غبارروبی امام زاده شعیب(ع) سبزوار

سیدرسول عزیزی، عکاس خبرنگار سبزواری روز گذشته، گزارشی از غبارروبی ضریح مطهر امام زاده شعیب بن موسی (ع) سبزوار را در خبرگزاری مهر منتشر کرده است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، علاوه بر حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه معزز شهرستان، و تعدادی دیگر از مسئولان، چهره حسین مقصودی شهردار پیشین سبزوار نیز در این مراسم مشاهده می شود.

هرچند حسین مقصودی تا شهریور 92 که در پست شهرداری سبزوار حضور داشت از پرکارترین، پرخبرترین و البته پرحاشیه ترین مدیران شهری دیار سربداران محسوب می شد، اما اکنون نزدیک به یک سال و نیم است که هیچ مسئولیتی در سبزوار ندارد. از همین رو حضور وی در این مراسم معنوی جالب توجه است.

با این حال از آنجایی که حضور در مراسم معنوی و مذهبی معمولاً در انحصار هیچ شخص یا گروه خاصی نیست، شاید نتوان به راحتی حضور شهردار سابق سبزوار دراین مراسم را به چالش کشید.

لازم به توضیح است، چنین شهرت دارد، که امام زاده شعیب (ع) از فرزندان اصلی امام هفتم شیعیان حضرت موسی بن جعفر و برادر تنی امام رضا(ع) است. اما برخی منابع پژوهشی این ادعا را رد کرده اند.

به طور مثال در صفحه 40 کتاب «سیمای شهرستان سبزوار» که توسط انتشارات نبوغ قم منتشر شده و هم اکنون در کتابخانه حوض هشت پایه اسرارنامه موجود است، درباره هویت این امام زاده آمده است:

با همه شهرتی که در انتساب صاحب این مرقد به امام کاظم (ع) وجود دارد، معذلک در بین فرزندان آن حضرت فرزندی به نام شعیب ذکر نشده است. بعید نیست که این بزرگوار نیز یکی از سادات زاهد و جلیل القدر دوران خویش بوده باشد. (منبع)

گزارش تصویری غبارروبی امام زاده شعیب

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

امام زاده یحیی(ع) سبزوار

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما