سبزوار در ردیف پر باران ترین شهرهای خراسان رضوی در سال زراعی 99-98

بر اساس آخرین آمار ارائه شده در وبسایت پرتال هواشناسی خراسان رضوی در بین 20 ایستگاه سینوپتیک این استان، در سال زراعی جاری از ابتدای مهر 98 تا به این لحظه صبح یکشنبه 24 فروردین 99 در ردیف 5 شهرستان پربارندگی خراسان رضوی قرار گرفته است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه میزان بارندگی های سبزوار تا امروز 263 میلیمتر ثبت شده است که نسبت به سال گذشته 9 درصد افزایش و نسبت به دوره بلند مدت آماری 78 درصد افزایش را نشان می دهد.

بر مبنای همین گزارش تا به این لحظه بیشترین بارندگی در خراسان رضوی با 289 میلیمتر متعلق به تربت حیدریه است و شهرستان های کاشمر با 287 ، فریمان با 278، نیشابور با 270 و سبزوار با 263 میلیمتر در رتبه های دوم تا پنجم بیشترین میزان بارندگی های ایستگاه های سینوپتیک استان قرار دارند.

همچنین کمترین بارندگی های امسال تا به  این لحظه مربوط به شهرستان تایباد با 171 میلیمتر است و پس از آن شهرستان های گناباد با 185 ، بردسکن با 201 ، بجستان با 202 و درگز با 210 میلیمتر در جایگاه های دوم تا پنجم کم بارش ترین ها قرار گرفته اند.

از آنجایی که هنوز سال زراعی جاری تا پایان شهریور 99 ادامه دارد، به احتمال زیاد آمار بارندگی شهرهای استان در هفته های آینده تغییرات زیادی پیدا کند.

اما چیزی که مشخص است این است که تا همین جای کار هم خوشبختانه خراسان رضوی مانند بیشتر نقاط کشور امسال هم برای دومین سال متوالی، در حال تجربه ترسالی است و میانگین بارش های آن نسبت به دوره بلند مدت آماری رشد چشمگیری داشته است.

 

R-99-1-24 (1)

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما