فراخوان اولین نمایشگاه نگارخانه سپنج در سبزوار

تعطیل شدن فعالیت های دو موسسه مهم و پرکار فرهنگی در شهر سبزوار، به نام های کیاسبز بیهق (خانه فرهنگ دانشجو) و انتظار قائم (فرهنگسرای آفتاب) در دو سال اخیر رویداد فرهنگی ناگواری بود که باعث شد دو مورد از سالن های مهم نمایشگاهی این شهر به تعطیلی کشیده شود.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه هرچند هیچ یک از این دو موسسه فرهنگی و هنری به طور کامل منحل نشده و بلکه ممکن است در صورت پیدا شدن فرصت مناسب مجددا فعالیت های اجرایی و خدمات هنری و فرهنگی خود را در سطح شهر از سر بگیرند، اما به هرحال در حال حاضر با تعطیل شدن  بخشی از خدمات این موسسات خصوصی حداقل نگارخانه های مناسبی که هنرمندان سبزواری به ویژه فعالان عرصه های عکس، نقاشی، خط و ...برای برگزاری نمایشگاه های گوناگون در ایام مختلف سال به مشکل کمبود جای مناسب برخورد کرده اند.

برمبنای همین گزارش تنها نگارخانه ای که از حدود دو سال قبل تا کنون دراختیار هنرمندان سبزواری است، نگارخانه امیرشاهی در مجتمع فرهنگی هنری اسرار است که مسلما فقط وجود یک نگارخانه نمی تواند کفاف نیازهای هنری شهری هنرخیز و فرهنگ پرور مانند سبزوار را بدهد.

اینک اما با اعلام موجودیت نگارخانه ای جدید توسط بخش خصوصی، در شهر سبزوار، بعد از سپری شدن یک دوران رکود، انگار مجددا قرار است کمی ازنیاز هنرمندان کهن شهر بیهق به داشتن سالن هایی استاندارد برای برگزاری نمایشگاه های هنری، برطرف گردد.

«سپنج»، نام نگارخانه ای است به مدیریت یکی از همشهریان هنردوست و فرهیخته به نام حمید امیری که قرار است از این به بعد میزبان برگزاری نمایشگاه های هنرمندان سبزواری باشد.

متن فراخوان برگزاری اولیه نمایشگاه سپنج به شرح زیر است:

با احترام به حضور همه پیشکسوتان و جوانان هنرمند  سبزواری و هنردوستان گرامی، برنامه افتتاحیه نگارخانه سپنج توسط بخش خصوصی را به اطلاع عموم می رسانیم.  نخستین نمایشگاه این نگارخانه به منتخبی ازآثارهنرمندان هنرهای تجسمی سبزوار در زمینه های نقاشی، عکاسی و مجسمه  اختصاص یافته است.

هنرمندان علاقمند در صورت تمایل می توانند با مراجعه به سایت نگارخانه یا از طریق تلفن یا ایمیل ما را از تصمیم خود آگاه نمایند.

از انجا که تقویت بازار هنر یکی از اهداف نگارخانه است، امیدواریم  با استقبال و همراهی هنردوستان، گام ارزشمندی در مسیر حمایت از هنر و هنرمندان در شهرمان برداشته شود.

ما به آینده چشم دوخته ایم ، دوستان و همراهان امروز ما پیشگامان هنر آگاهی بخش و زیبایی آفرین فردا خواهند بود.

زمان دقیق برگزاری نمایشگاه متعاقباٌ به اطلاع خواهد رسید.

مدیر نگارخانه حمید امیری

دیماه  1393

 

نگارخانه سپنج

سبزوار -  روبروی دانشگاه 25

تقاطع خیابان دانشگاه و مهارت

تلفن : 24 96 66 44 051

موبایل : 09158714216

www.sepanjgallery.irوب سایت :

info@sepanjgallery.irایمیل :

negarkhaneh35@gmail.com

اسرارنامه در روزهای آینده به جهت آشنایی بیشتر همشهریان گرامی با این نگارخانه تازه راه اندازی شده، متن معرفی آن را نیز منتشر خواهد کرد.

با تشکر از استاد حسین خسروجردی جهت همکاری در تهیه این مطلب

 

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

بازدید محمود دولت آبادی از نمایشگاه نقاشی حبیب فرج آبادی

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما