گزارشی از مراسم اختتامیه اولین جشنواره آیین داستان خوانی رضوی در سبزوار

مجله اینتنرنتی اسرارنامه / الهه رامشینی : اختتامیه بخش داستان خوانی جشنواره ملی دانشجویی سفرنامه نویسی و ادبیات داستانی رضوی در  تالار شریعتی دانشگاه حکیم سبزواری  برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سید نورالله رضوی مدیر فرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری ضمن خیرمقدم به حاضران اظهار داشت:" آیین داستان خوانی رضوی بخشی است که برای اولین بار و به صورت مستقل در سطح شهرستان سبزوار برگزاری می شود و ما در این بخش به دنبال مسیری بودیم تا بتوانیم زمینه توجه و گرایش دانشجویان و جوانان به فرهنگ متعالی و غنی اهل بیت را فراهم سازیم و خدا را سپاسگذاریم که توانستیم در ایجاد این ارتباط قدمی بلند برداریم."

مدیر فرهنگی دانشگاه حکیم با بیان اینکه بخش عمده این جشنواره در آبان ماه سال جاری انجام خواهد گرفت، بیان کرد: امروز دفتر بخش جشنواره داستان خوانی از جشنواره ملی دانشگاهی رضوی  را با کوله باری از یافته ها و دستاوردهای گرانقدر می بندیم و امیدواریم که این تجربه جدید نتایج مفید و سودمندی را برای فرهنگ و هنر سبزوار به همراه داشته باشد.

در ادامه برنامه دکتر رضا کشاورز، دبیر جشنواره ملی دانشگاهی رضوی و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه حکیم سبزواری با تیریک اعیاد شعبانیه به مهمانان از همه دست اندرکاران برگزاری این جشنواره تشکر کرد و اظهار داشت: تبیین  نگاه دینی و رویکرد مذهبی به عنوان مهمترین هدف در  فعالیت های معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه حکیم می باشد.

دکتر کشاوز با بیان این نکته که باید زمینه های تفکر دینی و گرایش به اخلاق و اندیشه های رضوی در جوانان گسترش یابد گفت: تمسک و توصل  به اهل بیت مخصوصا امام رضا(ع) راهی برای سعادت بشر می باشد و امیدواریم بتوانیم در گسترش این تفکر در بین نسل جوان رسالت خود را به انجام برسانیم.

سپس حسین شمس آبادی هنرمند پیشکسوت نمایش و تئاتر خراسان و عضو هئیت داوران جشنواره داستان خوانی رضوی به نیابت از هئیت داوران  متن بیانیه هئیت داوران اولین جشنواره داستان خوانی رضوی را برای حضار قرائت کرد و  با تشکر از همه همراهان این جشنواره گفت:  از تمام کسانی که با ما همکاری کردند، همه متقاضیان، همه آن ها که خوانش داستان آنها  انتخاب شد و در جشنواره حضور پیدا کردند، تشکر می کنم . گرچه امروز به ناچار تعدادی از این افراد را به عنوان منتخب معرفی می شوند اما تردیدی نداشته باشید که همه شرکت کنندگان دراین جشنواره ، برگزیده اند.

این هنرمند سبزواری همچنین از درخواست برای ثبت بخش جدید داستان خوانی رضوی به نام شهرستان سبزوار در جشنواره ملی دانشجویی رضوی خبر داد.

در ادامه برنامه منتخبین این دوره از جشنواره توسط هیئت داوران جشنواره (متشکل از محمدرضا دادوند،حسین شمس آبادی، محسن فرمانبر) به شرح زیراعلام شد.

هیت داوران جشنواره محسن کفاش و  پریا ایزدی  را به دلیل توفیق در انتقال تمام زوایای داستان و استفاده مناسب از احساس و نوع بیان مناسب به صورت مشترک به عنوان نفرات اول و حائز دریافت  تندیس جشنواره و جایزه ده میلیون ریالی دانست.

این هئیت همچنین جایزه نفر دوم را  به دلیل توفیق در انتقال مطلب به مخاطب و سادگی در خوانش به صورت مشترک به سعید فاضلی پور و نجم سادات تهجدی  و جایزه نفرات سوم  را نیز به دلیل بیان روان،سادگی در خوانش و اجرا به صورت مشترک به لیلا فیروزی و زهرا یزدانی جزی اهدا کرد.

لازم به ذکر است اعضاء هیئت  بازبینی این جشنواره را آقایان سیدسعید آریا نژاد حسین معدنی ثانی تشکیل داده بودند و از حاشیه های این مراسم می توان به اجرای موسیقی محلی شهرستان سبزوار توسط استاد سیدنیا و داستان خوانی نگین کوهستانی کوچکترین شرکت کننده این جشنواره اشاره کرد.

برای مطالعه مطالب بیشتر از الهه رامشینی خبرنگار افتخاری اسرارنامه هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

گزارشی از روزهای پایانی جشنواره داستان خوانی رضوی در سبزوار

نظرت را بنویس
comments

دانشجوی ادبیات

راستش من بخاطر حضور دوستم رفتم کارها رو تو دانشگاه خودمون دیدم درسته هیچ برنده ای از دانشگاه ما نبود ولی کارهایی که مقام آوردن واقعا حقشون بود خصوصا کارهایی که اول شدن

دانشجو

بله موافقم باهات این خانم مهرابادی هیچ وقت تو اتاقش نیست ما بچه ها هم هر وقت می رفتیم کم می شد که پیداش می کردیم از وقتی فرهنگی رو آوردن دانشکده ادبیات اینطوری شد که مدام نیستش پارسالا بهتر بود تازه هی میریم به همکاراش میگیم که کارش داریم اونام زنگ می زنن که ارباب رجوع داری پاشو بیا اما ایشون نمیاد خوب یه اتاق بهش اون بالا بدن که انقدم اذیت نشه دیگه!!هیچ وقت که پایین نیست تازه این همه جلسه میزاره وضع دانشگاه اینه وای به حالی که...

علی

حالا اینا رو بیخیال رفقا فهمیدین همه نفرای برتر از بیرون دانشگاه بودن بچه های انجمن نمایش ما رو اصلن انتخاب نکردن پس چجوری میگن جشنواره دانشگاهیه اینا که نصفشون اصن دانشجونبودن بچه های ما حقشون ضایع شد به نظرم. طفلیا ناراحت بودن لطفا این موضوع رو پیگیری کنید

جواد

بله تنها کسی که از بچه های دانشگاه بود خانم جزی بود بقیه مال انجمن نمایش سبزوار بودن یعنی از شیش نفر یکی؟یعنی حدود 85درصد برگزیده ها مال دانشگاه نبودن و دانشجو هم نبودن زنده باد جشنواره دانشجویی رضوی!

شخصیت قصه های تکراری

اره این قصه پارتی بازی و رانت خوری و چسبناکی و تملق تکراریه موافقم و این حرفام فقط غر زدنه کو گوش شنوا یه چیزی خواهر یا برادر یا فراتر غر نزن و محجوب و راضی به رضای حق که گمان میره شمام یه مقدار چسبناکی همه مث تو دوست هنرمند ندارن ما دوستامونم همه از هنر تملق و مجیزگویی تهی هستن خوشبحال تو و دوستات به خدا کاش ما هم چسبیدن بلد بودیم دیگه اینجا نبودیم اون بالا بودیم هی تف به این روزگار تف قصه جدیدم دست شماست قصه ما قصه تکراری ناکامیه و سادگی قصه شما قصه .....

قصه تکراری

برادرا خواهرا چه قدر غر می زنید؟ خوب هر جشنواره ای برد و باخت داره دیگه. حالا اگه شما خودتون یا دوستاتون که در این جشنواره شرکت کردید و آثارتون موفق به کسب رتبه نشده باید دیگه بزنید زیر همه چیز و به زمین و زمان فحش بدید؟

ما دیر رسیدیم چسبناکا رو ندیدیم حتما قبل مراسم جداشون کرده بودن برای ساعتی البته خیلی از همدیگه و خودشون تشکر میکردن انگار مجانی کارکردن خوب حقوقشو میگیرین که تشکر واسه چیه؟گفتن جایزه و قرعه کشیه و رانی میدن رفتیم اصلا نمی دونستیم چی بود بچه های خوابگاه گفتن بریم ولی خیلی سرصدا کردیم خوب بود آخراش خسته شدیم امیدوارم آخراشو کم کنن اولاشو بیشتر

دانشجوی بدبخت حکیم

متاسفم که بخش فرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری با اون پیشینه خوبش پر شده از دانشجویان و کادر متملق و پاچه خورِ آقایون و خانم های محترم، کلا شایسته سالاری تو این بخش تعطیله بیشتر نیروها ناکارآمد ن و از نظر کاری ول معطل هستند ولی از نظر زبانی و پاچه خوری در رده های بالا قرار دارندتوی جشنواره حرکت که انقدر بد و مسخره بود این متملقان جوشش فراوان داشتن طفلکیا و کلی برای خودشون دسته گل و کارت تبریک سند کردن. ما برای چاپ یه نشریه دوهفته بالا و پایین میکنن آخرشم هیچی ولی برای خودشون که میشه و جشنواره های مسخره و بی کاربردشون کارا ردیف و مرتبه و انتقادم که بده و به به و چه چه چه باید کرد و دست و جیغ و هورا زد کی میخواد اوضاع سامون بگیره خدا عالمه

هم دردتت

آره باهات موافقم تازه هر دم از این باغ بری می رسد تازه تر از تازه تری می رسد کجاشو دیدی عزیزم هی جشنواره واسه خودشون می سازند و باز جشنواره هاشون بچه میکنه و از دلش جشنواره درمی یاد و این بیکارا هم یه اتاق دیگه دانشگاه رو اشغال می کنند گفتن دانشگاه یعنی افزودن علم یعنی دانش ولی شده آموزش روشهای چاپلوسی و تملق پیش هرکدومشون که میری چند نفر بهشون چسبیدن مث چسب خودشونم خوب و مظلوم میگیرن آخیه نازی ها گوگولی یه تریبون آزاد رو انداختن بدترین جا توی ذل آفتاب و تازه فیلم هم میگرفتن تا کسی حرف بزنه بعدا به حسابش برسن مظلومن دیگه البته با نوچه های محترم و چسبناکشون نمی دونم این حداد چیکار میکنه خوب یه حرکتی یه عملی یه کاری بسه دیگه
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما