تصویب پنج مصوبه برای مقابله با کرونا در شورای اسلامی شهر سبزوار

پیج اینستاگرامی شورای شهر سبزوار خبر داد:

در یکصد و هفتاد و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر سبزوار، پنج مصوبه برای مقابله با کرونا به تصویب رسید.


کنترل مبادی ورودی و خروجی و قرنطینه شهر، تشکیل ستاد مردمی مبارزه با کرونا، بخشش اجاره ماهانه اسفند و فروردین ماه برخی از اماکن شهرداری که در اختیار بخش خصوصی است به استثنای دکل های مخابرات، شهر نت و مغازه های سرقفلی و همچنین تعطیلی میدان احشام به علت تردد بسیار بالای مراجعین از جمله این مصوبات مهم بود که با اکثریت آراء به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر رسید.


مباحث قرنطینه شهر، تشکیل ستاد مردمی و بخشش اجاره ماهیانه برخی از مکان های شهرداری از پیشنهادات مطرح شده رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای اسلامی شهر بود که وی در این باره گفت: با توجه به شرایط بحرانی که در پیش رو است از شهرداری سبزوار خواستار ورود جدی تر نسبت به گندزدایی و نظافت معابر عمومی با مشارکت مردم هستیم.


وی با تاکید بر جدی گرفتن قضیه کرونا ، گفت: اگر مسائل بهداشتی رعایت نشود و راحت از کنار برخی مسائل بگذریم، فاجعه ای به بار خواهد نشست که جبران آن غیر ممکن خواهد بود. سبزوار نسبت به برخی شهرهای استان خراسان در بحث کرونا وضعیت حادی ندارد، اما باید شرایط به نحوی مدیریت شود که از شیوع و افزایش آماری آنچه که امروز در بحث تعداد بیماران کرونایی اعلام شده، جلوگیری نماید.


پسندیده افزود: قطعا 200 هزار نفر از سبزواری ها ساکن تهران و دیگر شهرها هستند که در ایام نوروز برای دید و بازدید از اقوام خود وارد شهر می شوند، درخواست ما از فرماندار سبزوار این است تا قبل از شیوع گسترده ویروس کرونا و تبدیل شدن شهر به وضعیت هشدار، نسبت به کنترل مبادی ورودی و خروجی و قرنطینه کامل شهر اقدام کند.


وی با بیان اینکه با پیشگیری می توان جلو بسیاری از وقایع تلخ را گرفت، اظهار کرد: یکی از معضلات موجود سبزوار، کمبود تخت های بستری است که رقم آن به حدود 400 تخت می رسد که اگر موضوع کرونا جدی گرفته نشود و به وضعیت هشدار برسیم، قطعا با کمبود تخت مواجه خواهیم شد.


عضو شورای اسلامی شهر سبزوار همچنین خواستار تشکیل ستاد مردمی مبارزه با کرونا شد و افزود: این روزها همه شاهد ایثار گری های کادر درمان و بهداشت هستیم. اگر قرار است شورای اسلامی شهر و شهرداری نقش آفرینی کند امروز بهترین فرصت است. لذا از مردم درخواست داریم تا در کنار دانشگاه علوم پزشکی، شورا و شهرداری قرار گیرند تا کمک های آنها وارد حوزه بهداشت و درمان شهر در جهت مبارزه با کرونا شود، این اقدام یک جهاد بزرگ است.


وی گفت: شرایط موجود سبب تعطیلی بازار و ضرر به کسب و کار بسیاری از مردم شده است، لذا شهرداری می تواند با بخشش دو ماه از اجاره برخی از اماکن خود که در دست بخش خصوصی است، بخشی از خسارات وارده به فعالان اقتصادی را جبران نماید.


در ادامه قربانعلی کل میشی، رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار ضمن تشکر از فعالیت های حوزه درمان و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی سبزوار و همچنین نیروهای خدوم شهرداری ، گفت: روزانه تعداد 3 هزار نفر از شهرهای مختلف به میدان دام سبزوار مراجعه می کنند که این تردد و عدم رعایت بهداشت می تواند سرمنشاء شیوع بیماری کرونا در این محدوده باشد. لذا به جهت کنترل و پیشگیری، پیشنهاد تعطیلی میدان احشام داده می شود.


سعید رضا فصیحی، معاون خدمات شهری شهرداری سبزوار در ادامه این جلسه گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا برابر دستور العمل ابلاغی وزارت بهداشت به دستگاه ها جهت پیشگیری، شهرداری جلساتی را با حضور کارشناسان بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی سبزوار داشته و نسبت به ضدعفونی کردن تمام معابر شهری اقدام کرده است.


وی گفت: به لحاظ محدود بودن امکانات شهرداری، گروهای مردمی ، تیپ 47 مهندسی سلمان، هیات های مذهبی و ... برای گندزدایی و ضدعفونی کردن شهر در کنار نیروهای شهرداری و سازمان های تابعه قرار گرفته اند تا خدمات بهداشتی با کیفیت بهتر و سرعت بیشتر در سطح شهر انجام شود.


فصیحی اظهار کرد: به لحاظ جلوگیری از تردد شهروندان در سطح شهر 70 درصد وسایل حمل و نقل عمومی سازمان اتوبوسرانی کاهش داده شده که این از مصوبات وزارت بهداشت بوده است.


معاون خدمات شهری شهرداری سبزوار از شهروندان خواستار تفکیک زباله های خشک در منازل شد و گفت: به لحاظ اینکه یکی از مکان های شیوع بیماری کرونا سطل های زباله است و زباله گردها در شب اقدام به جمع آوری زباله های خشک می کنند لذا جهت جلوگیری از این کار غیر بهداشتی و عواقب ناشی از شیوع بیماری کرونا، مردم می توانند با سامانه های طرح تفکیکی سازمان مدیریت پسماند شهرداری با ارسال پیامک با شماره های 100012340 و 10008590 و 1000100115 ارتباط برقرار کرده و طرح تفکیک را از مبداء اجرائی سازند.

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما