ارزهای دیجیتال

آشنایی با بازارهای مالی(بخش اول)

فاطمه سادات رضوی/مجله اینترنتی اسرارنامه

ارزهای دیجیتال جدیدترین بازار مالی است که توجه جوامع مختلف را به خود جلب کرده است از آنجایی که این نوع ارز جذابیت‌های زیادی در حوزه فعالیت مالی و درآمدزایی در نسل نو ایجاد کرده، اسرار نامه سعی می‌کند به اجمال به آن بپردازد.

  شاخص مهم ارزهای دیجیتال، ارز بیت‌کوین است

بیت‌کوین نوعی پول الکترونیک است که می‌‍توان با استفاده از آن بدون محدودیت به هر نقطه‌ای از دنیا پول فرستاد و از آن در تجارت و خرید و فروش‌هامون استفاده کنیم.

بیت‌کوین  چند ویژگی منحصر به فرد داره که اون رو نسبت به بقیه ارزهای جهان متفاوت می‌کنه:

1-امکان چاپ بیشتر رو نداره.

2-غیر متمرکزه و کنترلش دست دولت خاصی نیست.

3-تراکنش‌ها آن غیر قابل بازگشت هستند.

4-پشتوانه فیزیکی مثل طلا برخلاف دیگر ارز ها ندارد.

5- ذخیره و انتقال پول با امنیت بالا.

این ویژگی‌ها، بیت‌کوین رو به یکی از جذاب‌ترین منابع سرمایه‌گذاری‌های بسیاری از مردم دنیا تبدیل کرده و مردم با استفاده از اون می‌تونن نقل و انتقالات مالی‌شون رو به راحتی در هر جای دنیا انجام بدن.

همونطور که گفتیم، کنترل بیت‌کوین دست دولت‌ها نیست و در واقع دسته‌های غیرمتمرکزی در بیت‌کوین حضور دارند و هر کدام کار خاصی را انجام می‌دهند مثلا استخراج کنندگان یا به اصطلاح رایج، ماینرهای بیت‌کوین و برنامه‌نویسان و شبکه‌های متصل به هم وفناوری بلاک چین و ...

شاید کلمۀ ماینر به گوشتون خورده باشه؟

ماینر دستگاه‌های عموما  قدرتمندی هستن که وظیفه انتقال بیت‌کوین به نقاط مختلف رو انجام می‌دن و در قبال این کار کارمزدی دریافت می‌کنند و این کارمزد می‌شه همون سود مالک؛ این دستگاه‌ها که چند وقتیه تو کشور ما هم خواهان زیادی پیدا کرده است.

سازنده بیت‌کوین؟

در مقاله‌ای سازنده بیت‌کوین فردی به نام ساتوشی ناکاموتو معرفی شده است  که البته هنوز هویت این فرد یا گروه ناشناخته باقی مانده است.

 

انشالله در پست‌های بعدی نحوه کار بیت‌کوین و خصوصیات شبکۀ آن و همچنین نحوۀ کسب درآمد از ارزهای دیجیتال رو خدمتتون عرض خواهیم کرد.

شاد و سلامت باشید.

با تشکر از: کارشناس رمز  ارزها " سعید یزدانی"

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما