تئاتر «حماسه ی خون» در گرامیداشت شهدای هویزه سبزوار به روی صحنه می رود...

مجله اینترنتی اسرارنامه / شهناز دیواندری: تئاتر حماسه ی خون با محوریت شهدای هویزه و به مناسبت بزرگداشت این شهدا به کارگردانی ابوالفضل طبسی و سفارش مدیریت جهاد سازندگی شهرستان سبزوار در تاریخ11/10/93در محل باشگاه ورزشی اداره ی جهاد سازندگی به روی صحنه می رود.

این اثر هنری ترکیبی از نقش آفرینی روی صحنه و همچنین بازی درسایه است.حدود35 هنرمند شامل بازیگر و بازی سازدر این اثر هنری ایفای نقش می کنند.

بخشی از متن نمایش حماسه ی خون را در ادامه مطالعه می کنید: «قرار شد به دو چاهی بریم وتا بعدازظهر برگردیم ولی تا75روز برنگشتیم. خاک این اردو بچه ها رو دامن گیر خودش میکرد هر کس می اومود موندگار می شد. دو چاهی برا ماهمه چی  بود . آدم هایی که دور از زرق و برق های دنیایی به اردو اومده بودن همه یک هدف داشتند، اونم خود سازی.....»

حسن فتاحی ثانی، مجید کریمی ثانی، محمد فاضل، مجید مهدوی، و سید مصطفی مختاری  پنج شهید هویزه از شهرستان سبزوار بودند که ابتدا در منطقه ی محروم دوچاهی، روستایی در منتهی الیه جنوب غربی سبزوار با آلونک های گلی و آبی شورو غیر بهداشتی ومردمی محروم از نظر اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی با برگزاری اردوهای جهادی به تمرین خودسازی پرداختند و با شروع جنگ تحمیلی ایران و عراق به جبهه های جنگ رفته و تحت عنوان گروه اخلاص در مناطق رامهرمز ،اهواز، سوسنگردو هویزه به دفاع پرداخته و سرانجام در منطقه ی هویزه به مقام والای شهادت نائل شدند.

تئاترحماسه ی خون  بیانگر خدمات جهادی و رشادت های این5 فرزند دیار سربداران در8 سال جنگ تحمیلی ایران وعراق و نیز صحنه هایی از کربلا و قیام مختاراست.

بزرگداشت شهدای هویزه هر ساله باحضور مهمانان گرانقدراز سایرمناطق ایران و مقامات کشوری، توسط اداره ی جهاد سازندگی در سطح شهرستان سبزوار برگزار می شود.

"ما غرقه ی دریای ریائیم و شهیدان

با کشتن اخلاص رسیدند به ساحل

می سوزدمان غربت محمود بیاری

فتاحی و عباسی و مختاری و فاضل....."

 

شهناز دیواندری

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

حضور محمود دولت آبادی در تمرین تئاتر ننه دلاور

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما