همه دستگاههای اجرایی و خدمات رسان در ایام تعطیلات نوروزی در خدمت زائران حضرت رضا

فرماندار سبزوار گفت: همه دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان در ایام تعطیلات نوروزی به صورت آماده‌باش در خدمت زائران حضرت رضا (ع) باشند.
خبرگزاری فارس: دستگاه‌های اجرایی سبزوار در ایام نوروز در خدمت زائران حضرت رضا (ع) باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، احمد برادران امشب در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به اینکه اعتبارات لازم در زمینه پروژه‌های عمرانی شهرستان اختصاص یافته است، اظهار داشت: خوشبختانه اعتبارات عمرانی به صورت 100 درصد اختصاص پیدا کرده که انتظار ما از مدیران شهرستان جذب این اعتبارات تا پایان سال مالی جاری است.

وی با اشاره به آمادگی دستگاه‌های اجرایی در آستانه ایام نوروز تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان در ایام تعطیلات نوروزی به صورت آماده‌باش در خدمت زائران حضرت رضا (ع) باشند.

فرماندار سبزوار با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی، دینی و تاریخی شهرستان گفت: انتظار ما از مجموعه‌های فرهنگی چون اداره اوقاف، میراث فرهنگی و گردشگری پیش‌بینی و برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری زائران و مسافران از این مکان‌ها در شهرستان است.

برادران با تاکید بر نیاز شهرستان در زمینه ساماندهی برنامه‌های فرهنگی خاطرنشان کرد: در این زمینه از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خواسته شده تا نسبت به تشکیل کارگروه‌های 9 گانه شورای فرهنگ و عمومی و تدوین سند توسعه فرهنگی شهرستان اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به اختصاص اعتبارات به برخی از پروژه‌های عمرانی شهرستان نیز گفت: با تلاش صورت گرفته یک میلیارد تومان از اعتبارات پروژه آب‌رسانی به شهر ششتمد سبزوار جذب شده که امیدواریم مابقی اعتبارات نیز در سال آینده جذب و اختصاص یابد.

در ادامه این نشست نیز شهردار سبزوار با اشاره به فعالیت‌های این مجموعه در یک سال اخیر اظهار داشت: خوشبختانه امروز انضباط مالی به خوبی در شهرداری سبزوار حاکم و 65 درصد از بودجه 298 میلیارد تومانی این مجموعه نیز محقق شده است.

محمدعلی طالبی با بیان اینکه در یک سال گذشته تمرکز شهرداری بر روی توسعه عمران شهری معطوف شده است، تصریح کرد: در سال آینده پروژه‌های مهمی از قبیل احداث پارکینگ در سطح شهرستان برای رفع معضل ترافیک شهری اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه یک چهارم بودجه شهرداری سبزوار از محل در آمدهای حاصله از سرمایه‌گذاری محقق شده است، یادآور شد: با پیگیری‌های صورت گرفته مجوز فروش اوراق مشارکت تا سقف 70 میلیارد تومان از بانک مرکزی گرفته شده که با فروش آن وضعیت اجرای پروژه‌ها در شهرستان با تحول جدی روبه رو می‌شود.

طالبی با بیان اینکه در آمدهای حاصله از سرمایه‌گذاری در آینده سبب کاهش نیاز مالی شهرداری از در آمدهای حاصله از عوارض می‌شود، افزود: در بودجه 350 میلیارد تومانی سال آینده شهرداری نیز نسبت به درآمدهای حاصله از بخش سرمایه‌گذاری توجه جدی شده و خوشبختانه سرمایه‌گذاران زیادی امروز برای سرمایه گذاری در شهرستان حضور پیدا می‌کنند.

در ادامه این نشست نیز رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار با اشاره به اجرای طرح تشدید نظارت بر بازار در ایام نوروز اظهار داشت: این طرح از 15 اسفند ماه امسال آغاز و تا 15 فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

علی امیدبخش با بیان اینکه در راستای اجرای طرح تنظیم بازار دو نمایشگاه در شهرستان نیز پیش بینی شده است، گفت: در این ایام با هماهنگی ادارات مرتبط و نیروی انتظامی گشت‌های مشترک نظارت از بازار به صورت منسجم برگزار می‌شود.

منبع : خبرگذاری فارس

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما