استاندار خراسان رضوی: شهرستان داورزن نقش مهمی در قیام سربداران داشته ا ست

استاندار: خراسان رضوی شاهد رشد اقتصادی خوبی بوده است

 سبزوار - ایرنا - استاندار خراسان رضوی گفت: با همدلی و همکاری مسوولان این استان طی پارسال شاهد رشد اقتصادی خوبی بوده است.

 علیرضا رشیدیان در چارچوب سفرهای دوره ای خود به نقاط مختلف خراسان رضوی روز سه شنبه در شورای اداری شهرستان داورزن با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه صادرات، مهار تورم و اشتغالزایی گفت: هنوز نیاز است تا هر چه بیشتر در حوزه اشتغالزایی کار شود.

وی همچنین با اشاره به نامگذاری 'سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی' گفت: نامگذاری مبارکی که توسط مقام معظم رهبری انجام شد نشانگر درایت و دید بلند معظم له نسبت به شرایط داخل و خارج کشور است .

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر تحقق شعار سال اظهار داشت: همدلی و همزبانی دولت و ملت راهکاری برای حقوق عزتمندانه ملت است.

وی همچنین از عملکرد تیم هسته ای کشورمان قدردانی و بیان کرد: تیم هسته ای آنچه را که مصلحت کشور است با اقتدار بدست آورد لذا به قدرت داخلی خود و تیم مذاکره کننده ایمان داریم .

رشیدیان در ادامه به موقعیت تاریخی و فرهنگی شهرستان داورزن اشاره کرد و گفت: داورزن دروازه ورودی استان خراسان رضوی و شهر ادب، اخلاق، دین و معرفت است.

وی به مشاهیر و بزرگانی از جمله دکتر علی شریعتی، علامه بهمن آبادی و استاد محمدتقی شریعتی از داورزن اشاره و بیان کرد: این شهرستان نقش بسیار مهمی در قیام سربدران داشته و این شهر تاریخی آغازگر و خاستگاه حرکتهای انقلاب شیعی بوده است.

استاندار خراسان رضوی همچنین با اشاره به توانمندیهای داورزن در حوزه گردشگری افزود: این منطقه با آثار تاریخی فرصت خوبی برای گردشگری دارد که می بایستی از آن بهره برد.

وی با استناد به آمار ستاد هماهنگی خدمات سفر در نوروز امسال گفت: در این مدت 10 میلیون مسافر و زائر وارد خراسان رضوی شدند که بخش اعظم آنها از طریق جاده ها و زمینی به این استان سفر کردند.

رشیدیان با بیان اینکه بیشتر مسافران و زائران از مسیر داورزن وارد خراسان رضوی شده اند افزود: باید این شهرستان به عنوان دروازه ورودی استان توجه ویژه شود.

وی همچنین استقرار سریعتر ادارات در داورزن را یک ضرورت عنوان و بیان کرد: از دستگاههای اجرایی می خواهم بر اساس اولویت شهرستان زمینه استقرار سریعتر ادارات را فراهم کنند.

استاندار خراسان رضوی گفت: در زمینه ساخت مجتمع اداری نیز در شهرستان داورزن همکاری خواهیم داشت.

وی ادامه داد: با ارائه خدمات، استقرار ادارات و فعال نمودن ظرفیتهای بالقوه شهرستان همچنین از مهاجرت مردم منطقه جلوگیری می شود.

رشیدیان در ادامه با اظهار اینکه بودجه زیارتی خوبی به داورزن اختصاص یافت افزود: در مجموع اعتبارات و بودجه امسال این شهرستان نسبت به سال گذشته افزایش خوبی داشت.

استاندار خراسان رضوی امروز در ابتدای ورود به داورزن بر سر مزار شهدای گمنام این شهرستان حاضر شد و به مقام شامخ شهیدان ادای احترام و همچنین از پروژه درمان بستر شهر داورزن بازدید کرد.

مرکز شهرستان 21 هزار نفری داورزن در فاصله 310 کیلومتری غرب مشهد واقع است. شهرستان تازه تاسیس داورزن که پیشتر یکی از بخشهای شهرستان سبزوار بود مرکب از دو بخش مرکزی و باشتین، ۴۰ روستا و 18 هزار نفر جمعیت روستانشین اواخر سال 1391 به شهرستان ارتقا یافت.

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما