دکتر غلامعلی بسکی پدر طبیعت ایران و قهرمان درخشان جهان


دکتر غلامعلی بسکی بی شک یکی از مشاهیر بزرگ ایران و از چهره های برجسته علمی و دانشگاهی در زمینه حمایت از محیط زیست ، است.

او علاوه بر شهرت گسترده در ایران از شهرت جهانی نیز برخوردار است و تا کنون شبكه تلويزيوني Supreme Master Tv در راستاي پاسداشت شخصيت‌هاي مشفق جهاني، از دكتر غلامعلي بسكي، تجليل كرده و لوح و نشان شفقت را به وی اهدا نموده است.

انجمن بین المللی «چینگ های» نیز وی را به عنوان «قهرمان درخشان جهان» معرفی کرده است.

دکتر بسکی زندگی نامه زیبایی دارد. وی نمونه ای از یک انسان مصمم و دارای فکر و جهان بینی خاص خود است. که با همین جهانبینی توانسته است به برخی از بزرگترین مشکلاتی که برایش پیش آمده (از جمله بیماری سرطان) غلبه کند و هم اکنون با 81 سال سن ، از وضعیت جسمی و روانی خوبی برخوردار است.

بسکی همچنین از خیرین برجسته ایران نیز هست . وی تا کنون چندین مورد از اموال شخصی خود را در شهرهای مشهد ، گرگان ، تهران و استان های ساحلی دریای خزر وقف محیط زیست ایران و ارائه خدمات بهداشتی به مردم کرده است.

هم اکنون نیز در گوشه و کنار منطقه سبزوار بزرگ که زادگاه اوست ، در حال انجام برخی فعالیت های ارزشمند محیط زیستی است.

از جمله به گفته خودش در داورزن و ششتمد در حال کاشت درخت کاری در زمین های به مساحت 40 هکتار است. و همچنین قرار است در سبزوار نیز با همکاری شهرداری این شهر به احداث یک پارک 150 یا 200 هکتاری بپردازد. (منبع1) ، (منبع2)

دکتر بسکی به دلیل همه این فعالیت های ارزشمند علمی و اجتماعیش هم اکنون مورد افتخار همشهریانش در سبزوار و ششتمد است و در ردیف یکی از برجسته ترین مشاهیر منطقه سبزوار محسوب می شود.

به همین دلیل برخی سایت ها و وبلاگ های محلی دائما اخبار و رویدادهای مربوط به این پدر دلسوز طبیعت ایران را منتشر می کنند.

وبلاگ روستای بسک روستای پدری دکتر بسکی از جمله این رسانه هاست که اخیراً به انتشار یک زندگی نامه کامل از این حامی بزرگ طبیعیت در ایران منتشر کرده است.

در ادامه مجله اینترنتی اسرارنامه ، برای آشنایی بیشتر مخاطبا ن گرامی به انتشار زندگی نامه کامل دکتر بسکی به نقل از وبلاگ روستای بسک نگین ششتمد می پردازد :

بیوگرافی دکتر غلامعلی بسکی

دکتر غلامعلي بِسكي، معروف به پدر طبیعت ایران و بابا بسکی، یکی از چهرههای شاخص و فعال محیط زیست و از طرفداران طبیعت، در سال ١٣١٠شمسی در سبزوار به دنيا آمد. پدرش از روستای بسک ششتمد بود. وی پس از به پايان رساندن تحصيلات ابتدایی و سپس دوره متوسطه در دبيرستان اسرار [سبزوار]، در آزمون پزشکی شرکت کرد و در این رشته پذیرفته شد. به تهران رفت و با تلاشهای بیوقفه خود در رشته پزشکی از دانشگاه علوم پزشكي تهران مدرک دکترای طب عمومی گرفت. 

او در رشته جراحی زنان ادامه تحصیل داد و سرانجام در سال ١٣٤٥با درجه تخصصی جراحي زنان از دانشگاه تهران فارغالتحصيل شد. دکتر بسکی به عنوان پزشک جراح به گنبدکاووس رفت و در همان سال ورود خویش به این شهر، بيمارستان و زايشگاه دكتر بسكي را بنا نهاد.

از سال ١٣٤٩ به علت ابتلا به سرطان و جهت درمان این بیماری مُهلک به شیوه طبیعی، از جوامع شهري فاصله گرفت و باگوشهگيري در جنگل گلستان و سكونت در آنجا، فصل نوینی از زندگی خود را در دامان طبیعت شروع کرد و بر اثركوهپيماييهاي زياد در لابه لاي جنگلها و درههاي پردرخت و چشمهسارها، خلق وخوي طبيعت دوستي را دريافت و با این زندگی، انسی دیرینه یافت. این جراح سبزواری هر روز پس از طی مسافت چندین كيلومتر، به بيمارستان خویش ميآمد.

دكتر بسكی قریب به چهل سال است كه به رژیم گیاهخواری و خامخواری روی آورده و غالباً از غذای گوشتدار مصرف نمیکند و معتقد است از زمانیكه زندگی شهرنشینی را رها کرده و به جنگل‌های گلستان پناه برده، بیماری برونشیت، واریس، دیسك كمر و پروستات، آب مرواريد چشم و برونشيت چركي و حساسيتهاي بدني، پوستي و... خود را كه پیش از این به آنها مبتلا بوده، از دست داده و به طور طبیعی معالجه کرده است.

وی سالها پیش به سبب افزایش اسید اوریک در خونش که باعث درد مفصل بویژه در ناحیه انگشت سبابه وی شده بود، از مصرف داروهای شیمیایی پرهیز کرد و بجای آن از رژیم گیاه خامخواری استفاده کرد.

او از آب چشمه مي نوشد و مدعی است صابون برای پوست بدن مفید نیست؛ بنابراین بیش از 45 سال است که از صابون استفاده نمیکند. هر روز دوش آب سرد ميگيرد. این طبیب طبیعتدوست، تمام اموال خود را به شرح زیر وقف فعالیتهای محیط زیستی و امور خیریه کرده است:

- بيمارستان و زايشگاه دكتر بسكي در شهرستان گنبدكاووس که این بیمارستان را در سال ١٣٤٥ بنا نهاد.

- مدرسه تيزهوشان استان گلستان و خانه رياضي استان گلستان و سراي گاندي (تيزهوشان فقير در روستاها)

- احداث زائرسرا در جنگل گلستان به مساحت ٥/١ هكتار باغ پردرخت و كتابخانه و چند ساختمان براي رفاه حال زائران حضرت رضا(ع)

- مزرعه وقفي ٢٣ هكتار با گلخانه آن (٥/١ هكتار) و ٢٠ هكتار كشت زيتون و دامداري شيري ١٥٠ رأسي و توتستان كرم ابريشم و انگوركاري به طول یک كيلومتر

- شش آپارتمان در درياكنار مازندران (یك مزرعه چندهكتاری با 200 راس گاو در دریاكنار)

- پنج ساختمان به وسعت ١٠٠٠ متر در خيابان آزادي مشهد.



- سه طبقه آپارتمان در تهران (واقع در میدان انقلاب، ابتدای خیابان کارگرجنوبی، خیابان جمالزاده، کوچه رشتچی که در سال 1384 به عنوان خانه محیط زیست تهران وقف ستاد شهر سالم شده است).

- اتومبيل پژوي ٤٠٥ وقف محيط زيست و درختكاري.




دکتر بسکی که اینک چهرهای آشنا برای علاقهمندان محیط زیست است، همواره با شور و هیجان مثال­زدنی به دفاع از طبیعت بیزبان برخاسته، از تهدیدها و زیادهخواهی انسان و تلاشش برای نابودی هستی سخن میگوید. ایشان به دلیل حضور داوطلبانه خود برای گسترش فرهنگ حمایت از طبیعت، تاكنون دو بار موفق به دریافت نشان ملی محیط زیست كشور شده است.

به منظور تجلیل از زحمات وخدمات این پزشک والامقام، در روز پنج شنبه 23 آبان 1387 همایشی با عنوان «سمینار بزرگداشت دکتر بسکی و گیاهخواری و گرمایش زمین» در سالن مرکز اجتماعات مرکز آموزشهای اجتماعی شهرداری منطقه 9 تهران برگزار شد. همچنین شبكه تلويزيوني Supreme Master Tv با هماهنگي خانه محيط زيست سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، در راستاي پاسداشت شخصيت‌هاي مشفق جهاني، از دكتر غلامعلي بسكي، تجليل كرد.

در اين مراسم كه با حضور رئیس خانه محيط زيست تهران و جمعي از مسئولان، هنرمندان سينما و تلويزيون، برگزار شد، شبكه جهاني Supreme با اهداء لوح و نشان شفقت از دكتر غلامعلي بسكي به دليل رفتارهاي انسان دوستانه، وقف املاك شخصي و تلاش‌هاي خيرخواهانه در جهت حفظ محيط زيست تقديركرد.

دکتر غلامعلی بسکی، علاوه بر کسب نشان ملی زیست محیطی، به سبب تلاشهای انساندوستانه و حمایت از طبیعت، در سال 2008 میلادی مفتخر به دریافت جایزه «قهرمان درخشان جهان» از انجمن بینالمللی «چینکهای» شد.

شایسته است مسئولان شهرستان سبزوار و شهر ششتمد، نیز مراسم بزرگداشتی برای این پزشک طبیعت­دوست- که آشنای همه ایرانیان است، اما متأسفانه در زادگاهش ناآشناست- برگزار کنند و همشهریانش را بیشتر با ایشان و سلوک وی آشنا کنند.


مجله اینترنتی اسرارنامه در بخش عکس نامه همین وبسایت اقدام به انتشار یک گالری از تصاویر مرتبط با دکتر بسکی در شهرستان سبزوار منتشر کرده است.شما گرامیان هم اکنون می توانید برای مشاهده این تصاویر روی اینجا کلیک کنید.


کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:

نظرت را بنویس
comments

فردین

بسیارعالی

محمد فرهادیان

سلام من 46 سال دارم و پرولاپس شدید میترال دارم اگر درمانی با مواد طبیعی دارید ممنون می شوم

Javadpoorali

دوستان عزیز پدر طبیعت ایران..دربستر بیماری هستن واتوان حرکتی بدنی را از دست دادن وباچشم نگاه میکنند ...ارزوی سلامتی وتندرستی برای بزرگ مرد طبیعت

مجمد

سلام دردی جز استمرار تفکر توسعه یافته ایشان ندارم وکاری هم به وجهه خیریشون نیز هم برامتدادخط غیر مماس بر انحنای بینی ایشان به حسرت تکثیر نا گشتن می نگرم واندوه بزرگی دارم چه باشم چه نباشم یا "اندوه بزرگیست چه باشی ونباشی"

مجمد

قریب 50 سال گذشته تا تجربه ای به دنیا عرضه میشود بر استمارش اگر تدبیر نگردد با کوتاهی عمر ادمیزادگان دوبار تجربه کردن نا ممکن

محمد

با سلام لطفا بفرمایید چگونه برنامه های آقای دکتر بسکی می تواند استمرار داشته باشد؟

محمد

سلام در صورت امکان یه وقت ملاقات می خواستم

میلاد جلیل

سلام و خسته نباشید به دکتر دوستداشتنی پدرم بعلت سرطان مثانه درد زیادی داره و اکنون شیمی درمانی میشه از دکتر تقاضا دارم که اگه روش درمانی برای سرطان دارید کمک کنید

سحر

سلام خسته نباشید من ریزش موی شدید دارم کل موهام ازدست دادم هرجادکترمیرم میگن مشکلی نداری توروخدا شماره یاایمیل اقای دکتربدین من باهاشون تماس بگیرم توروخدا

a

سلام میشه لطف کنید آدرس یا شماره تماس ایشونو ایمیل کنید خواهش میکنم

افشین ثابت

سلام آقای دکتر وقتی من برنامه تونو توی تلویزیون دیدم واقعا به خودم بالیدم که آدمهای پاک و خدایی مثل شما رو تو کشورمان داریم.من هم مثل شما عاشق طبیعت هستم.هر جا آشغالی رو زمین ببینم سریع اونو برمیدارم.آقای دکتر چند سالی هست که من به یه بیماری بنام بیماری برص یا ویتیلیگو مبتلا شدم و کم کم داره کل بدنم رو میگیره.خواستم بهم کمک کنین که چیکار کنم این بیماری خوب بشه.

فاطمه

ضمن عرض سلام پدر من مردی شصت و پنج ساله هستند که به علت تومورخوش خیم مثانه دوازده بار عمل شدن بعد از عمل حدود سه ماه یاکمتر یابیشتر این دونه ها مجددا درمثانه میزند دوبار هم داروی شیمیدرمانی برای ایشون استفاده شده لطفا اگر راه حلی برای درمان تومور مثانه دارید برایم ارسال کنید باتشکر از شما

نیلوفروحید

سلام پدر من 52 سالشه . 14 فروردین امسال حالش بد شد و دکترا گفتن خونریزی مغزیه اما الان گفتن اشتباه شده, توده داره و نمونه برداری کردن میگن سرطان بدخیم هست و باید شیمی درمانی بشه لطفا بهم ایمیل کنین و بگین میشه کاری کرد بدون شیمی درمانی درمان بشه؟و بهم آدرس یا شماره تلفن بدید.من اصفهان هستم

کیانوش بهادری نژاد

سلام از تهران می خواستم حضوری به شعبه تهران برای درمان بیاییم لطفا راهنمایی کنید

ana

میشه لطفا یه نفر ادرس مطب دکتر رو به من بده؟ خیلی ممنون میشم...

ریحانه

سلام دکتر میخواستم بدونم برای بیماری پارکینسون هم میتونید کاری کنید . خواهشا جواب بدین

ميرآصف

سلام آقاي دكترمن تومور آدنوم هيپوفيز داشتم جراحي كردم كمي باقي مانده و بينايي ام ضعيف شده حالا واسه بهبود بينايي ام و رفع كامل تومور چيكار كنم راهنمايي ام كنيدمتشكرم

پح بحور خوب است

راحله خاتمي اصل

سلام من پافيلي شده ام (ادم لنفاوي پا)به مدت سه سال است مبتلا هستم ادم تا بالاي پام صعود كرده ودرمان نميشه چكاركنم؟

فریدون رحیمی

با سلام و خدا قوت من حدود 5 سال است با خوردن کیوی دچار حساسیت شده ام و همه جور دارو را امتحان کردم برطرف نمیشود حتما" باید دکتر را ببینم لطفا شماره تلفن و یا آدرس مطب دکتر را بدید تا به ایشان مراجعه کنم با تشکر

چگنی

ضمن عرض سلام و خسته نباشید خدمت جناب دکتر پیشنهادی که برای جناب دکتر دارم سفر به استان لرستان است که طبیعت این استان سرشار از داروهای گیاهی است خالی از لطف نیست که جناب دکتر یه بازدیدی از این استان داشته باشند. با تشکر.

بی بی اشرف دهقان

با سلام و خسته نباشید خدمت همه همنوع دوستان و دوست داران طبیعت.rnدر صورت امکان آدرس مطب و شماره تلفن مطب تهران و یا شهرستان جناب دکتر بسکی را به ایمیل بنده ارسال فرمایید . با تشکر فراوان

حسن

من به ایده گیاه خواری وتاثیر معجزه آسای آن احترام می گذارم بخصوص کسانی که مبتلا به بیماری سرطان هستند دریچه امید است ولی توجه داشته باشید خیلی ها هم هستند که عمرهای طولانی بالای صدسال داشته اند وگیاه خوار نبوده اند خود پیامبر از گوشت استفاده می کردند ودین اسلام دستورات دارد چه لزومی دارد که ما معتقد به گیاه خواری مطلق شویم وقتی دین ما مانع نشده است.

سجاد

باسلام وعرض خسته نباشید خواستم لطف کنین ادرس دقیقی ازدکتربسکی یا شماره تماس ازایشون یابرام بفرستین یادروب سایتشون قراربدین بتونم درموردبیماری مادرم ازایشون مشاوره بگیرم مرسی ازلطفتون

فاطمه

سلام من فاطمه ام23سالمه و6ساله مبتلا به4درصد اسكلرودرمي هستم البته اسكلرودرمي موضعي كه الان تحت نظر ودرمان دكترفوق روماتولوژي و استاد پوست از اقاي دكترخواهش ميكنم كمكم كنن من درراستاي ازدواجم ميخام كمكم كنن ممنونم

فراست

با سلام و خسته نباشید خدمت همه همنوع دوستان و دوست داران طبیعت. در صورت امکان آدرس مطب و شماره تلفن مطب تهران و یا شهرستان جناب دکتر بسکی را به ایمیل بنده ارسال فرمایید . با تشکر فراوان

گلی

با عرض سلام وخسته نباشید . حدود پنجاه سال در گنبد کاووس خانمی اولین بچه خود را حامله بود آقای دکتر بسکی پزشکشون بود و در زایمان طبیعی دختر اون خانم به دنیا آمد ، آقای دکتر بسکی با یک سهل انگاری باعث شد که اون دختر بچه عقب مانده جسمی بشه ، خودش هم متوجه شد مدتی بعد به در خانه اون خانم آمد تا وضعیت بچه را ببیند ، فهمید که بله ، بچه دیگر نمیتواند مثل بچه نرمال زندگی کند ، دکتر بسکی باعث شد آن بچه یک عمر محکوم به ماندن در چهار دیواری خانه شد یک عمر عقب مانده جسمی!!! خواستم بگم اون دختر هنوز زنده ست حدود پنجاه سالشه ، و هنوز هم مادر ش میگه دکتر بسکی باعث شد دخترم اینطور بشه ، جهت اطلاع رسانی این مطلب رو نوشتم .

طهماسبی

با سلام و خسته نباشید خدمت همه همنوع دوستان و دوست داران طبیعت. در صورت امکان آدرس مطب و شماره تلفن مطب تهران و یا شهرستان جناب دکتر بسکی را به ایمیل بنده ارسال فرمایید . با تشکر فراوان

حمید

با سلام و ارزوی سلامت برای دکتر عزیز و همگاران محترم در صورت امکان خواهشمندم شماره تلفن یکی از مجموعه هایگیاه خواری رو برام بفرستین با تشکر

موسی

بابا خیلی دل خوشی!!! دمت گرم اعتمادت منو کشته!!!

سهیل

سلام من ساکن شهر گنبدکاووس هستم. منزل ما در نزدیکی بیمارستان دکتر بسکی هستش و به واسطه رفت و آمدم در محل ، برخوردهای زیادی با جناب دکتر داشتم . نمیخام وارد بحث های علمی بشم، در حیطه من هم نیست ، اما ، باید بگم کسی که شما همیشه در تلوزیون دیدید، از صحبت هاش لذت بردید، من صدها برابر لذت بردم. دکتر عزیز ما درسته متولد سبزواره ، البته خود سبزوار هم نه، با تمام احترام به هموطنان سبزواری خودم ، دکتر بسکی بچه ی خاک پاک گنبده. تمام فعالیت های این عزیز بزرگوار در گنبد کامل مشخصه و کمتر فعالیتی در زادگاه خودش داشته . دلیلش رو نمیدونم . ما در گنبد افتخار داریم که دکتر غلامعلی بسکی زندگی میکنه و با افتخار اعلام می کنیم نام گنبد جدای از تاریخ چندین ساله اش ، نام دکتر بسکی بلند آوازه اش کرده. به افتخار دکتر بسکی کلاه از سر برمیداریم و به افتخارش می ایستیم ....

سبزواری

آقا سهیل این هم از بزرگی و برجستگی دکتر بسکیه که فقط متعلق به یک شهر و ناحیه نیستند و همه ایرانی ها ایشونو دوست دارند و متعلق به خودشون میدونن ولی با این حال شناسنامه دکتر بسکی و دو دهه اول زندگی ایشون به وضوح به ما میگه که ایشون فرزند خاک پاک سبزوار هستند و لهجه شون وقتی سبزواری حرف می زنند یا حتی وقتی کتابی حرف میزنن اما ته لهجه سبزواری دارن و رفت و امدهای زیادشون به سبزوار و روستای زادگاهشون در ششتمد همه تعلق خاطر ویژه ایشون به سبزوار و سبزواری ها رو نشون میده اینکه چرا دکتر بسکی االان سالهاست که ساکن سبزوار نیست موضوع دیگه ایه که باید دلایلش رو در زندگی نامه شون و اتفاقات شغلی و تحصیلی و همچنین اتفاقات زندگی شخصیشون جستجو کرد اما اینکه ایشون سبزواری هستند یا نه؟ و به سبزوار علاقه دارند یا نه چیزی نیست که قابل انکار و تغییر باشه.

کوروش

باسلام خدمت اقای دکترمن باشما میخواهم مصاحبه ی تلفنی داشته باشم لطفاشماره تماس بفرماید منتظر جواب شما هستم

ايران نژاد

با سلام من دانشجوی رشته کارشناسی ارشد رشته حقوق بین الملل هستم و به دلیل علاقه به طبیعت موضوع پایان نامه خود را حقوق بین الملل و حمایت از موجودات در حال انقراض انتخاب نمودهام امادر پیدا کردن منابع و موضوعات مرتبط با عنوان پایان نامهدچار مشکل شده ام لطفا در صورت امکان متن ها یا منابع مرتبط با عنوان پایان نامه را در اختیارم قرار دهید. ......

علی

لطفا آدرس یا شماره مطب را بفرستید.

شبنم

سلام لطفاً یه شماره یا ادرس مطب تون رو برام بفرستید ممنون میشم

مه

سلام ایا آقای دکتر کتاب یا سی دی دارن که بشه تهیه کرد؟ث

عابد

از زمانی که آقای دکتر بسکی را در تلویزیون دیدم نظرم راجع به سبک زندگی بیش از پیش تغییر کرد. به طبیعت بیشتر علاقنمد شدم.تغییرات اساسی در سبک غذاخوردن بوجود آوردم. دلم میخواهد از نزدیک بادکترآشنا شوم.ضمنا خودم از مبلغان دوستی و مهربانی با طبیعت هستم. اگرممکن است آدرس ژستی/تلفن/موبایل/محل زندگی دکتررابرایم بفرستید

saeideh

باسلام لطفا شماره تماسي اگر از مطب آقاي دكتر دارين واسم ارسال كنين ممنون

مریم

با سلام و خسته نباشید خدمت جناب اقای دکتر بسکی حدود یکسال است که اثاری از واریس را در پاهایم مشاهده میکنم و درد شدید (احساس سوزش شدید در ناحیه پشت پا)،مدتی ورزش کردم و این احساس رفع شد تا زمانی که به مدت ده روز ورزش و رها کردم و دوباره درد شروع شد در حدی که من نگرانم که نکند فلج شوم، علاوه بر این مشکل دارای سوزش شدید پوست در ناحیه گونه ها هستم به دکتر مراجعه کردم تشخیص دکتر بیماری (درماتیت سبوریک)بود، من احساسه بدی نسبت به جسمم دارم و بسیار نگرانم، لطفن راهنمایی بفرمایی،من 25سال سن دارم. با تشکر

مژگان

صدای من در طنین طبیعت خواهد وزید من دوباره به روح جهان پیوند خواهم خورد... سلام به انعکاس طبیعت چندین سال است که روحم به طبیعت گره خورده است و طرح طبیعت، موسیقی، روان شناسی در ذهن من خطور کرده و به این طرح ایمان راسخ دارم. به دنبال شخصی هستم تا در زمینه صدای طبیعت من را راهنمایی کند. ممنون می شوم به این طرح توجه فرمایید

عبدالله

با سلام علاقه به همکاری در زمینه فعالیتهای محیط زیستی به خصوص جنگل کاری هستم اگر کمکی می توانم بکنم خبر دهید. باتشکر

مهدی

سلام.من 35سال دارم .من استرس فراوان دارم و بیقرارم .لطفا به من بفرمایید که چه کار کنم . با تشکر فراوان از شما بزرگان ایرانی .

hamid

سلام آقای دکتر مردی سی ساله هستم که دکترهای زیادی رفتم برای درمان درد ناعلاج خودم یعنی روماتیسم اگه میشه باتوصیه یک داروی گیاهی مناسب به من کمک کنید خیلی ممنون...

خانم چراغلو

عرض ادب و احترام... آقای دکتر من زن 35 ساله اهل قزوین و به علت بیماری تومور در قسمت لگن و پا در سمت راست مشکل دارم و با دکترهای مجرب در تهران که گفتگو داشتم در تاریخ 1393.12 گفتند که باید هر چه سریع تر پای سمت راستتان قطع شود و الا از بین میروید . من به همراه همسرم در این باب هزینه های بسیاری کردم و چه نزر ها که نکردم. در این میان به دکتری برخورد کردم که مشابه سخنان شما را تکرار می کرد آقای دکتر من مادر 2 فرزند هستم و از شما خواستارم تا برای درمان تومور من تدبیری بیندیشید . منتظر جواب شما هستم ... چراغلو 09366503509

شقایق

من در کمک به طبیعت چه خدمتی میتوانم انجام دهم . من خوشحالم طبیعت فراموش شده هنوز هم دلسوز و نگران دارد امیدوارم همیشه سلامت و موفق باشید. لازم به گفتن است که اینجانب به خاطر افسردگی بیماریهای موقت به سراغم می اید..

پروين

با سلام خواهشمند است شماره تماس يا راه ارتباطي جهت مشاوره جهت يك بيمار سرطاني را به اينجانب اعلام نمائيد. ايشان مبتلا به سرطان سينه مي باشند

عليرضا شعاع

با سلام اينجانب مبتلا به غده خوش خيم تيروكسن هستم . لطفا" براي مداوا راهنمايي فرماييد.

مجتبی گلستان

جناب دکتر سلام ، جوانی هستم 42 ساله تاالان 5 بار بعلت تومور خوشخیمGIST که در محوطه شکم ولگن عمل کردم\r\nمتاسفانه مشکل دوباره عود کرده وپزشکان میگویند نمی شود عمل کرد وجای تومور بد است\r\nآیا طبیعت بکر میتواند به بهبودی من کمک کند\r\n لازم بذکر است درسال 88 یک بار سکته مغزی داشته ام \r\nضمنا من ساکن شیراز هستم

حسن مرادی اصل

برای استاد بسکی عزیز و همه دوستداران و خادمان طبیعت ایران آرزوی سلامتی و توفیق دارم شاگرد سابق استاد حسن مرادی اصل
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما