به شکرانه سلامتی دکتر هادی جوکار

طبیبم رو میخوام ...

پزشکان همواره در بین ایرانیان و شاید در بین همه ملت های دیگر، از اقشار مورد احترام و دارای منزلت بالای اجتماعی بوده اند که این موقعیت از دشواری های دوران تحصیل و نیز از سر و کار داشتن همیشگی آنان با جان انسان ها نشأت می گیرد.

خوشبختانه علی رغم برخی حواشی که گاهی، پیرامون عده ای از پزشکان به وجود می آید و رسانه ای می شود، پزشکان بسیاری را هم داریم که نه تنها خود را طبیب جسم، بلکه رفیق جان و دلسوز و خیرخواه واقعی مردم میدانند و ارتباطشان با مردم چنان است که می توانند به الگوهای موفقی برای جوانانی تبدیل شوند که تازه پای در مسیر تحصیل پزشکی گذاشته اند.

در هفته های اخیر انعکاس گسترده خبر بیماری دکتر هادی جوکار یکی از پزشکان خوشنام سبزواری در بین شهروندان، نشان داد همچنان از این دسته پزشکان محبوب و شریف، در شهر و جامعه ما هستند که دعای خیر مردم را پشت سر خود دارند.

یادداشت زیر نوشته کوتاهی است از احمدگلباز یکی از همشهریان فرهیخته سبزواری که پس از بهبود حال دکتر جوکار، در یکی از روزهای قبل از برقراری تعطیلات کرونایی، به دیدار وی رفته و نوشته زیر را از این یادداشت در اختیار تحریریه اسرارنامه قرار داده است:

(تأکید می شود، این دیدار در روزهای قبل از اعلام پیک چهارم کرونا و با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شده است.)


رسید مژده که ایام غم نخواهد ماند

49dcdeca-4b31-410d-ac7e-3c232978f975خبری در دید و بازدیدهای نوروزی میان خانواده‌های سبزواری شنیده شده که دکتر هادی جوکار بیمار و بستری شده‌اند و با توجه به سرشناسی و محبوبیت ایشان از آن لحظه عموما دوستداراتش پیگیر سلامتیش بودند و کسانی که او را می‌شناختند با نگرانی دست به دعا برداشتند.

به محض اطلاع و بعد از تماسی که با برادرش اسماعیل ضمن اطمینان از روند بهبودی جسمی دکتر ، از حال و هوای روحی او پرسیدم . اسماعیل گفت : تا به این سن معنی مردم‌داری و مردم خواهی را درک نکرده بودم ، چون این روزها آنچنان تعداد تماس‌ها و درخواست عیادتها فراوان است که کسی عملا نمی‌تواند پاسخگو باشد و جالب اینکه اکثر خانواده‌های سبزواری از ایشان به نام هادی نام میبرند و او را فرزندخوب خانواده خود می دانند و خواهان بهبودی او از خداوند هستند.

تجربه آشنایی من با خانواده ی هادی جوکار فراتر از پنجاه سال همسایگی و در جوار خانواده ایشان بودن، اطلاع از کارهای خیر ، ویزیتهای رایگان ،پیگیری مستمر حال بیماران خود و کارهای عام‌المنفعه جدا از مباحث پزشکی به عنوان یک خیر اجتماعی بوده است...

به هرحال بر طبق حدیث شریفه‌ی «من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق» و به حرمت این کلام می گویم که:

اگر بگوییم که هادی جوکار و خانواده ایشان، همسایه و شهروند خوبی هستند ، کلام کامل نیست.
اگر بگوییم آقای هادی جوانی موفق ، محبوب و سرآمد است ، کلام کامل نیست.
اگر بگوییم دکتر جوکار فقط پزشکی حاذق و مجّرب است باز هم کلام کامل نیست.
اگر بگوییم از دکتر هادی جوکار در اکثر خانواده‌ها با دعا و احترام یاد میشود باز کلام کامل نیست.
فقط میتوان گفت هادی جوکار انسانی مسئول، آگاه و دلسوز مردم می‌باشد و مدل قشنگی است برای الگو برداری .
به امید بهبودی و سلامتی ایشان....
بدین روٌاق زبرجد نوشته‌اند به زر
که جز نکویی اهل کرم نخواهد بود

احمد گلباز
۱۷/ ۱ / ۱۴۰۰

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما