همایش بزرگداشت حکیم حاج ملاهادی سبزواری برگزار شد

همایش بزرگداشت حکیم حاج ملاهادی سبزواری ملقب به اسرار شب گذشته با حضور تعدادی از اساتید برجسته فلسفه کشور برگزار شد.
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، این مراسم با چند روز تأخیر به مناسبت 8 اسفند برگزار شد که از سال 93 به نام حکیم سبزواری در ضمیمه تقویم جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است.
میهمانان مراسم ابتدا در محل آرامگاه حکیم حاج ملاهادی سبزواری حاضر شدند تا ضمن قرائت فاتحه بر مزار آن عارف عالی قدر ادای احترام نمایند.
پس از مراسم بازدید از آرامگاه و گلباران مقبره حکیم سبزواری همایش بزرگداشت در تالار کاشفی مجتمع فرهنگی هنری اسرار آغاز شد.
برخی از میهمانان این مراسم عبارت بودند از: دکتر منوچهر صدقی سها نویسنده، عرفان‌پژوه، فیلسوف ایرانی و عضو موسسه حکمت و فلسفه ایران، دکترغلامحسین خدری عضو پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ، دکتر ماحوزی دبیر  انجمن بین المللی تاریخ فلسفه در بنیاد  حکمت اسلامی صدرا و عضو پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی،
همچنین در این مراسم
رحیم جعفری یگانه یکی از نخستین فرمانداران شهرستان سبزوار پس از وقوع انقلاب اسلامی ایران نیز در این مراسم حضور داشت.
گفتنی است درمراسم بزرگداشت حکیم سبزواری که تبلیغات مناسبی هم از روزهای قبل برای آن صورت نگرفته بود، معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار، نمایندگان شهرستان و سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار حضور پیدا نکردند.
به نظر  می رسد هرچند امسال به هرحال همایش بزرگداشت حکیم سبزواری با حضور چند میهمان برجسته کشوری برگزارشد،اما درسال های آینده مسئولان و برنامه ریزان فرهنگی سبزوار باید برای برگزاری هرچه با شکوه تر بزرگداشت حکیم سبزواری که یکی از بزرگترین مشاهیر خراسان و از افتخارات دیار سربداران است، برنامه ریزی دقیق تری انجام دهند.
مشروح سخنان میهمانان این مراسم در خبرهای بعدی به اطلاع مخاطبان گرامی اسرارنامه می رسد.

گزارش تصویری این مراسم را هم اکنون در اینجا مشاهده کنید

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما