ارزهای دیجیتال

آشنایی با بازارهای مالی(بخش چهارم)

فاطمه سادات رضوی/مجله اینترنتی اسرارنامه

 

نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال چگونه هست؟

ابزار های لازم برای خرید و فروشش چه مواردی هستن؟

با سلامی دوباره خدمت همراهان گرامی

در بخش چهارم میخوایم به سوالات بالا پاسخ بدیم و در واقع بدونیم چگونه ارز دیجیتال بخریم و از اون نگهداری کنیم ؟

خب حالا میرسیم به ابزار های لازم :

1-گوشی تلفن همراه متصل به اینترنت

2-نصب کیف پول

کیف پول چیه؟

کیف پول ارز دیجیتال یک برنامه‌ نرم‌افزاریه  که با استفاده از رمزنگاری، اطلاعات خصوصی و عمومی را ذخیره می‌کند و با بلاک چین های مختلفی که در بخش های قبل توضیح داده شدن،  در تعامل هستن تا کاربران بتونن ارز دیجیتال خودشون رو بهش بفرستن یا ازش دریافت کنند و حساب خودشون رو کنترل کنن.

در واقع بخوام نزدیک ترین مثال رو برای کیف پول بیان کنم ، میتونم به بانک اشاره کنم ؛ در واقع کیف پول ها کار بانک ها رو برای ما انجام میدن و از دارایی های ارز دیجیتال ما نگهداری میکنن.

کیف پول ها به 2دسته سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم بندی میشن که معمولا کیف پول های سخت افزاری امنیت بالاتری دارن ولی متاسفانه شخص رو متحمل هزینه  مالی میکنن ؛ به همین دلیل بیشتر افراد سعی میکنن از کیف پول های نرم افزاری معتبر که روی گوشی تلفن همراه یا حتی کامپیوترها که به راحتی قابلیت نصب دارن ، استفاده کنن.

معتبر ترین کیف پول های نرم افزاری عبارتند از: کیف پول تراست(trust wallet) و کیف پول اتومیک (atomic wallet)که انشالله در بخش های بعدی نحوه نصب و استفاده از این کیف پول ها رو خدمتتون عرض خواهم کرد.

3- ثبت نام در صرافی معتبر

ما برای خرید و فروش ارز های دیجیتال مون باید از صرافی ها استفاده کنیم؛ افرادی که در بازار سرمایه فعالیت دارن، خرید و فروش سهام رو در بستر کارگزاری ها انجام میدن و در واقع صرافی ها معادل همون کارگزاری ولی در بستر فضای مجازی هستن که مردم دارایی شون رو به اونجا میارن و به خرید و فروش ارز ها اقدام میکنن.

نکته ی مهمی که وجود داره اینه که اکثر صرافی ها نوعی کیف پول میتونن به حساب بیان ولی با امنیت بسیار کمتر نسبت به کیف پول های رایج و معروف ؛ پس بهتره ما برای نگهداری ارز هامون از کیف پول به جای صرافی استفاده کنیم ؛

ما میتونیم برای صرافی ، در صرافی های داخلی یا خارجی ثبت نام کرده و از آنها استفاده کنیم.

معتبر ترین صرافی های داخلی عبارتند از : نوبیتکس ، والکس ، اکسکوینو

و معتبر ترین صرافی های خارجی هم عبارتند از : بایننس ، کوینکس

برای ثبت نام در صرافی کافیه وارد سایت صرافی مربوطه بشیم و اطلاعات لازم رو به ترتیب وارد کنیم تا در عرض چند دقیقه ، به راحتی در اون صرافی صاحب اشتراک بشیم.

نکته مهمی که وجود داره اینه که صرافی بایننس با فاصله بسیار زیاد ، در حال حاضر معتبر ترین صرافی جهان شناخته میشه ولی با توجه به تحریم هایی که این صرافی رو بعضی کشورها همانند ایران اعمال کرده ، استفاده  از اون نیازمند بهره گیری از  وی پی ان ثابت  یا وی پی اس کشور های غیر تحریمی هست که انشالله در آینده در این رابطه خدمتتون بیشتر توضیح خواهم داد.

مورد دیگه ای که درخرید و فروش ارز های دیجیتال بسیار مهمه این موضوع هست که فرد حداقل باید به تحلیل تکنیکال آشنا باشد تا در درجه اول از سرمایه اش محافظت کنه و در گام بعدی بتونه اون رو افزایش بده و در صورت وقوع اتفاقات غیرمترقبه بتونه از سرمایه خود محافظت کنه ؛ این جمله رو دوستانی که سال گذشته وارد بورس ایران شده بودند به خوبی درک میکنن ...

هر بازاری دارای سیکل زمانی هست و بالا و پایین داره و هیچگاه همواره صعودی یا نزولی باقی نخواهد موند و کسی که به علم تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال بازار ها آشنا باشه ، میتونه در زمان مناسب به بازار مستعد در اون برهه ورود کنه و سود های خوبی بدست بیاره ...

ما نباید به هیچ بازاری تعصب داشته باشیم و بر اساس شرایط موجود بهترین بازار برای سرمایه گذاری مون رو انتخاب کنیم؛

رونق بازار های مالی در سال گذشته چگونه بود؟

ابتدای سال 1399  بازار بورس ایران ، میانه سال بازار طلا و در نهایت انتهای سال بازار ارز های دیجیتال ؛ تصور کنید فردی مسلط به بازار های مالی این مسیر رو طی کرده باشه و قطعا در همین یکسال سرمایش رو میتونسته چند ده برابر کنه...

پس از الان سعی کنیم برای آموزش خودمون زمان بزاریم تا بتونیم در آینده شرایط بهتری رو برای خود و خانوادمون رقم بزنیم.

انشالله ما هم سعی میکنیم در سری مباحث آشنایی با بازار های مالی به ترتیب اولویت بهتون در این امر کمک کنیم.

موفق و پیروز باشید

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما