در انتخابات ششمین دوره شورای شهر؛

گروه همیاران توسعه و تحول سبزوار نامزدهای مورد حمایت خود را اعلام کرد

گروه همیاران توسعه و تحول سبزوار با ارائه بیانیه ای نامزدهای مورد حمایت خود در انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر سبزوار را اعلام کرد.

بر مبنای این بیانیه، گروه همیاران توسعه و تحول سبزوار در انتخابات 28 خرداد ماه از آقایان ابراهیم ابراهیم نژاد، امیرحسین الهی، علی حاتمی اصل، میثم حسین آبادی، علیرضا رادمان، دکتر رضا روشنفکر، دکتر هادی شکیبا زاهد، حسین مولوی نسب و امین اله مظلوم حمایت می کند.

متن کامل بیانیه به همراه تصاویر نامزدها به شرح زیر است:

 باسمه تعالی

بیانیۀ جمعی از شهروندان در حمایت از چند نفر از
نامزدهای محترم ششمین دورۀ انتخابات شورای اسلامی شهر سبزوار

دیباچه
همان گونه که همشهریان عزیز مستحضرند، یکی از ارکان مهم و تاثیرگذار در ادارۀ بخشی از امور مربوط به شهر ، تشکیل شورای شهر با آرای مستقیم مردم در چهارچوبۀ قوانین بالادستی و برگرفته از قانون اساسی کشور است. بی تفاوت عبور کردن از کنار این امر مهم و یا کم توجهی به روند انتخاب اعضای این شورا، در حقیقت بی تفاوتی به سرنوشت شهر و منطقۀ خود و در نهایت عدم استفادۀ درست از ارادۀ مردم و ظرفیت قوانین موجود در جهت توسعه و تحول و رفاه مردم خویش است.

به همین سبب، جمعی از شهروندان دلسوز و علاقه مند به رشد و توسعه و تحول شهر سبزوار، به صورت خود جوش تصمیم گرفتند تا به قدر توانایی خویش، نقش مثبت و تاثیرگذاری را در این امر مهم ایفا کنند. این افراد از حدود نیمۀ اردیبهشت ماه 1400 گرد هم آمدند و پس از چندین جلسه مشورت و گفتگو پیرامون اهمیت شورای شهر و نقش مردم این دیار، ضمن ادای احترام و تشکر از همۀ نامزدهایی که احساس تکلیف خدمتگزاری به مردم این شهر را کردند و خود را در معرض آرای مردم این شهر گذاشتند، در انتخاب افرادی که از نظر آنان، تعهد، کارآمدی، توانایی، دلسوزی و علاقه مندی به رشد و توسعۀ شهر شایستگی نسبی بیشتری دارند، از سر احساس تکلیف و ایفای نقش تاثیرگذار شهروندی، تصمیم گرفتند تا افرادی را از میان نامزدهای شورای اسلامی شهر شناسایی کرده، به مردم معرفی کنند. روشن است که مردم شهر مانند همیشه از حق انتخاب آزاد برخوردارند و با تشخیص خود، نمایندگان اصلح خویش را انتخاب خواهند کرد. اعضای این شورا بر این باورند که معرفی چند تن از نامزدها به مردم شریف سبزوار، به معنی عدم شایستگی و صلاحیت فردی دیگر نامزدهای محترم نیست.


نگاهی به اهداف و مرامنامه
برای آشنایی بیشتر با اهداف و مرامنامۀ این جلسۀ مشورتی و نحوۀ انتخاب 9 نفر از بین نامزدهای محترم، مطالبی به شرح زیر به استحضار مردم شریف سبزوار و نامزدهای محترم ششمین دورۀ شورای اسلامی شهر می رسد.

1- این شورا کاملا خودجوش و مردمی و از سر احساس تکلیف و علاقه به رشد و توسعه و تحول شهر ایجاد گردیده، هیچ گونه وابستگی جناحی، سیاسی، سلیقه ای به حزب و گروه و نهادی ندارد.

2- اعضای این شورا از اقشار مختلف جامعۀ شهری هستند و تلاش شده تا نمایندگانی از اکثر اقشار مختلف مردم در آن حضور داشته باشند، از جمله: روحانیون؛ دانشگاهیان؛ فرهنگیان؛ ورزشکاران؛ هنرمندان؛ تولید کنندگان؛ صنعتگران، اصناف؛ خیرین و ...

3- این شورا از هیچ منبع خاصی اعتبار مالی دریافت نمی کند و هزینه های محدود برگزاری جلسات و تبلیغات لازم و نحوۀ گزینش نامزدها را خود اعضای شورا تامین می کنند.

4- اعضای شورا به همۀ نامزدهای محترم ششمین دورۀ شورای شهر، که احساس تکلیف کرده، در تشکیل این امر مهم قدم پیش گذاشتند احترام می گذارد و از آنان سپاسگزاری می کند و قصد تخریب یا تبلیغ سوء در مورد هیچ نامزدی را ندارد.

5- در گزینش و معرفی لیستی متشکل از 9 نفر از نامزدهای مورد وثوق این شورا هیچ گونه اعمال نظر شخصی، حزبی، جناحی و سلیقه ای دخالت نکرده و تحت تاثیر القائات هیچ نهادی قرار نگرفته اند.

6- نحوۀ انتخاب 9 نفر از نامزدها از بین تمامی نامزدهای محترم ششمین دورۀ شورای شهر، به شرح زیر صورت گرفت:

اعضای مشورتی شورا ابتدا نامزدهای مورد نظر خود را در برگه هایی نوشتند و با جمع آوری این برگه ها و شمردن آرا، 27 نفر از نامزدهای محترم برگزیده شدند؛ سپس از آنان دعوت به عمل آمد که در صورت تمایل، مشخصات خود، سوابق کاری و برنامه هایشان را برای اعضای شورا ارسال کنند و در زمانی که برای آنان مشخص شده بود جهت انجام گفتگو در جهت معرفی خود و تبیین برنامه های خویش و پاسخ به پرسش های اعضای شورا حاضر شوند، که خوشبختانه این حرکت با استقبال این بزرگواران روبرو شد و همگی در این جلسات حضور پیدا کردند. پس از انجام این کار – که در چند جلسه صورت گرفت- با رای مخفی اعضای شورا، 9 نفر در اولویت قرار گرفتند که اسامی آنان به استحضار خواهد رسید.


ملاک های منتخبین
ملاک هایی را که اعضای این شورا برای دعوت از نامزدهای ششمین دورۀ شورای اسلامی شهر سبزوار و انتخاب جمعی از آنان در نظر گرفته اند به شرح زیر است:
1- دارا بودن حداقل مدرک کارشناسی در یکی از تخصص های مورد نیاز شورا.
2- داشتن سلامت روانی و جسمانی در حد شناختی که اعضای شورا از نامزدها دارند.
3- برنامه محور بودن نامزدها در امور مربوط به حدود وظایف و اختیارات شورای شهر.
4- علاقه مندی اثبات شده به توسعه و تحول شهر و امکان صرف وقت در راستای وظایف اعضای شورا و حل مشکلات و معضلات شهر.
5- کسانی که حداقل دوسوم عمر خود را در سبزوار زندگی کرده باشند، در شرایط مساوی در اولویت قرار می گیرند.
6- شناخت کافی از مشکلات و نیازها و نابسامانی های موجود شهر و داشتن برنامۀ قابل اجرا برای رفع و حل این مشکلات در چارچوبۀ اختیارات و وظایف شورای شهر.
7- داشتن برنامۀ عملی و راهکارهای قانونی برای ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری، به گونه ای که هم تضمین کنندۀ عملی کردن برنامه ها باشد و هم فشار غیر متعارف بر معیشت و زندگی مردم شهر وارد نیاورد.
8- توانایی و همگرایی نامزد پیشنهادی با دیگر اعضای شورا و امکان ارتباط مناسب و موفق با مسئولین شهر و استان.
9- اطلاع کافی از قوانین و مقررات موجود بالادستی و وظایف شوراها و قوانین کشوری که به نحوی مربوط به وظایف و اختیارات شورای شهر می شود.
10- برخورداری از سابقۀ خوب در امر تلاش برای توسعه و تحول شهر، از جنبه های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و سایر اموری که مربوط به شهر سبزوار می شود.


ضمن احترام به همۀ نامزدهای محترم ششمین دورۀ شورای اسلامی شهر سبزوار و تشکر مجدد از حضور آنان در عرصۀ انتخابات، نام و مشخصات 9 نامزد محترم برگزیده– که با عنوان «همیاران توسعه و تحول سبزوار» فعالیت انتخاباتی می کنند- به ترتیب حروف الفبا، به شرح زیر به استحضار مردم شریف سبزوار می رسد:
نامزدهای برگزیده همیاران توسعه و تحول

1) ابراهیم ابراهیم نژاد
2) امیرحسین الهی
3) علی حاتمی اصل
4) میثم حسینآبادی
5) علیرضا رادمان
6) رضا روشنفکر
7) هادی شکیبا زاهد
8) حسین مولوی نسب
9) امین¬اله مظلوم

 

نام و مشخصات اعضای شورای مشورتی، که صرفا حمایت های معنوی و تبلیغاتی از 9 نامزد منتخب محترم خود با عنوان «همیاران توسعه و تحول سبزوار» می کنند و در هزینه های مادی و تبلیغاتی آنان هیچ نقشی ندارند، به شرح زیر است:

1- آقای جلال تعصبی: پیشکسوت فرهنگی، عضو سابق شورای اسلامی شهر سبزوار
2- آقای غلامرضا جعفری: پیشکسوت فرهنگی، مدیرعامل صندوق قرض الحسنه میعاد احسان
3- حجت الاسلام دکتر خاتمی: عضو هیئت علمی دانشگاه حکیم سبزواری، ریاست سابق دفتر نهاد رهبری دانشگاه
4- آقای منوچهر خیراندیش: کارآفرین و مدیرعامل مجتمع تولیدی بتن اسوه، عضو اتاق بازرگانی خراسان رضوی
5- آقای محسن سعادت منش: کارآفرین و مدیر هلدینگ صنعتی اسرار پویای شرق، عضو اتاق بازرگانی ایران و کشورهای اوراسیا
6- آقای علیرضا شرافت: هنرمند پیشکسوت، ریاست سابق انجمن خوشنویسان سبزوار
7- دکتر سید نورالله رضوی: ریاست سابق اداره ارشاد اسلامی سبزوار، مدیر فرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری
8- آقای علی عسکری: پیشکسوت فرهنگی، ریاست سابق تربیت بدنی آموزش و پرورش
9- آقای محمود فتح الهی: مسئول دفتر نماینده مجلس شورای اسلامی، شهردار سابق شهر داورزن
10- آقای محمد گرامی فر: حقوقدان پیشکسوت، وکیل پایه یک دادگستری
11- آقای موسی الرضا گلدانی: ریاست سابق دبیرستان نمونه باقرالعلوم، پیشکسوت فرهنگی
12- دکتر عباس محمدیان: عضو هیئت علمی دانشگاه حکیم سبزواری ، ریاست سابق دانشگاه حکیم سبزواری
13- آقای علی محمدیان: کارآفرین و مدیر عامل شرکت تعاونی ارژن چوب شرق، مدیرعامل سابق شرکت تعاونی درودگران
14- آقای رضا مناجاتی پور: ریاست سابق حراست دانشگاه حکیم سبزواری، مدیرمالی سابق دانشگاه حکیم سبزواری
15- حجت الاسلام دکتر احمد وحید: پیشکسوت دانشگاه حکیم سبزواری ، پدر شهید ، ریاست سابق دانشگاه پیام نور
16- آقای محمد همایی: مدیر سابق دفتر ریاست دانشگاه حکیم سبزواری، مدیر فنی سابق و رئیس هیئت مدیره شرکت چند منظوره دانشگاه حکیم سبزواری

به امید شرکت حداکثری مردم شریف سبزوار در انتخابات و با آرزوی شهری توسعه یافته و متحول در همۀ جنبه ها در آینده ای نه چندان دور.


          محمد همایی                           دکترعباس محمدیان
      دبیر مجمع مشورتی                     رییس مجمع مشورتی ِ
به نمایندگی جمعی از مدیران دانشگاهی، فرهنگیان، هنرمندان و کارآفرینان سبزوار

a6aed1c5-0753-4f85-86ed-ddd10eee5024

 

f858cd64-b0b9-4c5f-a706-2a826313d667

 

28058cef-b5ce-4726-a97a-cfd38398b29e

 

62b6640a-83a3-4b54-92d5-968598f29963

 

e4bad278-3b39-43ab-b3ea-4daf8ea1f368

 

2ea6badf-d2b5-4ed3-abfe-7ea18c64d166

 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما