اتمام زیرسازی 22 کیلومتر از مسیر راه آهن سبزوار


بر اساس جدیدترین اسناد و مدارکی که به تحریریه اسرارنامه رسیده است، هرچند روند احداث راه آهن سبزوار چه در زمینه آماده سازی مسیر و چه در زمینه ساخت ایستگاه با چالش ها و موانعی مواجه است، با اینحال این پروژه از بعضی جهات پیشرفت قابل توجهی نیز پیدا کرده است به طوری که بررسی نامه های رسمی معاون وزیر راه و شهرسازی نشان می دهد زیرسازی بیش از 22 کیلومتر از مسیر به اتمام رسیده است.

مجله اینترنتی اسرارنامه تصمیم دارد در این مطلب و چند مطلب بعدی، جهت اطلاع مخاطبان گرامی خود بعضی از اسنادی که در اختیار دارد را منتشر کند.

در همین راستا طبق نامه ای که خیراله خادمی معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در تاریخ 7 اردیبهشت 1400 به مهران کفاش دیگر معاون وزیر راه در امور حقوقی، مجلس و استان ها نوشته است، پیشرفت فیزیکی زیرسازی کل مسیر راه آهن سبزوار را 89 درصد اعلام کرده و گفته: در حال حاضر زیرسازی 22 کیلومتر از مسیر به اتمام رسیده و زیرسازی حدود 20 کیلومتر از مسیر دارای 95 درصد پیشرفت فیزیکی بوده و آماده ریلگذاری می باشد و 6 کیلومتر انتهای مسیر نیز دارای پیشرفت فیزیکی حدود 50 درصد است.

وی همچنین بیان کرده است: با توجه به مشکلات مالی پیمانکار و مطالبات انباشته بالغ بر 280 میلیارد ریال و عدم تأمین میلگرد مورد نیاز برای ساخت ابنیه فنی باقی مانده جهت اتمام عملیات بخش زیرسازی طرح، نیاز به تأمین اعتبار 768 میلیارد ریالی می باشد.

خادمی همچنین در این نامه به مهران کفاش، درباره بخش ساخت ایستگاه راه آهن سبزوار نیز گفته است: عملیات این پروژه 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هزینه لازم برای اتمام احداث ساختمان ایستگاه سبزوار 900 میلیارد ریال می باشد و مطالبات پیمانکار ساخت ایستگاه نیز حدود 90 میلیارد ریال است.

به گفته این معاون وزیر راه: در حال حاضر بخش روسازی راه آهن سبزوار فاقد قرارداد اجرایی بوده و در حال انجام برگزاری تشریفات مناقصه و تعیین پیمانکار است و نیاز به تأمین 4752 میلیارد ریال اعتبار برای اتمام کار روسازی می باشد.

در این نامه همچنین اشاره شده است که کل مسیر راه آهن سبزوار به طول 48 کیلومتر بوده و عملیات زیرسازی آن از سال 1390 آغاز گردیده است.

اکنون که به گفته مقامات وزارت راه و شهرسازی پیشرفت فیزیکی زیرسازی راه آهن سبزوار 89 درصد برآورد شده است، می توان گفت نیمی از راه این پروژه سرنوشت ساز برای غرب خراسان رضوی طی شده و بنابراین می طلبد که با تلاش و پیگیری و جدیت نمایندگان، فرماندار و سایر مسوولان اجرایی در استان و شهرستان برای طی شدن نیم دیگر راه و رسیدن مردم دیار سربداران به آرزوی دیرینه خود جهت اتصال به شبکه ریلی کشور گام های بعدی محکم تر برداشته شود.

تصاویر مندرج در انتهای این صفحه، مربوط به کارگاه ساخت راه آهن سبزوار در سالهای گذشته و متعلق به آرشیو مجله اینترنتی اسرارنامه است. هرگونه استفاده از این تصاویر تنها با ذکر منبع مجاز است.

Scan_0001

 

Scan_0002

 

 شده 7-1

 

 شده 4

 

 شده8

 

 شده2

 

 

 شده 6-1

 

 شده-1

 

 شده 3

 

 شده 9

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما