبزوار و همراهی نمایندگان سبزوار در مجلس، اعتباری محدود از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت مرمت منزل استاد سبزواری و جلوگیری از تخریب بنای مذکور اختصاص یافت و موسسۀ فرهنگی‌هنری کیاسبز بیهق به عنوان مجری مرمت، پس از رفع موانع حقوقی و جذب اعتبار، با هماهنگی با خانواده معزز استاد اقدام به مرمت این خانه کرد.

عملیات مرمت و بازسازی این بنا توسط مهندس امیرعلی گرایلی به عنوان پیمانکار مرمت انجام شد و دکتر مجتبی کاویان نیز نظارت بر اجرای پروژه را به عهده داشت.

 عضو هیات امنا موسسه کیاسبز ضمن قدردانی از رضا شجاع مقدم رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سبزوار و الهه قلعه‌نوعی کارشناس مسئول و نماینده اداره مذکور که جدیتی وافر برای جذب اعتبار و انجام مرمت داشتند گفت: ناپایداری ساختمان سبب شد ابتدا بحث مقاوم‌سازی، تخریب فرسایشی مورد توجه واقع شده و پس از آن مرمت های ضروری انجام شود که خوشبختانه با وجود اعتبار محدود، در فاز اول بخشی از این موضوع به ثمر نشست. بی گمان مرمت نهایی این خانه نیازمند همراهی مسئولین و نهادهای شهرستان است.

نظرداشت:

شاعر گرانقدر انقلاب استاد حمید سبزواری در بزنگاه‌های مهم انقلاب و دفاع مقدس با شعر سُفته و ساختۀ خود، آیین‌های شاخص انقلاب اسلامی را به زیور ادب آراست. شعر او همچنان‌که در زمان سرایش، با اقبال عمومی مواجه شد در ادوار مختلف به‌عنوان شناسنامۀ آیین‌های انقلاب و دفاع مقدس بارها و بارها نقل محافل و مجالس مهم ایران اسلامی گردید. با جایگاه ویژه‌ای که این شاعر انقلابی در ایران اسلامی دارد شایسته است مسئولین شهرستان تمهیدات شایسته‌ای برای مباحث ادبی و میراث معنوی و ساختار منسجمی مبتنی تکریم و نکوداشت وی بردارند.

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما