آقای کلمیشی شما که اینکاره نیستید، بیخیال صدا و سیما و «شو شهردار جهادی!»

مجله اینترنتی اسرارنامه 

قربانعلی کلمیشی رئیس شورای شهر سبزوار که در فضای اینستاگرام به عنوان رسانه ای نزدیک و بی واسطه با مردم حضور پر رنگی دارد، این روزها طی پست ها و استوری های مختلفی دغدغه های خود درباره معضلات آبگرفتگی های شدید معابر را در هنگام بارندگی های فروردین ماه سبزوار با مخاطبانش به اشتراک گذاشته و عملکرد شهرداری را مورد نقد قرار داده است.

وی حتی در یکی از پست های اخیر خود با بازنشر پستی از کانال تلگرامی رصد، سمانه علی اکبری خبرنگار صدا و سیمای خراسان رضوی را، که کارمند روابط عمومی شهرداری سبزوار نیز هست، مورد این نقد قرار داده که به خاطر حقوق بگیری از شهرداری، در گزارش های خود با به راه انداختن «شو شهردار جهادی» به وارونه نمایی حقیقت می پردازد.

اینکه آقای کلمیشی از مشکلات مردم با خبر است و به درستی شهرداری را به خاطر کم کاری هایش مورد انتقاد قرار می دهد، کار خوبی است. اما یک سئوال مهم را پیش می آورد، آن هم اینکه آیا یک عضو شورا هم باید مانند شهروندان عادی تنها به گله گزاری و شکایت از کم کاری های شهرداری بپردازد و خودش را با بیان اینکه ما چند جلسه گذاشته ایم و در بودجه اعتباراتی برای بحث آبگرفتگی معابر در نظر گرفته ایم، دلخوش و مبرا کند؟

آیا در شورایی که او خود ریاست آن را برعهده دارد، به جز غر زدن، هیچ روش موثری برای پاسخگو کردن و به عمل واداشتن شهردار وجود ندارد؟

واقعا معنی این انتقاد آقای کلمیشی چیست؟ مگر غیر ازاین است که شورائیان باید از ضعف ها و کمبودهای کار شهرداری خبر می داشتند که دارند. اصلا مگر خود آقای کلمیشی به عنوان رئیس شورای شهر از معضل آبگرفتگی های شدید معابر در زمان حتی هر بارندگی کوچکی، خبردار نیست؟ خب پس چرا نمی توانند یا نمی خواهند کاری کنند؟

حال بیایید فکر کنیم صدا و سیما در رابطه با آبگرفتگی های اخیر گزارشی کاملا انتقادی کار می کرد و درد دل مردم را به خوبی بیان می کرد. اما آخرسر چه کسانی اولین و بیشترین وظیفه را برای رسیدگی به عملکرد شهرداری داشتند؟ آیا این مستقیما به خود شورای شهر بر نمی گردد که شهرداری را که خودشان روی کار آورده یا ابقا کرده اند، پاسخگو کنند؟

آقای کلمیشی عزیز بدانید مردم همان اندازه که از بعضی گزارش ها و خبرهای جهت دار رسانه های روابط عمومی محور و ملابنویس مسئولان شهرستان حرص می خورند، از بی عملی و عاجزی شما مسئولان و نمایندگان هم در هر سمت و موقعیتی که هستید رنجیده خاطرند.

جناب کلمیشی گرامی خودتان بهتر می دانید که سید علی کوشکی اکنون حدود 4 سال است که توسط شورای قبلی به شهرداری سبزوار گماشته شد و شورای جدید نیز وی را در این سمت ابقا کرد تا او یکی از طولانی ترین دوره های تکیه زدن بر صندلی شهرداری سبزوار را به نام خود ثبت کند. او در همین دوره علناً با عدم حضور خود در جلسات شورای شهر و عدم پاسخگویی صحیح به نمایندگان مردم در پارلمان محلی غرب خراسان رضوی نشان داده است، شوراییان را چندان جدی نگرفته و حتی در بعضی موارد انگار آن ها را به تمکین خود درآورده است.

حالا دیگر چه فرقی می کند خبرنگاران چه گزارش هایی بدهند و رسانه ها نقد کنند یا تعریف، آخرش شما که این کاره نیستید! اکنون فقط مردم سبزوارند که باید بعد از این در انتخاب هایشان دقت بیشتری داشته باشند.

553750db7d-5e95b2567a1ed84a018b7624

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما