ساخت راه آهن سبزوار در مراحل پایانی / چانه زنی ها بر سر قرارداد «بالاست»


طبق اعلام مدیرکل ساخت و توسعه راه آهن منطقه دو کشور، تأمین بالاست قشر اول راه آهن سبزوار از قرارداد پیمانکار زیرسازی خارج شده و ردیف اعتباری آن در برآوردِ قرارداد روسازی خط راه آهن سبزوار به تصویب معاونت ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها رسیده است.


این مطلب را علی اکبر مردی آغمیونی در نامه ای به تاریخ 13 اردیبهشت 1400 خطاب به مهندسین مشاور مترا عنوان کرده است.


بالاست لایه‌ای از مصالح سنگی شکسته با قطر متوسط ۲۰ تا ۶۰ میلی‌متر است که مجموعه ریل و تراورس ها بر روی آن قرار می گیرد. تراورس نیز تکیه گاهی بتنی، چوبی و یا فلزی است که ریل ها روی آن بسته می شوند.


از مفاد این نامه چنین بر می آید که ساخت راه آهن سبزوار به مراحل پایانی خود نزدیک شده است. زیرا طبق نظر کارشناسان در پروژه های ریلی، بخش زیرسازی پر زحمت ترین و زمان بر ترین قسمت کار است.


راه آهن سبزوار به طول 48 کیلومتر کوتاه ترین پروژه ریلی کشور است که متاسفانه علی رغم کوتاهی مسیر به یکی از طولانی ترین پروژه ها نیز تبدیل شده است. باید امیدوار بود اکنون که مهمترین بخش های این پروژه در زمینه زیرسازی انجام شده است، بالاست و ریل گذاری نیز هر چه سریعتر به انجام برسد و مردمان سبزوار بتوانند از مزایای اتصال به شبکه ریلی کشور برخوردار شوند.

 

توجه: تصویر نامه مندرج در این پست، اولین بار توسط اسرارنامه منتشر می شود و متعلق به این رسانه است. هر گونه استفاده از این تصویر تنها با ذکر منبع مجاز است.

 

 

WhatsApp Image 2021-08-10 at 15.28.09

 

اسرارنامه اولین رسانه توسعه گرای غرب خراسان با منابع دست اول خبری 

💯با اسرارنامه از جدیدترین اخبار ویژه توسعه ای دیار سربداران مطلع شوید. 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما