شماره هفتم فصلنامه بیهق نامه ویژه مرحوم دکتر سید محمد علوی مقدم منتشر شد

در روزگاری که به واسطه شیوع کرونا و نیز به جهت برخی دیگر از دشواری های اقتصادی و اجتماعی، کمتر رمق و مجالی برای پرداختن به پاسداشت ها و بسیاری از برنامه ها و فعالیت های فرهنگی باقی است، در عرصه رسانه همچنان می توان چراغ یاد و  خاطره بزرگان را به خوبی روشن نگاه داشت. البته اگر رسانه فعال و دغدغه مندی وجود داشته باشد. 

خوشبختانه در سبزوار طی سالهای اخیر نشریه های کاغذی معتبری نظیر ستاره شرق و بیهق نامه به صورت مستمر به فعالیت پرداخته اند که آرشیو گرانبهایی از چند سال فعالیت خود به جای گذاشته اند. فصلنامه بیهق نامه که به لحاظ سطح کیفی یک مجله پژوهشی فراتر از سطح نشریات معمول محلی محسوب می شود، از سال 96 فعالیت خود را شروع کرده و در شماره های قبلی با گردآوری ده ها مقاله از نویسندگانی صاحب نظر، به بزرگانی نظیر ابوالفضل بیهقی، خواجه نظام الملک توسی، ابوالحسن علی بن زید بیهقی (فرید خراسان)، عطاملک جوینی و  حکیم حاج ملاهادی اسرار سبزواری پرداخته است.

پایگاه خبری سبزواریان خبر انتشار هفتمین شماره از فصلنامه بیهق نامه را به شرح زیر درج کرده است:

از شماره هفتم فصل‌نامه «بیهق‌نامه» رونمایی شد

از هفتمین شماره فصل‌نامه بیهق‌نامه، ویژه زنده‌یاد سیدمحمد علوی‌مقدم در مراسم دومین سالگرد او رونمایی شد.

طرح روی جلد این نشریه – که در تصویر قابل مشاهده است – توسط محبوبه جعفری، طراح سبزواری و با دست طراحی شده است.گستره انتشار فصل‌نامه بیهق‌نامه، سراسری است.

این نشریه در هر شماره به یکی از مشاهیر غرب خراسان رضوی می‌پردازد.

بیهق‌نامه، به سردبیری و صاحب‌الزمان مهدی مقصودی منتشر می‌شود.

سیدمحمد علوی‌مقدم که شماره هفتم بیهق‌نامه به او می‌پردازد، مترجم، پژوهشگر و استاد سبزواری دانشگاه فردوسی مشهد بود او، «چهره ماندگار» در ادبیات فارسی شناخته شده بود.

 

IMG_20201001_204737_173-1024x649

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما