دلسوزان توسعه و رسانه های غرب خراسان هوشیار باشید؛

راه آهن سبزوار سیاسی و انتخاباتی نشود!

 

پایگاه خبری سبزوار دوربین نوشت:

🔺دوباره به ایام انتخاباتی دیگر رسیدیم و پروژه راه آهن سبزوار، بحث داغ برخی سیاسیون و رسانه های سبزوار شد. ابتدا خبر ترک کار پیمانکار به خاطر وصول نشدن مطالباتش و تعطیلی کارگاه پروژه مطرح شد و مدت کوتاهی بعد از آن آقای سبحانی فر نماینده سابق سبزوار از اختصاص 20 میلیارد تومان بودجه به این پروژه خبر داده است! هرچند اکنون آقای سبحانی فر دیگر به لحاظ جایگاه شغلی (در وزارت ارتباطات) در موقعیت مرتبطی با راه آهن سبزوار زیر نظر وزارت راه و شهرسازی نیست که قانوناً بتواند وضعیت آن را دنبال کند و درباره آخرین وضعیت آن خبر بدهد، ولی باز هم می توانیم این تلاش ایشان را به فال نیک بگیریم که همچنان پیگیر پروژه های توسعه ای شهر و دیارشان هستند. اما در عین حال یک نکته و شاید یک گلایه نیز درباره این اظهار نظر اخیر ایشان مطرح است که در ادامه شرح داده می شود.

🔺آقای سبحانی فر 8 سال نماینده مجلس بود و راه آهن سبزوار به عنوان کوتاه ترین پروژه ریلی کشور که عملیات اجرای آن از شهریور 90 (یک سال قبل از ورود آقای سبحانی فر به مجلس نهم) آغاز شده بود، می بایست بر اساس برنامه ریزی ها و همچنین طبق وعده های قبلی در نخستین سالهای هشت سال نمایندگی ایشان به بهره برداری می رسید. خصوصا که به خاطر داریم رئیس جمهور روحانی در اردیبهشت 97 به سبزوار سفر کرد و تکمیل پروژه راه آهن سبزوار با اختصاص بودجه ای ویژه یکی از سه مصوبه اصلی سفر او برای سبزوار بود. رئیس جمهوری که اتفاقا به لحاظ طیف فکری و سیاسی هم جناح جناب سبحانی فر بود و همه چیز مهیا بود تا کوچکترین پروژه ریلی کشور تا به حال به پایان رسیده باشد و مردم سبزوار از این زیرساخت مهم مواصلاتی برخوردار شده باشند.

🔺با اینحال متاسفانه همه شواهد و قراین نشان دهنده آن است که آقای سبحانی فر در این سالها همت کافی را برای راه اهن سبزوار به خرج نداده و فرصت های طلایی را از دست داده است، اینک ولی معلوم نیست آیا ایشان می تواند جبران مافات کند و بخشی از آنچه را که در این پروژه باید در دوره نمایندگی خود به سرانجام می رساند، اکنون در وقت اضافه ای که هنوز دولت نزدیک به گرایش سیاسی ایشان روی کار است و خود آقای سبحانی هم در آن نقشی دارد، به سرانجام برساند؟

🔺از طرف دیگر امیدواریم دلسوزان توسعه دیار سربداران و نیز کلیه اصحاب رسانه، حواسشان به این موضوع باشد که تحت هیچ شرایطی اجازه ندهند، مهمترین پروژه های زیرساختی شهر و دیارمان بیش از این سیاسی و انتخاباتی شود و هیچ یک از دو اردوگاه اصلاح طلبی یا اصولگرایی پشت آن سنگر بگیرند و اهداف و مطامع خود را دنبال کنند.

🔺و اما بر اساس اسنادی که به دست ما رسیده است، نامه نگاری ها برای اختصاص بودجه های لازم و جلوگیری از تعطیلی کارگاه راه آهن سبزوار توسط پیمانکار حداقل از برج آذر سال گذشته از مسیرهای قانونی و رسمی در جریان است. به طوری که خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در 15 آذر 99 طی نامه ای به دکتر عدل معاون فنی و توسعه امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور، وضعیت فعلی راه آهن سبزوار را شرح داده و خواستار تخصیص 100 درصد اعتبار سال جاری این پروژه شده بود.

🔺شرکت ساختمانی متاراه به عنوان پیمانکار ساخت راه آهن سبزوار نیز در بهمن ماه گذشته ضمن تنظیم نامه ای به دکتر خادمی معاون وزیر ضمن بیان یک شرح مختصراز پروژه اعلام کرده بود در حال حاضر 42 کیلومتر از مسیر، آماده ریل گذاری است و سپس با بیان مطالبات 27 میلیارد تومانی این شرکت، خواستار تخصیص اعتبار مورد نیاز پروژه راه آهن سبزوار جهت جلوگیری از رکود عملیات شده بود.

🔺در تاریخ 22 فروردین امسال نیز مجدداً خیراله خادمی معاون وزیر طی نامه ای به دکتر عدل معاون امور زیربنایی سازمان برنامه و بودجه پیشرفت فیزیکی بخش زیرسازی مسیر را بیش از 88 درصد اعلام کرده بود، درخواست تخصیص اعتبار سال جاری را ارائه نمود.

🔺راه آهن سبزوار به طول 48 کیلومتر کوتاه ترین پروژه ریلی کشور است که اجرای آن از شهریور 90 آغاز شده است. اگر هر یک از مدیران و نمایندگان شهرستانی، استانی و کشوری واقعا برای این پروژه دل می سوزاندند و به جای حرف و وعده های بی شمار واقعا در این سالها پیگیر آن می شدند، تا به حال باید چند مرتبه افتتاح شده بود و مردم دیار سربداران از نعمت راه اهن برخوردار می شدند. اینجاست که باید خطاب به همه این مسوولان محترم گفت: ز تعارف کم کن و بر مبلغ افزای!

منبع: سبزواردوربین

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما