تلنگر عضو شورای شهر سبزوار خطاب به فرماندار: اعتماد مردم را از بین نبرید / تصمیم منع ورود مسافران به درستی اجرا نشد

سخنگوی شورای اسلامی شهر سبزوار:


انتقاد از نگاه تبعیض آمیز دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به کوی گلستان
سخنگوی شورای اسلامی شهر سبزوار از نگاه تبعیض آمیز دانشگاه علوم پزشکی از ارائه آمارهای غلط و پنهان کاری های عجیب در رابطه با کوی گلستان انتقاد جدی کرد.


مسعود پسندیده گفت: حدود یک دهه از تلاش برای تغییر دیدگاه مردم به این موضوع که اهالی کوی گلستان جزئی از شهروندان سبزوار هستند و هیچ تفاوتی با دیگر مردم ندارند، می گذرد. اما آمارهای اعلام شده توسط دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این محله به حدی عجیب است که باعث ترس مردم از محله گلستان شده است.


وی افزود: در چند روز گذشته یکی از اهالی این کوی بر اثر ایست قلبی فوت می کند. اگر این فرد بر اثر کرونا فوت کرده به وضوح علت مرگ را مشخص کنید نه اینکه پنهان کاری کرده و بگویید که باید برای کوی گلستان تدابیر ویژه اتخاذ شود. به صراحت اعلام می کنم، مبنای آماری کرونا علمی نیست و منتسب به محله خاص نیست، چرا که تمام شهر درگیر با ویروس کرونا است. از فرماندار سبزوار درخواست ورود جدی به این موضوع را دارم.


پسندیده اظهار کرد: زمانی که باید کوی گلستان جدا و به آن توجه خاص صورت می گرفت این امر نادیده گرفته شد و الان به فکر اتخاذ تدابیر ویژه برای این محله هستید. این ظلم است درست در زمانی که تمام شهر درگیر با بحران کرونا است، فقط نام محله گلستان فقط پررنگ شود. این به هدر دادن زحمات چندین ساله ما برای نزدیک کردن مردم به ساکنان کوی گلستان و تغییر دیدگاه آنان است.


وی تصریح کرد: اگر کوی گلستان درگیر با ویروس کرونا است به صراحت آمار مبتلایان را دانشگاه علوم پزشکی اعلام کند در غیر اینصورت موضوع یک بام و دو هوا است، این بدنام کردن گلستان است. به نظر بنده این نگاه نژاد پرستانه است. لطفاً نگذارید این فکر در اذهان مردم باقی بماند چرا که بعد از گذر بحران کرونا جمع کردن این نام از کوی گلستان بسیار سخت خواهد بود و مشکل اجتماعی پیش خواهد آمد.


پسندیده در ادامه یادآور شد: در ابتدا افتخار میکنم عضو شورای اسلامی شهری هستم که اعضای آن در ایامی که تمامی ادارات دولتی تعطیل است، اما درب شورای اسلامی شهرهمچنان باز و به فعالیت های خود در جهت پیگیری امور مردم ادامه می دهد و اما متاسفم از اینکه در مملکتی زندگی می کنم که تصمیات مهم آن با بیست روز تاخیر توسط دولتش انجام می شود.


وی افزود: در بیست روز قبل مصوباتی برای مقابله با کرونا در شورای اسلامی شهر به فرمانداری ارسال شد. اما هیچ توجه جدی توسط مسئولانی که می توانستند این اقدامات را اجرائی کنند، انجام نشد. صدای ما که به گوش رئیس جمهور نمی رسد اما امیدوارم یک تغییر رویه ای در بحث مملکت داری داشته باشند، بویژه حمایت هایی که دولت می تواند از صاحبان مشاغل داشته باشند.


سخنگوی شورای اسلامی شهر گفت: مردم دولت را انتخاب نکرده اند که اعلام کند در خانه بمانند. دولت در این شرایط بحرانی که ضربه شدید اقتصادی به مردم وارد شده، با تهیه لایحه ای وظیفه حمایت از صاحبان مشاغل را از محل درآمدهای نفتی دارد. این حمایت ها باید اتفاق افتد تا مردم اعتقادشان را از دولتمردان از دست ندهند.


پسندیده خطاب به فرماندار سبزوار که بیش از این اعتماد مردم را از بین نبرید، اظهار کرد: در قبل از اینکه شهر در وضعیت بحرانی قرار گیرد، خبر از مسدود شدن ورودی های شهر را برای جلوگیری از ورود مسافران جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا رسانه ای شد اما بعد از آن دیدیم که اکیپ های نیروی انتظامی فقط در ساعات خاص در ورودی ها مستقر شده و بعد این ساعات ترک محل کرده و ورودی ها باز شد.


عضو شورای اسلامی شهر با تقاضای این مطلب که موضوع مسدود کردن ورودی های شهر جدی تر پیگیری شود، اظهار کرد: امروز که دستور العمل کشوری برای مسدود کردن مبادی ورودی ابلاغ شده دستگاه های متولی لطفاً این موضوع را با سختگیری بیشتر پیگیری کنند، تا نه مسافری وارد شهر شود و نه شهروندی از شهر خارج گردد.


او گفت: در قانون ذکر شده در مواقع بحران هیچ حق ندارد مسئولیت خود را به نهادهای مردمی واگذار کند و در این وضعیت بحرانی که جان و سلامت مردم در تهدید است درخواست بنده از اعضای شورای اسلامی شهر حمایت مالی از شهرداری است. شهرداری مجاز نیست وظیفه ذاتی خود را به نیروهای مردمی واگذار کند اگر اتفاقی رخ دهد قطعا شهرداری، فرمانداری و نهادهای مربوطه پاسخگو خواهند بود.

 

منبع: پیج اینستاگرام شورای شهر سبزوار

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما