پایگاه خبری سبزوارنما، در اندیشه فعالیتی پایدار در عرصه رسانه های سایبری دیار سربداران

مدیریت پایگاه خبری و تحلیلی سبزوارنما، با ارسال پیامی برای تحریریه اسرارنامه، از نهایی شدن طرح و قالب این وبسایت تازه تأسیس دیار سربداران ، پس از یک دوره فعالیت آزمایشی خبر داده و عنوان کرده است، که این وبسایت می خواهد، فعالیتی پایدار در عرصه رسانه ای سبزوار داشته با شد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، هرچند در حال حاضر خوشبختانه فراوانی خوبی در رسانه های سایبری دیار سربداران وجود دارد که تقریبا پاسخگوی نیازهای هر طیف سیاسی و فکری و فرهنگی هستند، اما در عین حال نمی توان گفت، دیگر نیازی به راه اندازی رسانه های جدید نیست و نیز هرگز نمی توان تصور کرد، دیگر شانسی برای موفقیت رسانه های تازه تأسیس دراین شهرستان وجود ندارد. بلکه در فضای فراوانی رسانه های سایبری، مدیران سایت ها می توانند با یک برنامه ریزی و آینده نگری صحیح، یک یا چند زمینه تخصصی تر را مد نظر خود قرار دهند تا بتوانند زبان خاص، مخاطبان خاص و روش های خاص خود را پیدا کنند.

نمونه واضح این موضوع، مجله اینترنتی سبزوارنگار است که عمر آن نیز به بیش از چند ماه نمی رسد، اما در همین مدت به پشتوانه اینکه توسط مجید دواچی یکی از فرهنگیان با سابقه و پرتلاش سبزوار اداره می شود،با ورود به جا و به موقع به بحث مشکلات معیشتی فرهنگیان، توانست جایگاه خود را پیدا کرده و بازدیدکنندگانی از سرتاسر کشور داشته باشد و به پدیده رسانه ای غرب خراسان رضوی تبدیل شود که در یک مدت کوتاه گوی سبقت را از پربازدیدترین رسانه های محلی سبزوار نظیر سلام سربدار، اسرارنامه و سبزوارنیوز برباید و در جایگاه اول رتبه بندی الکسا قرار  گیرد.(منبع1) ، (منبع2) ، (منبع3)

اینک هرچند معلوم نیست، موفقیت سبزوارنگار تا چه مدت ادامه یابد، اما تا همین جای کار نیز حداقل توانسته  ثابت  کند، رسانه های جدید نیز به شرط آنکه سوژه های منحصر به فردی را دنبال کنند و نیز مدیران و دست اندرکارانش پشت کار خوبی در فعالیت خودداشته باشند، می توانند به سرعت درنظر  مخاطبان جایگاه مناسبی برای خود ایجاد کنند.

حال مدیران سبزوانما نیز بر اساس آنچه در یادداشت کوتاهی که برای اسرارنامه ارسال کرده اند،متذکر شده اند، ظاهرا قصد دارند جایگاه خاص خود را در میان رسانه های محلی سبزوار پیدا کرده و فعالیتی مستمر و پایدار را پایه ریزی نمایند.

شاید یک رهنمود مناسب برای این همکاران رسانه ای این باشد، که آنان نیز برای تأثیرگذاری بیشتر زحماتشان، درکنار فعالیت عمومی  رسانه ای، یک یا چند موضوع ویژه را برای رسانه خود در نظر بگیرند و به طور نمونه یک یا چند مورد از موضوعاتی نظیر زنان، کودکان، ورزش، بازار، محیط زیست، آموزش  های شهروندی و ... را که تا کنون در رسانه های سبزوار کمتر به صورت تخصصی روی ان ها کار شده است، محور تولید خبر ، گزارش و تحلیل  های خود قرار دهند، تا بتوانند به تدریج هویت منحصر به فرد و حوزه مستقلی برای فعالیت های خود ایجاد کنند که به مرور مخاطبان خاص خود را برای این رسانه نوپا فراهم آورد.

اسرارنامه قبلا در مطلب تحلیلی دیگری، فعالیت رسانه های محلی سبزوار و نیازمندی ها و توانمندی های این عرصه رامورد بحث و بررسی قرار داده است که شما گرامیان هم اکنون می توانید برای مطالعه آن مطلب، به بخش کوچه پس کوچه پیوندها درانتهای همین صفحه مراجعه کنید.

اسرارنامه در ادامه ضمن آرزوی توفیق برای این همکاران رسانه ای خود، متن یادداشت ارسالی از سوی مدیریت سبزوارنما به تحریریه این مجله را منتشر می کند:

سبزوارنما: پس ازگذشت 5ماه فعالیت رسانه ای گروه خبری سبزوارنما درقاب آزمایشی، حالا با طرح وقالبی نو آمده ایم که برای همیشه به عنوان رسانه ای پایدار بمانیم.

آنچه در افکارمان پیوند خورده است افکارسیاسی نیست بلکه عشق همگرایی رسانه ای است.تا ازمیان مردم باشیم وصدای رسای اهالی دیارسربداران را واضح و بدون هیچ کم وکاستی به گوش اهالی صاحب منصب برسانیم.

افتخارمان این بود که درنسخه ی قبلی خود بدون هیچ گزافه گویی و تندروی برخوردی عدالت گونه ای داشتیم وثابت کردیم تالان به شعارمان عمل کرده ایم.

یکی از اساسی ترین مشکلات گروه خبری سبزوارنما درنسخه ی قبلی خود این بود که درمیان دیده بان مردم مورد رصد قرارنگرفت وحالا اندیشه هایمان راجمع کرده ایم تابیشتر درکنارمردم باشیم.

گروه خبری سبزوارنما به خود می بالد که سالهاست شهرستان سبزوار درفضای رسانه ی مجازی به خودکفایی رسیده است وکاملا اشباع شده است ولی آنچه مورد تاسف ونگرانی است این است که رسانه های خبری سبزوارتولید خبری ویژه ندارند.

دربعضی جلسات بامسئولین اگرچندین رسانه حضور داشته باشند ولی شاید چند رسانه تولید خبرداشته باشند ورسانه های دیگر دست به رونوشت آن میزنند که این موجب افسوس است.

حالا بااین نسخه ی اصلی خود آمده ایم تادر مسائل ریز شهرستان سبزوار گریزی تحلیلی بزنیم تابیشتر از قبل به وظیفه مان عمل کرده باشیم.

حالا درانتها شایسته می دانیم از دوستان خود دررسانه های مختلف تشکرنماییم.

اجرکم عندا...

گروه خبری سبزوارنما

سبزوارنما/نمایی ازدیارسربداران

بهمن ماه 93

 

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

بررسی اجمالی فعالیت رسانه های محلی سبزوار از شروع آسان تا ماندگاری دشوار

نظرت را بنویس
comments

سبزوار

سلام. نباشید سپاس از زحمات شما ببخشید اگر امکانش هست مطلب را یک بررسی نمایید.اشکالات نوشتاری وجود دارد. اجرکم عندا..
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما