دوبانده کردن جاده حادثه خیز سبزوار – اسفراین مورد توجه سرپرست جدید فرمانداری سبزوار

امید برومندی / مجله اینترنتی اسرارنامه

سرپرست جدید فرمانداری سبزوار در نخستین روزهای کاری خود، با پیگیری اجرای بعضی از پروژه های مهم عمرانی و زیربنایی در غرب خراسان مورد توجه رسانه ها قرار گرفت.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه در حالیکه حدود دو هفته از فوت 14 نفر از مسافران محور سبزوار – اسفراین در یک سانحه رانندگی می گذرد به نظر می رسد دکتر حسن شاد به درستی پروژه دوبانده کردن محور سبزوار – جوین – اسفراین را در نخستین روزهایی که سکان فرمانداری بزرگترین شهر نیمه غربی خراسان را به دست گرفته، به عنوان یکی از اولویت هایش مد نظر قرار داده است.

جاده ای که غیر از این سانحه مرگبار اخیر، قبلا نیز به خاطر ترددهای زیاد و وجود مراکز جمعیتی مهم و صنایع عمده غرب خراسان در این محور همواره بستر حوادث بسیار خطرناک و جانکاهی بوده است و لزوم دوبانده و یک طرفه شدن آن از سالها قبل حس شده بود اما به نظر می رسد مسوولان مربوطه اکنون بیش از پیش به ضرورت آن پی برده اند و پایگاه خبری اسرارنامه چند روز قبل نیز یادداشتی تحت عنوان «آن هفت جان گرامی» به همه این موارد اشاره کرده بود.

حسین شاد همچنین در همین نخستین روزهای تصدی سرپرستی، پیگیر ساخت مجتمع فرهنگی هنری این شهر به عنوان یکی از نیازها و مطالبات مردم شده است.

البته باید امیدوار بود این بازدیدها و پیگیری ها که رسانه ای هم شده است به صورت صد در صد نمادین و نمایشی نباشد و واقعا منجر به اختصاص بودجه های لازم و پیشرفت سریع کارها بشود.

 

خبرگزاری ایرنا جدیدترین خبرهای مربوط به دوبانده کردن جاده سبزوار - اسفراین و ساخت مجتمع فرهنگی هنری سبزوار را به شرح زیر منتشر کرده است:

 

ساخت باند دوم جاده سبزوار - اسفراین آغاز شد

سبزوار- ایرنا- سرپرست فرمانداری سبزوار گفت: ساخت بخشی از باند دوم مسیر جاده‌ای سبزوار - اسفراین به طول ۱۰ کیلومتر آغاز شده است.

حسین شاد روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی این پروژه افزود: ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر دو سال پیش رییس جمهوری به خراسان رضوی برای عملیات دو بانده شدن جاده سبزوار واقع در غرب خراسان رضوی به اسفراین واقع در جنوب استان خراسان شمالی اختصاص یافته بود.

وی طول مسیر جاده زمینی سبزوار - اسفراین را ۱۱۰ کیلومتر ذکر و بیان کرد: مرحله نخست ساخت جاده دو بانده شدن این مسیر در قالب اجرای ۱۰ کیلومتر از طول آن هم‌اینک در حال اجرا است.سرپرست فرمانداری سبزوار ادامه داد: جاده سبزوار - جوین - اسفراین یکی از مسیرهای پرترافیک و خطرناک در مجموعه راههای شهرستان سبزوار است.

وی گفت: اخیرا طی تصادفی زنجیره‌ای در مسیر باریک کنونی سبزوار - اسفراین ۱۴ نفر جان باختند.

شاد افزود: عملیات زیرساختی و روسازی ۱۸ کیلومتر از مرحله نخست این طرح در قالب یک قطعه ۴۰ کیلومتری صورت می‌گیرد.

طول مسیرهای جاده‌ای شهرستان سبزوار هزار و ۵۰۰ کیلومتر شامل ۸۵ کیلومتر بزرگراه، ۵۳ کیلومتر راه اصلی، ۱۸۰ کیلومتر راه فرعی و بقیه راه روستایی است.

سبزوار در فاصله ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

مرکز شهرستان ۱۳۰ هزار نفری اسفراین در فاصله ۶۹ کیلومتری جنوب بجنورد مرکز استان خراسان شمالی و ۱۱۰ کیلومتری شمال سبزوار در استان خراسان رضوی قرار دارد.

 

 

۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار فرهنگی به سبزوار اختصاص یافت


سبزوار- ایرنا- سرپرست فرمانداری سبزوار گفت: ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار در حوزه امور فرهنگی برای ساخت مجتمع فرهنگی هنری این شهرستان وافع در غرب خراسان رضوی اختصاص یافت.

حسین شاد روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از طرحهای عمرانی در جمع خبرنگاران افزود: ساخت مجتمع فرهنگی همیشه به عنوان یکی از مطالبات فرهنگی شهروندان سبزواری مطرح بوده است.

وی ادامه داد: بر اساس رویکرد توسعه فرهنگی دولت تدبیر و امید به این مطالبه شهروندان سبزواری در جریان سفر استانی رییس جمهوری پاسخ داده شد.

سرپرست فرمانداری سبزوار گفت: بر این اساس از محل اعتبارات سفر رییس جمهوری ۳۰۰ میلیارد ریال برای ساخت مجتمع فرهنگی هنری این شهرستان در نظر گرفته شده است.
وی افزود: در گام نخست یک سوم این مبلغ جذب شده و عملیات اجرایی ساخت مجتمع فرهنگی هنری سبزوار آغاز شده است.

شاد ادامه داد: این مجتمع فرهنگی در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع و ساختمان سه هزار و ۷۰۰ مترمربعی از بخشهای رواق، نگارخانه و سالن اجتماعات برخوردار است.

وی گفت: همچنین در چارچوب طراحی معماری ساختمان مجتمع فرهنگی هنری سبزوار از برخی نمادها و آثار تاریخی همین شهرستان استفاده می‌شود.

مرکز شهرستان سبزوار در فاصله ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است. این شهرستان مرکب از سه بخش "مرکزی، ششتمد و روداب" است. ۷۸ هزار نفر از جمعیت سبزوار در ۲۲۲ روستای این شهرستان سکونت دارند.

سبزوار پس از مشهد و نیشابور، با ۳۰۶ هزار نفر جمعیت سومین شهرستان پرجمعیت استان خراسان رضوی است. شهر سبزوار نیز با ۲۴۷ هزار نفر سومین شهر بزرگ این استان محسوب می‌شود.

سبزوار با نام پیشین "بیهق" در طول زمان نماد تاریخ و علم و همواره یکی از مهمترین مراکز جمعیتی، دانشگاهی، فرهنگی، اسلامی و تاریخی ریشه‌دار در شمال شرق فلات ایران بوده بطوری که فعالیت مراکز فرهنگی، علمی، دانشگاهی و همچنین حوزه‌های علمیه آن پیشینه‌ای دیرین دارد.

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما