بیوگرافی کامل شهلا ریاحی به همراه عکس های کمتر دیده شده از آلبوم خانوادگی این بازیگر پیشکسوت

شهلا ریاحی بانوی پیشکسوت هنر تئاتر، سینما و تلویزیون ایران، مدتی قبل میهمان سبزوار شد، تا در این سفر کوتاه در دیار سربداران، به جستجوی آرامگاه پدر مرحوم خود بپردازد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، ریاحی که در تاریخ سینمای ایران عنوان اولین کارگردان زن کشورمان را از آن خود کرده است و به دلیل ایفای نقش مادر در بسیاری از فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی قبل و بعد از انقلاب به عنون یکی از مادران سینمای ایران محسوب می شود، در این سفر کوتاه مدت یک روزه میهمان سیدمهدی محسنیان یکی از شهروندان هنردوست سبزواری بود که به واسطه علاقه شخصی ارتباطی نزدیک با بسیاری از بازیگران و دست اندرکاران سینما و تلویزیون ایران دارد.

شاید مهمترین و جالب ترین نکته در سفر اخیر خانم ریاحی (با نام اصلی قدرت الزمان وفادوست) به دیار سربداران کشف اصالت سبزواری این بانوی شاخص در تاریخ سینمای ایران باشد. به گونه ای که هرچند خود او متولد 1305 تهران است اما پدرش حاج شیخ آقا وفادوست سبزواری، از اهالی شهر سبزوار ریشه فرهنگی خراسان بوده است و هرچند به دلایل شغلی مدتی در مشهد سکونت گزیده اما پس از وفات در قبرستان قدیمی شهر سبزوار به خاک سپرده شده است.


اینک قدرت الزمان وفادوست (شهلا ریاحی) در ایام کهنسالی به سودای یافتن آرامگاه پدر در محل آرامگاه قدیمی سبزوار که مدتی است به یک پارک فضای سبز تبدیل شده است، (پارک جانبازان در مجاورت میدان کارگر) در سفری نیمه خصوصی به همراه پسر و عروسش، میهمان زادگاه اجدادی خود شده و با تعداد معدودی از شخصیت های سبزوار دیدار کرده است.

مدتی پس از انجام این سفر خصوصی سید مهدی محسنیان به درخواست اسرارنامه طی یادداشتی جزئیات حضور سرکارخانم ریاحی را در سبزوار به همراه بیوگرافی کامل و آرشیوی از عکس های ناب و کمتر دیده شده این بانوی هنرمند کشورمان را که با کمک فرزندش دکتر منوچهر ریاحی از آلبوم خانوادگی وی تهیه شده، در اختیار تحریریه این مجله قرار داده است.

اسرارنامه در ادامه ضمن انتشار یادداشت سیدمهدی محسنیان درباره گزارش سفر شهلاریاحی به سبزوار به انتشار تعدادی از عکس های آلبوم خانوادگی و حرفه ای این بانوی هنرمند که قابلیت انتشار عمومی دارند، می پردازد:

 

سیدمهدی محسنیان:
قدرت الزمان معروف به شهلا ریاحی ،فرزند "آقا شیخ آقا وفا دوست سبزواری "بوده که مدتی ریاست عدلیه مشهد را برعهده داشته است وبه نمایندگی برای مجلس موسسان به تهران آمده وازدواج می کند .او پس از تولد قدرت الزمان در سال 1305 به مشهد می رود در حالیکه در تدارک بردن همسر وفرزند خود به آنجا بود فوت می کند و چون اصالت سبزواری داشته  در محل قبرستان قدیمی سبزوار دفن می شود .
اما شهلا ریاحی که از کودکی از قبل از انقلاب (سال 1354) دیگر نیامده بود، پس از ورود به سبزوار با نشانه هایی که از مدفن پدرشان داشتند، از بنده خواستند تا محل دفن آن مرحوم را پیدا کنم. سپس به همراه دکتر منوچهر ریاحی پسرشهلا پس از بررسی های فراوان محدوده قبر آقا شیخ آقا وفادوست سبزواری را در محل قبرستان قدیمی سبزوار که هم اکنون به پارک جانبازان واقع در خیابان شهدا تبدیل شده است، پیدا کردیم.

چنین شد که همراه خانواده ریاحی به پارک جانبازان رفته وبا ذکر فاتحه ای برای آن مرحوم طلب مغفرت کردیم.خانواده ریاحی نیز در آن مکان در نهایت تواضع ومحبت پاسخگوی ابراز احساسات مردم سبزوار شدند واز اینکه پدرشان اهل سبزوار بوده ابراز خرسندی کردند.
 


 
دکتر ریاحی نیز در طول مدتی که در سبزوار بودند به در خواست اینجانب بیوگرافی کاملی همراه با عکسهای بسیار قدیمی از مادر وپدرشان را در اختیار اینجانب گذاشتند که زیبنده است به خاطر این لطف ومرحمت بزرگ از ایشان سپاسگذاری نمایم.
همچنین با کمک دکتر ریاحی مصاحبه کوتاهی با خانم شهلا در منزلم انجام گرفت که پس از انتشار بیوگرافی کامل در اختیار علاقه مندان خواهم گذاشت واکنون بیوگرافی کامل هنرمند قدیمی وپیشکسوت معروف به «مادر سینمای ایران» خانم شهلا ریاحی را در زیر مطالعه خواهید کرد:


قدرت الزمان وفادوست (معروف به شهلا ریاحی) در سال 1305 در تهران به دنیا آمد .پدر او "آقا شیخ آقا وفادوست سبزواری" نام داشت که اصالتا اهل سبزوار ومادر او "زهرا عسگری "از اهالی قم بود ودر سن 14 سالگی قدرت الزمان را به دنیا آورد اما قدرت الزمان در کودکی پدر خود را از دست می دهد.

 




 


پس از فوت پدر قدرت الزمان ، جد بزرگ او "رضا شربت دار "وهمسرش "لیلا"او را بزرگ می کنند.


مادر قدرت الزمان پس از فوت همسرش با ریاحی بزرگ "عموی اسماعیل ریاحی " ازدواج می کند وپس از 14 سال    قدرت الزمان (شهلا) نیز در سال 1320 به عقد همسر مرحومش اسماعیل ریاحی در می آید که نزدیک به هفتاد سال زندگی عاشقانه ای را با او سپری کرد.

اسماعیل ریاحی در آن زمان یکی از شیفتگان وبازیگران تئاتر بود وهمین عشق وعلاقه باعث می شود تا قدرت الزمان به در خواست شوهرش ریاحی ،در سال 1323ودر حالیکه فقط 17 سال داشت وارد عرصه تئاتر شود . وی در اولین نمایش زندگی خود با نام "سیاست های هارون الرشید "   به کارگردانی مرحوم معزالدیوان فکری در " تئاتر تهران " که زیر نظر احمد دهقان بود در کنار هنرمندانی چون :اسماعیل ریاحی ،مرحوم غلامحسین نقشینه ، زنده یاد حمید قنبری "بازیگر ودوبلور قدیمی سینما " نقش ایفا کرد وتماشاخانه تهران که به دلیل تاسیس "تئاتر فرهنگ " متزلزل شده بود با آمدن وی به صحنه تئاتر دوباره قوت گرفت .

اسماعیل ریاحی پس از بازی در این تئاتر نام مستعار وهنری "شهلا "را برای قدرت الزمان انتخاب کرد وپس از این، تئاتر وی با نام شهلا به ادامه فعالیت های هنری پرداخت.
شهلا پس از بازی در تئاتر سیاست های هارون الرشید که در اولین تجربه هنری خود نقش اول دختر نمایش را ایفا کرده بود، بسیار مورد تایید کارشناسان وتماشاگران قرار گرفت .
پس از آن شهلا همراه با همسر خود فعالیت ها ی مستمر در تئاتر را آغاز کرد وتوانست یکی از بازیگران محبوب تئاتر تهران در آن دوره شود .
از تئاترهای معروف او در دهه ی اول بازیگریش می توان به تئاتر"دختر ولگرد" اشاره کرد که در در "تئاتر فردوسی 1327  وتئاتر پارس  1328 " در تهران روی صحنه رفت .اجرای موفق این تئاتر به قدری  بر سر زبان ها افتاده بود که شهلا در سال1329 در اصفهان وپس از آن بلافاصله در شیراز نیز آن را به روی صحنه برد.
شهلا به قدری در تئاتر معروفیت پیدا کرده بود که معزالدیوان فکری که کارگردان اولین تئاتر وی بود در سال 1330با ساخت اولین فیلم سینمایی خود با نام "خوابهای طلایی " از شهلا دعوت به بازی در این فیلم کرد وشهلا با بازی در این فیلم کنار مرحوم مجید محسنی وتعدادی دیگر از بازیگران تئاتر که همگی اولین بازی ها ی سینمایی شان بود وارد سینما شد.

 


شهلا پس از بازی در این فیلم در سال  1331 در فیلم "یک نگاه " ودر 1332 در فیلم "چهره آشنا " ایفا ی نقش کرد ویکی از چهره های مطرح سینمای ایران شد. او در همین سال برای دومین بار با معزالدیوان فکری همکاری ودر فیلم "دختر چوپان "ساخته وی ایفای نقش کرد.


 
وی همچنان در سینما وتئاتر فعالیت می کرد ودر سال 1335 پس از بازی در چندین فیلم سینمایی وتئاتر با آشنایی از تکنیک های فیلمبرداری ومهارت بازیگری وهمچنین حمایت ها ی همسرش "اسماعیل ریاحی "فیلم سینمایی "مرجان " را بازی وکارگردانی کرد وبا ساخت این فیلم نام او در تاریخ  هنر ایران به عنوان "نخستین کارگردان زن سینمای ایران " ثبت شد.
دکتر منوچهر ریاحی فرزند وی که در آن زما ن پسر بچه ای خردسال بود ، در این فیلم ایفای نقش کرد.

 



مرحوم تقی ظهوری ، مرحوم محمد علی جعفری ،زنده یاد تاجی احمدی ومرحوم احمد قدکچیان نیز از جمله هنرمندان شهلا پس از کارگردانی این فیلم هیچ فیلم دیگری نساخت وتمام فعالیت و توان هنر خود را معطوف بازیگری کرد .

 

او همچنان که در سینما فعالیت می کرد فعالیت در زمینه تئاتر را نیز ادامه داد. از جمله تئاترها ی معروف او می توان به "مکافات " اشاره کرد که مرحوم محمد علی جعفری کارگردان وبازیگر آن بود ودر سال 1336به روی صحنه رفت .

 



تئاتر "خانوم ویندرمیر"در سال 1340 نیز از جمله تئاتر های معروف دیگری است که وی در آن ایفای نقش کرد.

شهلا ریاحی در سال 1339در فیلم "عروسک پشت پرده " در نقش مادر مرحوم مجید محسنی ظاهر شد وبرای همگان غیر قابل باو بود که او در نقش مادر مجید محسنی بازی کند زیرا محسنی که خود کارگردان وبازیگر این فیلم بود چندین سال از شهلا بزرگتربود ولی در این فیلم نقش پسر شهلا را بازی کرد.  
شهلا در این فیلم "اولین نقش مادر سینمایی "خود را بازی کرد. وی پس از بازی در این فیلم اگر چه نقش های دیگری در سینما را نیز بازی می کرد ولیکن در ایفای نقش مادر بسیار جا افتاده تر شده بود. زنده یادان ایران دفتری، ایران قادری ،پروین سلیمانی ،رقیه چهر آزاد ،مهری مهرنیا ،مهری ودادیان ،فرخ لقا هوشمند ،حمیده خیر آبادی (نادره) از جمله کسانی بودند که قبل وبعد از شهلا در سینمای ایران ایفا کننده نقش های مادر بودند .شهلا به مانند نادره در چندین فیلمش نقش مادر کسانی را بازی کردکه تفاوت سنی زیادی با او نداشتند که از بارزترین آن ها می توان به نقش مادر "مرحوم علی فردین "اشاره کرد .در حالیکه او فقط 4 سال از فردین بزرگتر بود!
 
از جمله آثار او در این زمینه می توان به فیلم "چرخ وفلک "ساخته زنده یاد صابر رهبر اشاره داشت .که در سال 1348 به اکران عمومی در آمد.

وی به جزایفای نقش مادرفردین نقش مادربسیاری ازستاره های آن زمان ازجمله مرحوم بیک ایمانوردی، بهروزوثوقی و...رادرفیلمهایش بازی می کرد
شهلا در سال 1341 در اولین فیلمی که همسرش مرحوم ریاحی فیلمنامه آن را نوشته بود و با نام "عروس دهکده "بازی کرد .بازیگر نقش اول فیلم وکارگردان "ناصر ملک مطیعی "بود .
 
این فیلم اولین تجربه اسماعیل ریاحی پس از 15 سال فعالیت در تئاتر بود وی که از سال 1335 هم زمان با شهلا در اولین ساخته اش به کارگردانی تیزرهای تبلیغاتی روی آورده بود وسناریوی عروس دهکده را برای ملک مطیعی پدر سینما نوشته بود ودر سال 1342 اولین فیلم سینماییش را با نام "جاده مرگ " با مضمونی پلیسی وساختار اکشن ساخت وشهلا هم در این فیلم عهده دار یکی از نقشهای اصلی شد .این فیلم با استقبال زیادی روبرو گردید. زنده یاد آرمان ،مرحوم عبدالله بوتیمار ومینو شفیع از دیگر بازیگران این فیلم بودند.

 

اسماعیل ریاحی پس از ساخت این فیلم چندین فیلم دیگر را کارگردانی کرد که از جمله موفق ترین فیلم های او در سال های اولیه می توان به فیلم "زن وعروسک هایش " اشاره کرد که در سال 1344 ساخته شد.
 
شهلا نیز در چندین اثر از همسرش ایفای نقش کرد که از جمله آن ها می توان به فیلم های :شیطان در می زند ، جهان پهلوان ،خشم کولی ،شکوه جوانمردی ،میلیونر های گرسنه بهشت دور نیست ودل های بی آرام اشاره نمود. وی در اکثر این فیلم ها همبازی مرحوم فردین بود که از جمله آن نیز می توان به بهشت دور نیست، اشاره کرد .

 

شهلا در سال 1355 پس از 32 سال فعالیت در تئاتر وسینما با بازی در مجموعه سریالی " تلخ وشیرین "به کارگردانی ثریا قاسمی وارد تلویزیون شد وپس از آن نیز در سال 1355-56 با بازی در مجموعه سریال "ایتالیا ایتالیا" به کارگردانی نوذر آزادی شهرت خود را در تلویزیون دو چندان کرد واز آن پس به طور مداوم به عنوان بازیگری مشهور ومحبوب  در تئاتر سینما وتلویزیون به ادامه فعالیت گسترده پرداخت وی پس از انقلاب با همان نام هنری شهلا وبا فامیلی همسرش ریاحی با نام "شهلا ریاحی" به ادامه فعالیت پرداخت.
شهلا ریاحی پس از انقلاب نیز بیشتر در نقش مادر در فیلم ها وسریال ها ظاهر می شد همان طور که قبل از انقلاب نقش مادر بسیاری از سوپر استارهای ایران بازی کرده بود ، با ادامه این روند در نقش مادر کسانی همچون اکبرعبدی ،ابوالفضل پور عرب ،بیژن امکانیان ،رضا رویگری ،دانیال حکیمی و.... ظاهر شد.
 شهلا ریاحی در تمام ژانرهای سینمائی وتلویزیونی ایفای نقش کرده است که از جمله معدودترین آن ها میتوان به بازی در فیلم " گلنار "در سال 1367 اشاره کرد که در ژانر عروسکی وبرای کودکان ساخته شد وفروش بسیار بالایی نیز داشت.
 
 وی تا اوایل دهه 80 فعالیت بالایی در بازیگری سینما وتلوزیون داشت و از آن پس نیز به استراحت ومرور خاطرات گذشته خود در منزل پرداخت .
چند سال قبل تر شهلا همسرش را از دست داد که این ضایعه بسیار برای وی دردناک بود .
گزارش: سیدمهدی محسنیان

به زودی متن کامل مصاحبه شهلا ریاحی و سایر هنرمندان سینما و تلویزیون ایران که درباره خانم ریاحی با خبرنگار افتخاری اسرارنامه (محسنیان) گفتگو کرده اند، در همین مجله منتشر می شود.
 


 این بانوی هنرمند پس از فوت همسرش فقط به خاطره هایی فکر می کند که با او ودیگر هنرمندان داشته و دارد .

وی حالا دیگر بیشتر اوقات خود را در خانه سپری کرده و به خاطرات خوش گذشته می اندیشد و با یاد هنرمندانی که روزگاری با او هم بازی بوده اند، دلخوش است.

شما گرامیان می توانید، گزارش کامل تصویری درباره این مطلب را در بخش عکس نامه همین وبسایت مطالعه کنید. برای ورود به بخش عکس نامه هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.(گزارش تصویری)



کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

شهلا ریاحی در جستجوی گم شده ای در دیار سربداران
 

نظرت را بنویس
comments

کلینیک زیبایی مونیکا

سپاس از اطلاعات جامع و مفیدتون

داریوش حقیقی

ممنون خیلی استفاده بردیم

امير

با احترام بسيار زياد به بانو شهلا رياحي و همچنين همسر مرحوم ايشان جناب اسماعيل خان رياحي، فقط و صميمانه جهت اصلاح در فرهنگ سينماي ايران بايد به دوستداران سينماي ايران عرض كنم كه: خانم شهلا "كارگردان فيلم مرجان" نبوده و اولين كارگران و اصولاً كارگران نيستند! فيلم "مرجان" با شركت و كارگرداني "مرحوم محمدعلي جعفري" و تهيه كنندگي "مرحوم اسماعيل رياحي" به اتمام رسيد و بدليل اختلاف بين كارگردان و تهيه كننده؛ آقاي جعفري حاضر نشد نام كارگردان فيلم را بپذيرد و در تيتراژ فيلم نمايش داده شده مرجان؛ نامي از كارگردان فيلم برده نشده! من تعجب ميكنم؛ چرا خانم شهلا كه خود به اين قضيه واقف هستند؛ هيچگاه اين اشتباه را تصحيح نفرمودند! به اعتقاد من؛ اولين كارگردان زن در سينماي ايران خانم "فروغ فرخزاد" با ساخت فيلم "خانه سياه است" ميباشند! متشكر از توجه علاقمندان!

سینا

با تشکر از اطلاعات سینمایی گسترده و خوبتان سوالی داشتم که امیدوارم پاسخگو باشید خواستم بدانم همسر مرحوم خانم فروزان چه کسی بودند چون ایشان فرزندی بنام سیامک دارند با تشکر سینا

امير

با احترام بسيار زياد به بانو شهلا رياحي و همچنين همسر مرحوم ايشان جناب اسماعيل خان رياحي، فقط و صميمانه جهت اصلاح در فرهنگ سينماي ايران بايد به دوستداران سينماي ايران عرض كنم كه: خانم شهلا "كارگردان فيلم مرجان" نبوده و اولين كارگران و اصولاً كارگران نيستند! فيلم "مرجان" با شركت و كارگرداني "مرحوم محمدعلي جعفري" و تهيه كنندگي "مرحوم اسماعيل رياحي" به اتمام رسيد و بدليل اختلاف بين كارگردان و تهيه كننده؛ آقاي جعفري حاضر نشد نام كارگردان فيلم را بپذيرد و در تيتراژ فيلم نمايش داده شده مرجان؛ نامي از كارگردان فيلم برده نشده! من تعجب ميكنم؛ چرا خانم شهلا كه خود به اين قضيه واقف هستند؛ هيچگاه اين اشتباه را تصحيح نفرمودند! به اعتقاد من؛ اولين كارگردان زن در سينماي ايران خانم "فروغ فرخزاد" با ساخت فيلم "خانه سياه است" ميباشند! متشكر از توجه علاقمندان!

فرحناز

با سلام و عرض ادب خدمت شما چرا از خانم شهلا رياحي تو برنامه دور همي دعوت به عمل نمياريد ..ما عاشق اين بانوي خسته سينما هستيم کاش ميشد جناب مديري اينکار و ميکردن......اقاي محسنيان شما ميتونيد اين کار رو انجام بدين ..چون همه مردم ايران اطمينان دارم دوست دارن با ايشمون مصاحبه بشه ....تمنا دارم

عسل

انشاالله که همیشه سالم و سلامت باشند .درودگر این بانوی بزرگوار

علی

کاش میشد قبل از از دست دادن این گوهرهای کمیاب همه مردم هنر دوست ایران بتوانند از نزدیک با اونا ملاقات داشته باشند و از رنج وزحماتی که در این راه متحمل شدند تقدیر نمایند....

سارا

انشاالله که همیشه سالم و سلامت باشند ایشان جزو سرمایه های هنری این کشور با فرهنگ هستند.

مسعود

باسلام وادب مسعود امیدی از ایلام عاشقانه دوستون دارم خداقوت واقعا فیلمها واثارتون ماندنی اللخصوص سریال خانه سالمندان بیادماندنی بود انشااله همیشه سالم وتن درست باشین خیلی دوسدارم صدای گرمتونو بشنوم چند وقتیس هوای دیدن مصاحبه یا عکسی از شما کردم ببینم قسمت نشد بازم دست دستندرکاران این برنامه درد نکنه09183407385

احسان

انشاالله که همیشه سالم و سلام باشند، ممنون بابت یاد آوری خاطرات گذشته و ممنون از سایت خوبتون

مريم سعيدي

درود بر اين بانوي بزرگ انشالله هميشه در سلامت باشند 😍😍😍

مونا

درود بر بانوی اصیل ایرانی

حسن صباحی پور

سلام بر مادر سینمای ایران امیدوارم که ۲۰۰سال عمر کنند خیلی خیلی بازی بانو رياحي رادوست دارم امیدوارم سالم وشاداب باشند وبرای همه عزیزم خاطرات خوبی را من باسریالها فیلمهای ايشون دارم که هیچ وقت فراموش نمیکنم بقول ما ابادانیه کاااااادمت گرم

امیرسرابیان

باسلام عرض ادب خدمت این بانوی هنرمند . سلامت و شادابی ایش.ن را از ایزد منان خواهانم. امیدوارم سالهای سال زنده وسلامت باشن.

نوشین

سلام خانم ریاحی من بازی های شماروخیلی دوست داشتم وازرخداوندبرایتون سلامتی وعمرطولانی وبابرکت خواهانم خانم کتایون ریاحی نسبتی باشمادارند؟

حمیدروستایی

سلام خدمت خانم شهلاریاحی,بزرگ بانوی سینمای ایران خسته نباشید,من عاشق بازی ایشون درفیلم چرخ وفلک هستم,نمیدونم چی بگم فقط میتونم بگم خیلی دوستشون داررررررررررررم

کوردی

درود بر بزرگان ایران زمین

سمیرا وفادوست سبزوار

با عرض سلام و خسته نباشید... زندگینامه ی این بانوی بزرگوارو خونوادگی خوندیم،خیلی جالب بود چون بیوگرافیه ایشون خیلی شبیه به زندگینامه ی پدربزرگ من بود!کرمعلی وفادوست سبزوار ک پدرش حسن سالار معروف به حسن قاضی بوده،مادرشون رو از دست میدن ،پدرشون ازدواج مجدد میکنه و بعد از مدتی با اینکه سنی هم نداشتن خونه رو ترک میکنن وارد ارتش میشن!بعداز مدتی بدلایل کاری میان سمت اردبیلو با مادربزرگ من ازدواج میکنن و دیگه هیچوقت برنمیگردن!حتی دیگه هیچوقت سراغ املاکو زمینهای پدرشون رو هم نمیگیرن!و سال 67در اردبیل فوت میکنن!پدره پدر بزرگ منم شغلشون قضاوت بوده و محوطه ی مزارشونو خیلی چیزای دیگه با حرفای بانوظاهرا با هم جور در میاد،شماره ی تماس من هستش...................در صورت تمایل بانو دوست دارم این قضیه بیشتر روشن شه....ممنون از زحمات شما

مریم مافی

سلام چطور میتونم با این بانوی بززگوار یا پسر ایشان در ارتباط باشم برای انجام کار پژوهشی نیاز ب پوسترهای تئاتر این بانو دارم.ممنون میشم کمکم کنید

جواد

ان شا الله که همیشه سالم باشه.

امير

خداوند تمام گنجينه هاي ارزشمند هنري علمي و سينمايي اين كشور را حفظ كند. همواره براي نسل دهه شصت خانم رياحي به عنوان مادر بوده و هستند. ياد سريال عزيز خانم(در خانه) مي افتم واقعا حس مي كنم هر چه داريم از نفس گرم اين عزيزان است. خدا حفظتان كند مادر.

سینما

چرا تلویزیون از خانم ریاحی تقدیرو تشکر به عمل نمیاره ودعوت نمیکنه تو یه برنامه وقتی هنرمندی فوت میکنه شروع میکنه از اون تعریف کردن که اشتباهبزرگیه این کار تلویزیون,امیدوارم همیشه سالم باشه

امین آسودی

جناب محسنیان خدا خیرت بده واقعا چند وقتی بود دلم برای خانم و بانوی دوست داشتنی شهلا ریاحی یه ذره شده بود،و چقدر دوست دارم دوباره ببینمشون کاشکی این گوهرهای سینما تا هستند مدام ازشون در برنامه های تلویزیونی دعوت بعمل بیاد.لطفا اگر شما از نزدیک باهاشون در ارتباط هستید واسه من برادری کنید و سلام گرم منو بهشون برسانید،شماره تماس میذارم خدا رو چه دیدی شاید یه وقتی تونستید کاری کنید تا من صدای بانو رو بشنوم.09217408646

ارش

سلام میخوام بدونمک چرا ایشون دیگه بازی نمیکنن

علی مزینانی عسکری

باسلام وعرض ادب خداقوت امیدوارم هرچه سریعترزحمات شما یاران اسراری به نتیجه برسد و روزی نه چندان دور تمام هنرمندان و بزرگان سبزواری در شهرتاریخی امان گرد هم آیند گزارش جالب توجهی بود درود برجناب محسنیان عزیز

مرتضی دولت آبادی (جانفزا)

سلام دست مریزاد محتوای مجله جالب و درخور توجه است

92127100623

سلام باسپاس ازشماباخانم ریاحی مصاحبه داشته اید
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما