راهیابی دو اثر از هنرمند جوان سبزواری در جشنواره تئاتر جوان «سوره ماه» یزد

ابوالفضل عصارزاده جوان هنرمند و پرتلاش سبزواری در عرصه هنر تئاتر، درروزهای اخیر موفق شده است با دو اثر به جشنواره تئاترجوان «سوره ماه» در استان یزد راه یابد.

به گزارش مجله تحلیلی اسرارنامه، این هنرمند که در سال 93 به عنوان یکی از دانشجویان نخبه هنری دانشگاه آزاد اسلامی مورد تجلیل قرار گرفت، تئاترهای آخرین بازمانده و دهانی پر از کلاغ را برای این جشنواره هنری ارسال کرده بود که طبق اعلام سایت حوزه هنری استان یزد، هر دوی این آثار پذیرفته شده اند.

لازم به ذکر است، عصارزاده در تئاتر «دهانی پر از کلاغ» نقش دراماژاتور و طراحی صحنه را داشته و در تئاتر «آخرین بازمانده» نویسندگی و کارگردانی اثر برعهده او بوده است.

گفتنی است، ابوالفضل عصارزاده این دو اثر را با همکاری هنرمندان ساکن در شهر میبد یزد خلق کرده است و بنابراین از طریق شهرستان میبد در این جشنواره شرکت کرده است.

در ادامه متن خبری را که وبسایت حوزه هنری استان یزد درباره دومین جشنواره تئاتر جوان سوره ماه منتشر کرده، مطالعه خواهید کرد:

اعلام نتایج بازخوانی متون نمایشی دومین جشنواره تئاتر جوان "سوره ماه" یزد

نتایج بازخوانی متون نمایشی دومین جشنواره استانی "تئاتر جوان سوره ماه" در یزد اعلام شد.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری یزد با اعلام این خبر گفت: پس از انتشار فراخوان دومین جشنواره استانی تئاتر جوان سوره ماه 24 متن نمایشی از هنرمندان جوان و فعال عرصه تئاتر استان به دبیرخانه جشنواره رسید که پس از بررسی آثار توسط هیأت بازخوانی، 18متن نمایشی برای حضور در مرحله بازبینی انتخاب شد.
علی جاور افزود: هنرمندان شهرستان یزد 16 اثر و هنرمندان شهرستان های میبد، بافق و ابرکوه نیز هشت متن به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که در نهایت 11 نمایشنامه از یزد و هفت اثر از شهرستان ها پذیرفته شد.
وی به حضور پررنگ نمایشنامه نویسان یزدی در این رویداد نمایشی اشاره کرد و ادامه داد: از مجموع آثار رسیده 9 متن توسط نمایشنامه نویسان بومی نوشته شده که از این تعداد، هفت اثر انتخاب شده است.
مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری یزد اظهار داشت:گروه های نمایشی که آثارشان تأیید شده تا دهم مردادماه فرصت دارند برای حضور در بخش بازبینی آماده شوند.
جاور با بیان این که هنرمندانی که دو اثرشان پذیرفته شده فقط مجاز به انتخاب و آماده سازی یک اثر در مرحله  بازبینی هستند، گفت: آثار پذیرفته شده بخش بازبینی در مرحله نهایی با هم رقابت می کنند.  
این کارگردان تئاتر ادامه داد: اثر برگزیده جشنواره استانی به جشنواره منطقه ای تئاتر سوره ماه که شهریورماه در خراسان جنوبی برگزار خواهد شد، معرفی می شود.
جاور با اشاره به این که جشنواره تئاتر جوان سوره ماه ویژه هنرمندان زیر30 سال است، افزود: برگزیدگان جشنواره در بخش‌های نمایش ‌نامه‌ نویسی، كارگردانی، بازیگری زن، بازیگری مرد، طراحی صحنه، طراحی لباس، طراحی نور و ساخت موسیقی تجلیل می شوند. همچنین به نویسندگان جوان بومی و برترین ایده در زمینه فنی نیز جوایزی اهدا خواهند شد.
وی افزود: این جشنواره با هدف كشف، پرورش و حمایت از استعدادهای هنری جوان، ایجاد انگیزه، تعامل و هم افزایی بین آنان و همچنین تولید آثار ارزشمند، به همت واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری یزد برگزار می شود.
به گفته وی جشنواره استانی تئاتر جوان سوره ماه از 20 تا 24 مرداد ماه سال جاری در یزد برگزار خواهد شد.
مسئول هنرهای نمایشی حوزه هنری یزد اسامی نمایشنامه های پذیرفته شده را به این شرح اعلام کرد:
1ـ "جغدها" به نویسندگی یاسمن خوئیان و پژمان حاجی مختاری به کارگردانی پژمان حاجی مختاری از یزد
2ـ "زایش تراژدی" به نویسندگی و کارگردانی مسعود یحیوی زاده از یزد
3ـ "پلاک" نوشته کورش نیک پیام و کارگردانی محمد قائمی از یزد
4ـ " آژیر چهار گوش" به نویسندگی عبد الحی شماسی و کارگردانی حامد خلیلی از یزد
5ـ  "شبح طبقه سوم" نوشته وحید آبرود و کارگردانی حامد خلیلی از یزد
6ـ " آقای قاضی صدایم را می شنوید" به نویسندگی عباس شاه کرم و کارگردانی میلاد فولادی از یزد
7ـ "خاموشی دریا" به نویسندگی رضا گوران و کارگردانی هادی دهقان از یزد
8ـ "کمد دیواری" نوشته کیوان میر محمدی و کارگردانی حسام افروز از یزد
9ـ "وقتی صدای سوت میاد سرتو بدزد" نوشته مهدی صالح یار و کارگردانی زمان ارکمان از یزد
10ـ "مانیفست" به نویسندگی عدالت فرزانه و کارگردانی علی شوق الشعرا از یزد
11ـ "حکایت ناتمام یک زن" به نویسندگی احسان جانمی و کارگردانی رضا رحیمی از بافق
12ـ "گوهر" به نویسندگی پژمان شاهوردی و کارگردانی رضا رحیمی از بافق
13ـ "دهانی پر از کلاغ" نوشته جمشید خانیان و کارگردانی جعفر جعفر زاده [دراماژاتور و طراح صحنه: ابوالفضل عصارزاده] از میبد
14ـ "موقعیت صفر" به نویسندگی و کارگردانی مجید زارعی از میبد
15ـ " آخرین بازمانده" به نویسندگی و کارگردانی ابوالفضل عصارزاده از میبد
16ـ "مجلس سهراب کشون" نوشته مجید زارعی و کارگردانی سید ابوالفضل طبایی از میبد
17ـ "خون خاک" به نویسندگی خداداد رضایی و کارگردانی مجید اخلاقی از ابرکوه
18ـ طرح نماشی "دگا" به نویسندگی و کارگردانی امین محمدی نیا از یزد

منبع: وبسایت حوزه هنری استان یزد

لازم به ذکر است، نام ابوالفضل عصارزاده در فهرست هنرمندان سبزواربزرگ که توسط مجله اسرارنامه در حال گردآوری است، درج شده است:

فهرست هنرمندان سبزواربزرگ

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما